jakimi autobusami najczęściej kierujecie?

Dyskusje na temat pracy kierowców (przepisy, szanse na zatrudnienie itp.)

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

szemkel
 
Posty: 25
Dołączył: poniedziałek, 30 stycznia 2006, 11:06
Lokalizacja: Wejherowo
Avatar użytkownika

jakimi autobusami najczęściej kierujecie?

Postprzez szemkel » poniedziałek, 30 stycznia 2006, 11:19

jakimi autobusami najczęściej kierujecie? bo ja mam przypisaną H9-tkę ale zdarza mi sie też jeździć J T120.

Od razu powiem, że wolę H9-tkę, bo przedewszystkim ma ona swój niepowtarzalny klimat, a po drogie to jeszce nigdy nie miałem na niej w trasie awarii, a na T120, to już miałem parę przygód.
007
 
Posty: 9
Dołączył: poniedziałek, 30 stycznia 2006, 12:27
Lokalizacja: Gdynia

Re: jakimi autobusami najczęściej kierujecie?

Postprzez 007 » poniedziałek, 30 stycznia 2006, 12:47

[quote="szemkel"]jakimi autobusami najczęściej kierujecie? bo ja mam przypisaną H9-tkę ale zdarza mi sie też jeździć J T120.


To musisz mieć daleko do pracy, bo pierwszą T120 od Wejherowa znalazłem w odległości 50 Km ;)
szemkel
 
Posty: 25
Dołączył: poniedziałek, 30 stycznia 2006, 11:06
Lokalizacja: Wejherowo
Avatar użytkownika

Postprzez szemkel » poniedziałek, 30 stycznia 2006, 13:23

Wejherowo- Lębork obsłoguje T120. jak i PR110.
T120 leci też często na wynajem na niedługich trasach (np. jakieś wycieczki szkolne ze szkół wiejskich do miasta do kina lub na basen).

zresztą ja jak i kilku kolegów nocujemy busy na swoich podwórkach (bo mieszkam na wsi) i mam do tego warunki (w zimie stoi w stodole :) ). To bardzo wygodne, bo jak konczę ostni kurs, ok. 60 km od bazy, to mam 10min do domku.
007
 
Posty: 9
Dołączył: poniedziałek, 30 stycznia 2006, 12:27
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez 007 » poniedziałek, 30 stycznia 2006, 14:08

Mówisz o PKSie Wejherowo ? Tzn. mieszkasz w Ulinii/Cewicach/Pruszczu Gd/Chałupach ;)
No ja na trasie Wejherowo - Lębork widzę tylko Merola 309 ;)

Pozdrawiam
TomekM
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 151
Dołączył: środa, 11 maja 2005, 16:14
Lokalizacja: Ostrołęka
Avatar użytkownika

Postprzez TomekM » poniedziałek, 30 stycznia 2006, 21:55

aj ciezko mi wierzyc ze T120 sprawia takie kłopoty :( co do uroku H9 to zgadzam sie - ma swoją dusze :) mysle ze to splot nieszczesliwych wydarzen :) oby wiecej nie bylo zadnych problemow w trasie :D
... bo najlepsza muzyka - to dźwięk Jelcza T120 silnika ... GG #7852495
BOVA
 
Posty: 23
Dołączył: niedziela, 12 lutego 2006, 23:54
Lokalizacja: Wrocław/Oleśnica

Postprzez BOVA » poniedziałek, 13 lutego 2006, 00:03

na początek WITAM i pozdrawiam wszystkich szoferów :D

A na codzień mam do dyspozycji 2 BOVY. Stosunkowo mało usterkowe, ekonomiczne, kiedyś była to turystyka głównie krajowa, obecnie międzynarodowa, ale nie linie

Pozdrawiam
FHD 12.360 Silver `91 & FHD 12.370 White `95
Tomasz
 
Posty: 16
Dołączył: piątek, 7 października 2005, 18:11
Lokalizacja: Knurów

Witam wszytkich

Postprzez Tomasz » wtorek, 14 lutego 2006, 20:30

[b]Nasza firma jedzi na autobusach marki Setra 215 HD, HM nie są to autka młode nie można sie oszukiwać ale odmalowane i odszykowane :)) Złote autka na Mercedesie 370 km :)) [/b] Ostanio była propzycja przejścia na inną marke ale nikt nie jest w stanie doradzić co i jak załóżmy wygląda w bovie i w ogóle Pozdrawiam :)
Pozdrawiam Tomasz
Jenom
 
