PESA 120Na Swing

Wszelkie dyskusje o tramwajach

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

kulikowski
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 935
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

PESA 120Na Swing

Postprzez kulikowski » piątek, 3 września 2010, 03:27

Warszawa zamówiła 186 niskopodłogowych, klimatyzowanych, pięcioczłonowych tramwajów z monitoringiem i informacją pasażerską, które dostarczane będą od maja 2010 do końca 2013 r. (teraz wysłużone 13N i 105N będą sukcesywnie wycofywane z ruchu). W stosunku do 120N zostały skrócone o ok. 1,5 m a to z powodu, iż warszawskie przystanki mają 60 m długości i powinny móc jednocześnie obsługiwać dwa wagony.

[url]http://tramwar4.republika.pl/tw120na.html[/url]
[url]http://pl.wikipedia.org/wiki/PESA_120Na[/url]
[url]http://pesa.pl/pl/Oferta/Tramwaje[/url]

[quote][img]http://infobus.pl/files/33218/2_760_760.jpg[/img]
(C) InfoTram.pl

[img]http://static2.blip.pl/user_generated/update_pictures/1024167.jpg[/img]
(C) Blip.pl

Niskopodłogowe Tramwaje SWING są propozycją skierowaną dla komunikacji miejskiej, w kraju i za granicą. Spełniają on rosnące potrzeby pasażerów i przewoźników. Bryła nadwozia charakteryzuje się nowoczesnym, harmonijnym kształtem oraz dużą przeszkloną powierzchnią.
Design tramwajów produkowanych w PESA, gdzie powstał pierwszy w Polsce, całkowicie niskopodłogowy i jednoprzestrzenny pojazd, łączy w sobie nowoczesność z klasycznymi wzorcami. Dobór kolorystyki zewnętrznej i wnętrzna pojazdu oraz siedzeń dokonywane są wspólnie z Klientem.
Komfort jazdy zapewnia zawieszenie, które posiada dwa stopnie usprężynowania. Wózki z klasycznymi osiami, będące sprawdzonym rozwiązaniem, zapewniają niezawodność oraz prostotę obsługi podczas codziennej eksploatacji. Zastosowanie najwyższej klasy komponentów oraz doświadczeniu zdobytemu podczas eksploatacji tramwaje SWING zapewniają wysoką jakość i niezawodność. Nowoczesna i ergonomiczna kabina motorniczego zapewnia komfortowe warunki pracy, a zastosowanie systemu diagnostyki on-line umożliwia monitorowanie stanu pracy floty pojazdów w czasie rzeczywistym. Dzięki zastosowaniu systemu klasyfikacji zdarzeń motorniczy może precyzyjnie określić, sposób postępowania w każdym momencie.
Modułowa budowa tramwaju, zarówno w zakresie konstrukcji jak i wyposażenia umożliwia dopasowanie pojazdu do wymogów klienta. W zależności od potrzeb przewozowych operatora PESA proponuje pojazdy 3, 5 lub 7 członowe, także w wersji dwukierunkowej. Tramwaje przystosowane są do poruszania się po torach o szerokości 1435mm i 1000mm.
Tramwaj Swing jest całkowicie niskopodłogowy, dzięki czemu jest przyjazny dla osób starszych, niepełnosprawnych i poruszających się na wózkach inwalidzkich. Wygodny dostęp do tramwaju, także wózkiem dziecięcym umożliwia wysuwana automatycznie rampa.
Tramwaj, dzięki jednoprzestrzennej budowie zaskakuje przestronnością wnętrza i wygodą podróżowania. Dbając o bezpieczeństwo podróżujących zastosowano system monitoringu. Dla ułatwienia podróżowania we wnętrzu umieszczony został automat do sprzedaży biletów oraz system informacji pasażerskiej.


