1972-1978 Duewag Pt

Wszelkie dyskusje o tramwajach

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

kulikowski
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 936
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

1972-1978 Duewag Pt

Postprzez kulikowski » poniedziałek, 7 sierpnia 2017, 22:13

Frankfurt n. Menem, Niemcy:
[img]https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/47/Pt-Wagen_2050.jpg[/img] Wikipedia.org

Katowice:
[img]http://infotram.pl/archiwum/files/30715/387014_760.jpg[/img] InfoTram.pl
[url]http://phototrans.pl/images/photos/original/511/620116.jpg[/url] Phototrans.pl
[img]http://www.tram-silesia.pl/www/wp-content/uploads/2010/11/pt8_1.jpg[/img]
[img]http://www.tram-silesia.pl/www/wp-content/uploads/2008/10/tab_pt8_2.jpg[/img] Tram-silesia.pl

[quote]Düwag Pt to tramwaj eksploatowany we Frankfurcie nad Menem i konurbacji górnośląskiej, produkowanego przez zakłady Duewag w latach 1972–1973. Zmodernizowana wersja (Düwag PTB) produkowana była w 1973 i 1977. Tramwaj jest trójczłonowy, dwukierunkowy. Jego dwuczłonową wersją jest Typ U2.

Eksploatacja w Polsce
Eksploatację pierwszego wagonu tego typu rozpoczęto na Śląsku 4 listopada 2010, Tramwaje Śląskie zakupiły 10 takich tramwajów za 4,3 mln złotych. Na początku 2013 roku TŚ kupiły 5 kolejnych takich tramwajów.

W latach 2015-2016 jeden ze sprowadzonych tramwajów został zmodernizowany przez Zakład Usługowo Remontowy Tramwajów Śląskich. W ramach modernizacji tramwaj zyskał niskopodłogowy człon oraz stał się pojazdem jednokierunkowym. Na początku kwietnia 2017 tramwaj miał już dopuszczenie do ruchu i trwały jazdy próbne. Równolegle ogłoszono konkurs na imię dla zmodernizowanych tramwajów, w wyniku którego tramwaje otrzymały imię Wawrzek. 24 kwietnia tramwaj rozpoczął kursy z pasażerami, na początek skierowano go do obsługi linii nr 20 łączącej Katowice z Chorzowem.

Dane techniczne:
Producent: Duewag, Niemcy
Okres produkcji: 1972-1978
Wyprodukowanych: 100 szt.
Typ wagonu: wysokopodłogowy, trójczłonowy, dwukierunkowy wagon tramwajowy
Szerokość toru: 1435 mm
Zasilanie: 600 V DC
Liczba członów: 3
Prędkość maksymalna: 80 km/h
Układ osi: B' 2' 2' B'
Liczba silników trakcyjnych: 2
Typ sprzęgu: Scharfenberga
Długość: 28 720 mm (ze sprzęgiem)
27 436 mm (pudła)
Szerokość: 2 350 mm
Wysokość: 3 260 mm
Rozstaw wózków: 6500+7100 mm
Masa: 34 500 kg
Liczba i moc silników: 2 × 120 kW
Liczba miejsc siedzących: 62
Liczba miejsc stojących: 180
Liczba miejsc ogółem: 242
Wysokość podłogi: 960 mm


źródła: Wikipedia.org
InfoTram.pl
Phototrans.pl
Tram-silesia.pl
NIE dla ACTA!
cron