Posty: 6
Dołączył: piątek, 17 lutego 2006, 21:54
Lokalizacja: z samej stolicy :P

Postprzez Jenom » piątek, 17 lutego 2006, 22:09

Prowadzę Ikarusa 280.37 z 1992, niestety w zajezdni która w I połowie 2006 przejdzie do historii, a "mój" wózek zostanie przesłany do zakładu Stalowa gdzie zbierane są wozy typu 280.37 z całej Warszawy.
Pawlik
 
Posty: 27
Dołączył: niedziela, 23 marca 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Pawlik » poniedziałek, 20 lutego 2006, 01:26

Wreszcie ciekawy temat w którym można się troche pochwalić :wink: 8) Obecnie jeżdżę Sprinterem 416 CDI ale pomimo mojego młodego wieku (24l) już trochę w świecie autobusów przeszedłem. Autokary które miałem przyjemność prowadzić to MAN Lion's Coach, Mercedesem O404, Jonckheer Mistral 50, BOVA FHD 12-340, Mercedes Travego L, Neoplan 316SHD, N122 oraz polski Jelcz T120. Nie mogę też zapomnieć o Autosanie H9 którym to uczyłem się jeździć na kursie :D
Podsumowując pragnę powiedzieć iż nie ma lepszego autokaru niż MAN Lion's Coach'04. Jazda tym autokarem to sama przyjemność. Znakomite prowadzenie (zawieszenie), dobre przyśpieszenie, wygodny lewarek do zmiany biegów (osobiście preferuję skrzynie 8-ki Mana), bajkowy fotel kierowcy, bardzo skuteczny i wygodny retarder w pedale, ESP ... długo by wymieniać.
Pozdrawiam i życzę szczęśliwych powrotów :D
Pozdrawiam MAN Lion's Coach
_BEREK
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 153
Dołączył: piątek, 8 października 2004, 20:51
Lokalizacja: Kopenhaga

Postprzez _BEREK » czwartek, 23 lutego 2006, 18:17

kursowalem... miejskie: Volvo bl12, scania 113, dab gas, dab diesel (rozszerzen nie pamietam, nie interesowalo mnie, bo to najgorsze z mozliwych maszyn), volvo bl7 (doubledecker).
prowadzilem... turystyczne: setra 215hr, setra 215hd, setra 316ul (to jest wyzwanie), setra 417hdh (to tez jest wyzwanie), setra 431 doubledecker (trzeba na glowe uwazac)

Najlepsze sa setry, bo tak uwazam...

Jedyny przypadek w Setrze jaki mialem, poza schodzacym powietrzem, to jak ukrecilem kluczyk w stacyjce w 215hd...
Nie wiem, czy ja sie tak spialem do tego wlaczanie silnika, czy po prostu stacyjka byla nadpalona troszke, faktem jest, ze potem musialem wymieniac stacyjki we wszystkich naszych 2**. Szef powiedzial, zeby wymienic we wszystkich i ze ja mam doswiadczenie, to bede wymienial.
Podoba mi sie w setrach pewna konsekwencja, zarowno w obsludze jak i w serwisie. Poza tym EvoBus jest swietnym, choc drogim partnerem. W Danii mielismy karte do EvoBus i wystarczylo zadzwonic zamowic czesc, a przejezdzajacy kolega mogl ja zabrac w piatek o 22.00, kiedy cala Dania pije, a w warsztacie wymienic i bus byl sprawny na poniedzialek...

Jedyne problemy z setrami zdarzaly sie z okazji zamontowania w silnikach EURO 0 "particler filter"... Generalnie to jest bardzo fajne dla srodowiska i mozesz sobie dlubac paluchem po rurze wydechowej busa i nie myc po tym rak... palec bedzie czysty. Najczestsze wizyty w serwisie byly w Adastrze (producent owych filtrow... po polsku to bedzie (chyba) filtr czastek stalch)

pozdr. Bartek

pozd. Bartek ;-)
setra jest królową szos, contact skype: ber_berek
TARAS
 
Posty: 25
Dołączył: piątek, 3 marca 2006, 00:31
Lokalizacja: TORUŃ

witka wszystkim

Postprzez TARAS » niedziela, 9 kwietnia 2006, 20:26

H-9 jak koledzy zauważyli autko z duszą. