Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bezkolizyjne skrzyżowania na trasie Poznań-Wrocław. Ma być bezpieczniej

inforail
24.07.2020 13:45
0 Komentarzy

Bezkolizyjneskrzyżowania m.in. w Kościanie i Lesznie to jeden z efektów inwestycji PKPPolskich Linii Kolejowych za ok. 1,5 mld zł, na odcinku Czempiń – granicaDolnego Śląska – podała spółka. Projekt ma wsparcie unijne z instrumentu CEF”Łącząc Europę”.

W Kościanie kierowcy sprawnie i bezpiecznie przejeżdżają nadrugą stronę miasta pod torami linii Poznań – Wrocław. Poprawił się poziombezpieczeństwa w ruchu kolejowym – możliwa jest szybka jazda pociągów z prędkościądo 160 km/h. Nowy wiadukt o szerokości 12 m i wysokości 4,7 m usprawniłkomunikację drogową. Po obu stronach jezdni są chodniki oddzielone dlabezpieczeństwa barierami.

Korzystnie dlapasażerów i transportu towarów zmienia się linia Poznań – Wrocław, na odcinkuod Czempinia do granicy z Dolnym Śląskiem. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniuprzez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. środków z instrumentu CEF „ŁączącEuropę”. Zwiększeniu prędkości pociągów w ruchu regionalnym, krajowym imiędzynarodowym towarzyszy wzrost poziomu bezpieczeństwa m.in. dzięki budowiebezkolizyjnych skrzyżowań w Kościanie i Lesznie. Zapewniamy także lepsządostępność kolei na modernizowanych stacjach i przystankach – mówi ArnoldBresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

W Kościanie do końca roku kierowcy skorzystają z drugiegowiadukt kolejowego na ul. Gostyńskiej na drodze wojewódzkiej nr 308. Praceprowadzone są bez wstrzymywania ruchu pociągów, co wymaga od wykonawcówzachowania szczególnego bezpieczeństwa.

Nowy wiadukt kolejowynie tylko usprawni komunikację w Kościanie, ale dostosuje parametry liniikolejowej do wymagań sieci bazowej TEN-T. 71-kilometrowy odcinek liniikolejowej E-59 od granicy województwa dolnośląskiego do Czempina jest modernizowanyprzy wsparciu instrumentu CEF, którego celem jest usprawnienie transportukolejowego wzdłuż korytarza sieci bazowej TEN-T Bałtyk – Adriatyk (CNC).Efektem tej inwestycji będzie zwiększenie prędkości pociągów oraz poprawaprzepustowości i jakości usług kolejowych – mówi Morten Jensen, Head ofUnit at INEA – Innovation and Networks Executive Agency.

Nowy wiadukt w Kościanie to kolejne, bezkolizyjneskrzyżowanie na modernizowanej linii Poznań – Wrocław. Od kwietnia kierowcysprawnie przejeżdżają nad torami w Klonówcu koło Leszna. Od lipca nowy wiaduktdrogowy w Lesznie zastąpił przejazd kolejowo-drogowy. Bezkolizyjne skrzyżowaniabudowane są w Gołaszynie, Rawiczu (na ul. Świętojańskiej i ul. Piłsudskiego)oraz Kościanie na ul. Gostyńskiej. Dzięki inwestycji PKP Polskich LiniiKolejowych S.A. 7 nowych, dwupoziomowych skrzyżowań zwiększa bezpieczeństwo iusprawnia komunikację. Ponadto poziom bezpieczeństwa zwiększają przebudowywaneprzejazdy kolejowo-drogowe. Nowa nawierzchnia i lepsze zabezpieczenia są już na14 z 24 przejazdów.

Zwiększa się dostępność do kolei. Od lipca podróżni wygodniewsiadają do pociągów z wyższych peronów w Lesznie. Podobny standard jest jużm.in. w Kościanie, Rydzynie, Kaczkowie, Bojanowie i Rawiczu. Na peronach sąmontowane wiaty, ławki i jasne oświetlenie. Obiekty są dostosowane do potrzebosób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Po zakończeniu prac pociągi między Poznaniem a Wrocławiempojadą z prędkością do 160 km/h. Czas przejazdu najszybszych składów międzystolicami Wielkopolski i Dolnego Śląska wyniesie ok. 1:30 h.

Prace prowadzone są w ramach projektu „Prace na linii kolejowejE59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap IV, odcinek granica województwadolnośląskiego – Czempiń” o wartości 1,5 mld zł, z czego ok. 1 mld zł stanowidofinansowanie z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF).Zasadnicze prace na linii planowane są do końca roku.

Dzięki zrealizowanym w ubiegłych latach pracom na liniikolejowej z Poznania do Wrocławia (odcinki: Poznań – Czempiń oraz Wrocław –granica woj. dolnośląskiego) dla podróżnych powstały m.in. komfortowe perony na20 stacjach i przystankach, m.in. w Czempiniu, Puszczykowie i Żmigrodzie, orazbezkolizyjne skrzyżowania w Poznaniu, Mosinie i Łęczycy. (PKP PLK)

Komentarze