[Kraków] 405N-Kr

Wszelkie dyskusje o tramwajach

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

Lestat
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 743
Dołączył: sobota, 10 kwietnia 2004, 00:43
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce (duchem)
Avatar użytkownika

[Kraków] 405N-Kr

Postprzez Lestat » sobota, 16 lipca 2011, 13:59

MPK Kraków ogłosiło przetarg na modernizację trzech wagonów 105Na w jeden pięcioczłonowy, jednoprzestrzenny wagon 405N-Kr

http://www.mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i ... rzech.html

Czyżbyśmy więc jeszcze w tym roku mieli ujrzeć pięcioczłonowego Moderusa, w dodatku w krakowskich barwach?
zbyrus
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1521
Dołączył: wtorek, 24 września 2002, 02:00
Lokalizacja: Krakowa
Avatar użytkownika

Re: [Kraków] 405N-Kr

Postprzez zbyrus » sobota, 16 lipca 2011, 16:07

Przebudowują ZE STARYCH GRATÓW. W ogóle to te "akwaria" mogliby już skasować. Lepiej zajęłiby się naprawą szyn, przynajmniej założeniem dylatacji w miejscach, gdzie regularnie dochodzi w lecie do wybrzuszeń.
Scania i MAN podstawą komunikacji miejskiej!
Lestat
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 743
Dołączył: sobota, 10 kwietnia 2004, 00:43
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce (duchem)
Avatar użytkownika

Re: [Kraków] 405N-Kr

Postprzez Lestat » sobota, 16 lipca 2011, 16:26

Z tych starych gratów to tam zbyt wiele nie zostanie... szkielet i wózki, w dodatku bez silników.

A co do torowisk - to jest sprawa ZIKiT a nie MPK
Locutus
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3502
Dołączył: sobota, 28 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Avatar użytkownika

Re: [Kraków] 405N-Kr

Postprzez Locutus » niedziela, 17 lipca 2011, 12:00

Warto dodać, że wóz ten ma być częściowo niskopodłogowy. Poza tym ? schładzana wentylacja, rozbudowany system informacji pasażerskiej i inne bajery. No i najważniejsze ? po wybudowaniu prototypu zwycięzca przetargu ma przekazać całą dokumentację techniczną i prawa do projektu MPK Kraków, które najwyraźniej zamierza dalsze wozy przebudowywać samodzielnie.

W sumie bardzo rozsądny pomysł. Wiadomo, że czymś trzeba będzie zastąpić wysokopodłogowe składy stopiątek jeżdżące na liniach 4 i 13 i wiadomo także, że Krakowa nie stać na kupno tramwajów w stylu bombardiera NGT12.

Pozdrawiam!
LOKI
[url=http://www.pkk.info.pl][color=blue]Platforma Komunikacyjna Krakowa[/color][/url] - najprzyjaźniejsze użytkownikowi forum o krakowskiej komunikacji miejskiej.
Lestat
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 743
Dołączył: sobota, 10 kwietnia 2004, 00:43
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce (duchem)
Avatar użytkownika

Re: [Kraków] 405N-Kr

Postprzez Lestat » poniedziałek, 29 sierpnia 2011, 16:24

Jak podaje MPK Kraków na swojej www zwycięzcą jest wrocławski Protram.
kulikowski
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 935
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: [Kraków] Protram 405N-Kr

Postprzez kulikowski » środa, 6 czerwca 2012, 00:04

[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3e/Krakow_405N-Kr.JPG/800px-Krakow_405N-Kr.JPG[/img]
[img]http://img802.imageshack.us/img802/7518/dd383c22def7.png[/img]
[img]http://d.polskatimes.pl/k/r/8/8e/6c/4f1814351b41d_p.jpg[/img]
[url=http://www.psmkms.krakow.pl/tramwaje/4001_7.jpg][img]http://www.psmkms.krakow.pl/tramwaje/4001_7a.jpg[/img][/url]
[quote]Protram 405N-Kr ? tramwaj wyprodukowany w jednym egzemplarzu w roku 2012, w zakładach Protram we Wrocławiu, z przeznaczeniem dla MPK Kraków.

405N-Kr to pięcioczłonowy, jednostronny i jednokierunkowy tramwaj częściowo niskopodłogowy (łącznie 25% niskiej podłogi w członach II i IV). Powstał na bazie 3 wagonów tramwaju Konstal 105Na. Wyposażony jest m.in. w klimatyzację, 7 drzwi odskokowo-przesuwnych i system informacji wizualnej. Porusza się na 6 wózkach; do pobierania prądu służą 2 pantografy. Pierwsze jazdy testowe odbyły się we Wrocławiu 19 stycznia 2012 roku. Liniowe kursowanie w Krakowie rozpoczął 20 kwietnia 2012 roku.

Dane techniczne
Typ: 405N-Kr
Rodzaj wagonu: Silnikowy
Producent: RMT PROTRAM Sp. z o.o., Wrocław, Polska
Premiera: 20 kwietnia 2012
Okres produkcji: 2012
Szerokość toru: 1435 mm
Liczba członów: 5 (w tym 2 niskopodłogowe)
7 drzwi odskokowo-przesuwnych
2 pantografy
6 wózków napędowych w układzie Bo
Liczba osi: 12
Niskopodłogowość: 25%
Długość całkowita: 40 500 mm
Liczba miejsc siedzących: 64
Liczba miejsc stojących: 300
Liczba silników: 12 asynchronicznych silników prądu przemiennego o mocy 50 kW każdy
Moc godzinna: 816 KM (600 kW)
3 falowniki IGBT
Prędkość maksymalna: 70 km/h
Hamowanie elektrodynamiczne z rekuperacją energii
Funkcja zapobiegania poślizgom przy hamowaniu (ABS)
3 stopnie odsprężynowania
Klimatyzacja
2 automaty biletowe
10 kasowników
Systemy emisji reklam i informacji pasażerskiej
System monitoringu


źródła: Wikipedia
Km-forum.com.pl
Km.wroclaw.pl
Psmkms.krakow.pl
NIE dla ACTA!
zbyrus
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1521
Dołączył: wtorek, 24 września 2002, 02:00
Lokalizacja: Krakowa
Avatar użytkownika

Re: [Kraków] 405N-Kr

Postprzez zbyrus » czwartek, 7 czerwca 2012, 12:58

Nie podano ciężaru własnego ani całkowitego tego kolosa. Dobrze, że szerokość jest umiarkowana (2,35 m.), gdyż inaczej autobus nie może przejechać obok tramwaju.
Scania i MAN podstawą komunikacji miejskiej!