22 sierpnia 2008r. Tramwaje Warszawskie sp. z o.o. ogłosiły dwustopniowy przetarg ograniczony na dostawę 186 szt. przegubowych, wieloczłonowych, całkowicie niskopodłogowych wagonów tramwajowych z napędem prądu przemiennego i sterowaniem mikroprocesorowym (falownikowym) wraz z pakietem naprawczym i specjalistycznym wyposażeniem obsługowym. W dniu 19 marca 2009r. nastąpiło otwarcie ofert w przetargu - swoje oferty złożyły: konsorcjum Alstom Konstal SA & Alstom Transport SA, konsorcjum AnsaldoBreda & Newag, PS Pesa SA i Stadler Pankow GmbH. W dniu 1 kwietnia 2009r. Tramwaje Warszawskie ogłosiły wyniki przetargu. Trzy oferty zostały odrzucone jako niespełniające wymogów SIWZ, tym samym wygrała jedyna nieodrzucona (a zarazem - najtańsza spośród złożonych) oferta PS Pesa SA. Bydgoski producent zaproponował dostawę nowych tramwajów za 1227,6 mln zł netto (1497,6 mln zł brutto). W dniu 29 maja 2009r. na terenie zajezdni R-4 Żoliborz uroczyście (w obecności m.in. prezydent Warszawy - Hanny Gronkiewicz-Waltz oraz marszałka województwa mazowieckiego - Adama Struzika) podpisano mowę na dostawę nowych tramwajów. (więcej o przetargu - tutaj).

Wagon 120Na będzie wagonem pięcioczłonowym, całkowicie niskopodłogowym, o długości 30,1 m. Pudło będzie oparte na trzech wózkach (człony II i IV są wiszące). Wagon jest nieco krótszy od swojego poprzednika (120N) - skrócenie wagonu wynika z konieczności uniknięcia przekroczenia dopuszczalnego nacisku na oś (wagon 120Na z racji nowego układu siedzeń 1+1 przy dotychczasowej długości mógłby przekroczyć te parametry). Wagon 120Na posiadać będzie falownikowy układ rozruchu, napędzany będzie 4 asynchronicznymi silnikami prądu przemiennego o mocy 105kW każdy. Zderzaki zostaną oparte na hydraulicznych amortyzatorach, co ma umożliwić pochłanianie energii uderzenia i w konsekwencji - zminimalizować ryzyko uszkodzeń pojazdu wskutek kolizji przy niskich prędkościach.
Nowy wagon pomieści 201 pasażerów (w tym 40 na miejscach siedzących stałych i 4 na rozkładanych). W wagonie przewidziano 6 zespołów drzwi odskokowo-uchylnych - pojedyncze w członach I i V oraz podwójne w członach II i IV. W kabinie motorniczego i przedziale pasażerskim zamontowana będzie klimatyzacja. Wagon wyposażony będzie w systemy emisji reklam i informacji pasażerskiej (mi.n. wyświetlacze LCD) oraz automaty do sprzedaży biletów. Zgodnie z wymogiem narzuconym przez ZTM (organizatora komunikacji publicznej w Warszawie) 40 wagonów wyposażone będzie dodatkowo w system do liczenia pasażerów.

W dniu podpisania umowy PESA SA zaprezentowała trzy propozycje malowania wagonu:
- zmodyfikowaną wersję "nowego malowania ZTM" (czerwony przód, szary dach, biały pas nadokienny, żółtoczerwony pas podokienny - na wizualizacjach)
- wersję nawiązującą do aktualnego malowania autobusów w Warszawie (żółty pas nadokienny, żółto-czerwony pas podokienny)
- wersję autorską (czerwono-czarny przód, ciemnoszary dach, jasnoszary pas nadokienny i podokienny, z wąskim paskiem żółtoczerwonym poniżej linii okien)

Wg informacji podanej w dniu 29 maja 2009r. przez producenta, pierwszy tramwaj miały trafić do Warszawy na przełomie maja i czerwca 2010r., natomiast do końca roku 2010 - ma być ich już 20 sztuk. Zakończenie dostaw przewidziano na koniec 2013r.

Przedstawiony w postępowaniu przetargowym i na pierwszej prezentacji nietypowy wzór malowania nowego tramwaju został wymuszony przez organizatora warszawskiej komunikacji - Zarząd Transportu Miejskiego. Wzór ten powstał w dziale marketingu ZTM (jak się okazało - bez konsultacji z odpowiednimi komórkami UMSt. Warszawy, zajmującymi się tak nadzorem nad komunikacją jak i estetyką miasta) i został na życzenie władz miasta zarzucony. Nowy wzór miał być wybrany latem 2009r. po przemalowywaniu na nowe barwy wagonów 120N. Spośród dwóch zaprezentowanych wzorów malowania - szarego z czerwonymi i żółtymi wstawkami oraz czerwono-żółtego władze Warszawy wybrały ten nawiązujący do barw miasta.
Nowy wzór malowania dla wagonów 120Na pokazano publicznie po raz pierwszy w dniu 28 października 2009r. - wg tego wzoru, nowy tramwaj ma mieć czerwony dach (RAL 3020), żółte burty (RAL 1003) oraz ciemnoszare (antracytowe, RAL 7016) drzwi, pas okienny, dach nad kabiną motorniczego i dolne części ścian czołowych.

W dniu 12 maja 2010r. w bydgoskiej Pesie odbyła się prezentacja gotowego prototypu tramwaju 120Na. Wygląd wagonu okazał się bardzo zbliżony do wcześniej prezentowanych wizualizacji (nieznacznie zmieniono jedynie kszałt tylnej ściany), w przedziale pasażerskim wyróżniają się czerwone obicia siedzeń (z wzorem nawiązującym do symboli Warszawy) i duża liczba poręczy dla osób stojących. Zgodnie z założeniami przetargu wagon wyposażony jest w automat do sprzedaży biletów i tablice informacyjne LCD. Ciekawostką jest pulpit motorniczego, ściśle dostosowany do uwag przyszłych użytkowników (jesienią ub. roku producent przedstawił do oceny model pulpitu w skali 1:1, z założeniem uwzględnienia wszystkich uwag zgłaszanych przez motorniczych). Tramwaj został zaprezentowany pod nową nazwą handlową - Swing.

Wagon dotarł do Warszawy nad ranem 19 maja. W ciągu następnych dni zostaną przeprowadzone procedury homologacyjne. Tramwaje Warszawskie zakładają że nowy wagon wyruszy na trasy w czerwcu. Według informacji przekazanych na prezentacji, Pesa przewiduje przyspieszenie dostaw względem wcześniej zakładanego harmonogramu - do końca 2010r. ma być dostarczone 33 wagony 120Na, natomiast do czerwca 2012r. - 120 wagonów.

Od końcowych dni maja prototypowy wagon przechodzi jazdy próbne i testy homologacyjne. Pierwsze jazdy testowe poza zajezdnią odbyły się w dniu 27 maja 2010r., a w dniach 1/2 czerwca odbyła się 18-godzinna jazda homologacyjna. Do połowy czerwca wagon ma otrzymać świadectwo homologacyjne, dzięki czemu będzie mógł zacząć jazdy liniowe.

W dniu 12 czerwca 2010r. prototypowy wagon 120Na został wpisany na stan TW (otrzymując numer taborowy 3116), został przypisany do zajezdni R-3 Mokotów. Tego dnia na mokotowskiej zajezdni odbyła się uroczystość wprowadzenia do ruchu (z udziałem m.in. prezydent Warszawy Hanny Gronkiewicz-Waltz, prezesa TW sp. z o.o. Krzysztofa Karosa i prezesa PESA SA Tomasza Zaboklickiego). Następnie nowy wagon poprowadził ulicami Warszawy uroczystą paradę, a po jej zakończeniu - kursował na na okolicznościowej linii W (pl. Narutowicza - Aleje Jerozolimskie - Targowa - al. Solidarności - Towarowa - pl. Narutowicza; przejazd tramwajem był darmowy). W dniu 14 czerwca 2010r. wagon po raz pierwszy wyjechał liniowo - na brygadę 015/4. Po kilku tygodniach wagon został przesunięty na linię 9.

Pod koniec lipca dotarły kolejne dwa wagony 120Na. W porównaniu do prototypu, powiększona została kabina motorniczego, nieznacznie zmieniono także sam fotel motorniczego. Oba nowe wagony zostały wpisane na stan w dniu 4 sierpnia otrzymując numery taborowe 3117 (R-3 Mokotów) i 3118 (R-2 Praga). Pierwszy z nich szybko trafił do ruchu liniowego, drugi początkowo służył do nauki jazdy motorniczych z praskiej zajezdni, w ruchu liniowym pojawił się dopiero w połowie sierpnia.

Kolejne trzy wagony dotarły do Warszawy w drugiej połowie sierpnia. Wszystkie zostały pomalowane wg zmodyfikowanego wzoru - czarny kolor poszycia nad kabiną motorniczego został zastąpiony czerwonym (tym samym ściana przednia wagonu zyskała malowanie identyczne jak tylna).

Dane techniczne:
producent: Pojazdy Szynowe PESA, Bydgoszcz, Polska
szerokość toru: 1435 mm
zasilanie: 750 V=
liczba członów: 5
długość: 30120 mm
szerokość: 2350 mm
wysokość: 3400 mm
liczba drzwi: 6
miejsc ogółem: 201
miejsc siedzących: 40+4
miejsc stojących: 157-161
wysokość podłogi: 350 mm
udział niskiej podłogi: 100%
układ rozruchu: falownikowy (IGBT)
rodzaj silników: prądu przemiennego
liczba silników: 4
moc godzinowa: 4 x 105kW
prędkość maksymalna: 70 km/h
rozstaw wózków: 11060mm
wózki napędowe: 2 × 10NN
wózki toczny: 11NN
rozstaw osi w wózku: 1800 mm
klimatyzacja: standard
monitoring: standard
hamowanie odzyskowe: standard

[url=http://pesa.pl/pl/Oferta/Tramwaje/120Na_w-wa]Specyfikacja dla Warszawy[/url]

[url=http://pesa.pl/pl/Oferta/Tramwaje/120Na_gdansk]Specyfikacja dla Gdańska[/url]

[url=http://pesa.pl/pl/Oferta/Tramwaje/120Na_szeged]Specyfikacja dla Szeged(Wegry) - Csardas[/url]
(C) InfoTram, Blip, Tramwar, Pesa
Ostatnio edytowano poniedziałek, 23 maja 2011, 03:28 przez kulikowski, łącznie edytowano 1 raz
NIE dla ACTA!
amfetamina
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 61
Dołączył: niedziela, 12 lipca 2009, 14:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: PESA 120Na Swing

Postprzez amfetamina » wtorek, 21 września 2010, 09:14

kulikowski
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 935
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: PESA 120Na Swing

Postprzez kulikowski » poniedziałek, 23 maja 2011, 03:25

[quote="Beni"]W dniu 19 maja minął rok od dostawy prototypu wagonu PESA 120Na Swing. W pierwszą rocznicę dostarczono ogółem 71 wagonów do odbiorców w tym:

120Na Warszawa - 49 sztuk
120Na Gdańsk - 16 sztuk
120NaS Szczecin - 6 sztuk

Kolejny rok będzie jeszcze ciekawszy gdyż pojawi się kolejna wersja Swinga dla Węgierskiego miasta Szeged. Oraz z niecierpliwością wszyscy chyba czekamy na prototyp dla Częstochowy i Bydgoszczy choć w tym drugim przypadku ma być Swing wąskotorowy.

źródło: Beni@Wawkom.waw.pl
NIE dla ACTA!
kulikowski
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 935
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: PESA 120Na Swing

Postprzez kulikowski » czwartek, 23 lutego 2012, 15:56

[url]http://www.rynek-kolejowy.pl/31046/Setny_Swing_zaprezentowany_Prezydent_zachwycona.htm[/url][quote="Rynek Kolejowy"]Setny Swing zaprezentowany. Prezydent zachwycona
[img]http://www.rynek-kolejowy.pl/foto_news_opis/31046/b0d61f3ee8746a33729f5a290feb3a89_d.jpg[/img]
Dziś w południe setny tramwaj Pesa Swing z zamówienia na 186 wagonów dla Tramwajów Warszawskich uroczyście przejechał ulicami miasta. - Te tramwaje upiększają miasto - powiedziała "Rynkowi Kolejowemu" prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz.

"100 tramwajów na 100 dni do Euro" - pod takim hasłem urząd miasta Warszawy zorganizował dzisiejszą imprezę wspólnie z Pesą. Uroczystość rozpoczęła się od wręczenia nagród przez prezydent Warszawy w konkursie pod hasłem ?Tramwajem po Warszawie?, do którego zaproszeni zostali podopieczni Zespołu Ognisk Wychowawczych im. K. Lisieckiego ?Dziadka?. Po prezentacji zwycięskich prac w Teatrze Powszechnym, Hanna Gronkiewicz-Waltz, wspólnie z wiceprezydentem Jackiem Wojciechowiczem, prezesem Tramwajów Warszawskich Krzysztofem Karosem i przedstawicielami Pesy przejechali okolicznościowo oklejonym przez Pesę setnym Swingiem z pętli Zieleniecka do przystanku Centrum. Zdjęcia z imprezy można zobaczyć w naszej fotogalerii.

Prezydent Warszawy w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" podkreśliła, że jest bardzo zadowolona z tramwajów Swing - Takie nowoczesne tramwaje zachęcają mieszkańców do wybrania komunikacji miejskiej. Ludzie dużo chętniej jeżdżą nowymi, pięknymi tramwajami. W środku jest komfortowo, ale dla miasta ważna jest też estetyka zewnętrzna. Te tramwaje upiększają miasto - powiedziała "Rynkowi Kolejowemu" prezydent Warszawy przyznając, że sama najczęściej wybiera jednak samochód. - Ale jeżeli przejazd komunikacją miejską mi pasuje, to z niej korzystam. Najczęściej z Szybkiej Kolei Miejskiej - dodała.

[url=http://www.rynek-kolejowy.pl/fotorelacje/313]Fotorelacja z imprezy[/url]


źródło: Rynek-Kolejowy.pl
NIE dla ACTA!
kulikowski
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 935
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: PESA 120Na Swing

Postprzez kulikowski » środa, 12 lutego 2014, 14:52

2014 PESA Swing Sofia
[quote="Rynek Kolejowy"][url=http://www.rynek-kolejowy.pl/50310/swing_wozi_juz_mieszkancow_sofii.htm][size=150]Swing wozi już mieszkańców Sofii[/size][/url]
2014-01-13 15:42:07

13 stycznia 2014 r. nastąpiło przekazanie pierwszego tramwaju Swing zamówionego przez spółkę Stołeczny Elektrotransport (Stoliczen Elektrotransport), operatora sieci tramwajowej w Sofii. Dostawy 20 tramwajów mają zakończyć się na przełomie maja i czerwca br.

W ramach oficjalnego przekazania tramwaju odbył się uroczysty przejazd z udziałem przedstawicieli rządu, samorządu Sofii i mediów. Od dzisiaj (13 stycznia) też tramwaj jeździ w ruchu liniowym.

Umowę na dostawę pojazdów Pesa Bydgoszcz i ???????? ???????????????? (Stołeczny Transport Elektryczny) podpisały w czerwcu. Sofia zamówiła łącznie 20 pojazdów o wartości 33,2 mln euro. Umowa, łącznie z częściami zamiennymi i systemem diagnostycznym, opiewa w sumie na kwotę 50 mln euro.

Pięcioczłonowe pojazdy o długości 30,12 m przewiozą 201 osób, w tym 41 na miejscach siedzących. Niskopodłogowe tramwaje wyposażone są w klimatyzację, monitoring i elektroniczny system informacji pasażerskiej. Swingi będą obsługiwały część sieci tramwajowej miasta o rozstawie szyn 1009 mm.

Pesa liczy na kolejne kontrakty w stolicy Bułgarii. ? Zostało tam jeszcze ok. 150 pojazdów do zmodernizowania i wymiany. Zakładamy, że co dwa lata będzie ogłaszany nowy przetarg ? będziemy chcieli je wygrywać, jak za pierwszym razem ? mówi Robert Szot, dyrektor rynku tramwajowego w Pesie.

[url=http://www.rynek-kolejowy.pl/foto_news_opis/50310/43994a33494179248e2f5c5dbf972674.jpg][img]http://www.rynek-kolejowy.pl/fototemp/160_106_c/foto_news_opis/50310/43994a33494179248e2f5c5dbf972674.jpg[/img][/url] [url=http://www.rynek-kolejowy.pl/foto_news_opis/50310/57f1174d28e396d9c0ac3fc1ab7e6090.jpg][img]http://www.rynek-kolejowy.pl/fototemp/160_106_c/foto_news_opis/50310/57f1174d28e396d9c0ac3fc1ab7e6090.jpg[/img][/url] [url=http://www.rynek-kolejowy.pl/foto_news_opis/50310/c9a1458ac6dd6f33f2b73b900c7c6be6.jpg][img]http://www.rynek-kolejowy.pl/fototemp/160_106_c/foto_news_opis/50310/c9a1458ac6dd6f33f2b73b900c7c6be6.jpg[/img][/url]

źródło: Rynek-Kolejowy.pl
NIE dla ACTA!
bialyk
 
Posty: 1
Dołączył: środa, 23 kwietnia 2014, 13:15

Re: PESA 120Na Swing

Postprzez bialyk » poniedziałek, 30 czerwca 2014, 19:24

Architekci mają gust :) PESA "Swing" prezentuję się wspaniale.
kulikowski
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 935
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: PESA 120Na Swing

Postprzez kulikowski » wtorek, 7 października 2014, 03:37

Toruń:
początek dostaw wąskotorowego (1000 mm) Swinga dla Torunia
[url]http://www.rynek-kolejowy.pl/foto_news_opis/54195/fdf14af0c80b82d6dfec4541891db3c0.jpg[/url]
[url]http://www.rynek-kolejowy.pl/foto_news_opis/54195/53d88c4aab2bdd5afb1c32ce5d521983.jpg[/url]
[img]http://bi.gazeta.pl/im/2c/56/ff/z16733740Q,Swingi-jezdza-juz-w-Toruniu--Identyczny-tramwaj--t.jpg[/img] [quote]Toruń: Pierwszy swing odebrany!
2014-10-02 10:00:13

MZK Toruń uroczyście odebrało wczoraj pierwszy z zakontraktowanych dwunastu tramwajów z bydgoskiej Pesy. Swing w specjalnej wersji dla kujawsko-pomorskiego miasta przewiózł już pierwszych pasażerów. Toruńscy oficjele pojechali nową trasą na akademickie osiedle UMK.

Wojskowa orkiestra dęta, flagi władz wszystkich szczebli od miejskiego po europejski, przedstawiciele słynnego uniwersytetu, kościoła i miejscy oficjele ? tak hucznie świętowano odbiór pierwszego toruńskiego tramwaju Pesa 122NbT Swing. W środowe przedpołudnie przy dźwiękach marsza na dziesiątki trąb nowy pojazd uroczyście zablokował na nieco ponad pół godziny jeden z najważniejszych węzłów komunikacyjnych miasta ? plac Teatralny. Cytując za materiałami promocyjnymi magistratu, tramwajowej rewolucji w Toruniu ciąg dalszy!

? Nowe tramwaje będą woziły pasażerów w sposób najbardziej ekologiczny, właściwy dla takiego obszaru jak otoczenie zespołu staromiejskiego czy wszędzie tam, gdzie w nowoczesnych miastach preferowany jest transport szynowy. Tak będzie i w naszym mieście ? mówił na konferencji prasowej towarzyszącej odbiorowi prezydent Torunia Michał Zaleski. ? Na dobry początek kupujemy dwanaście tramwajów. Sześć pięcioczłonowych przyjedzie w tym roku, sześć trójczłonowych ? w przyszłym ? dodał.

? Jesteśmy dumni, że możemy konstruować tramwaje dla Torunia ? mówił prezes bydgoskiej Pesy Tomasz Zaboklicki, wręczając prezesowi Miejskiego Zakładu Komunikacji akt przekazania. Toruńska wersja swinga, przystosowana do ruchu na torze 1000 mm, różni się nieco od dotychczasowych wyglądem pudła pojazdu. ? Design łączy w sobie nowoczesność z klasycznymi wzorcami, wpisując się tym samym w unikalny charakter miasta ? przekonuje bydgoski producent.


Gdańsk:
[url]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a5/PESA_120Na_in_Gdansk_December_2010.JPG/1024px-PESA_120Na_in_Gdansk_December_2010.JPG[/url]


Szczecin:
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c9/PESA_120Na%2C_Szczecin%2C_Poland_%281%29.jpg/800px-PESA_120Na%2C_Szczecin%2C_Poland_%281%29.jpg[/img]
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/0c/120nas2_szczecin.jpg/800px-120nas2_szczecin.jpg[/img]
[url]http://www.swiatowy.org/bilety/2013/10_swing.jpg[/url]
[img]http://kurierkolejowy.eu/images/news/Swing_Szczecin_Fot_Arch_PESA.jpg[/img]


źródła: Rynek-Kolejowy.pl
Torun.gazeta.pl
Wikimedia.org
Swiatowy.org
Kurierkolejowy.eu
NIE dla ACTA!
kpc21
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1005
Dołączył: czwartek, 14 kwietnia 2011, 23:37

Re: PESA 120Na Swing

Postprzez kpc21 » niedziela, 29 listopada 2015, 23:52

Zdjęcia Swinga dla Łodzi - model 122NaL: http://gtlodz.eu/vehicle-pesa_122nal,708
Odpowiedz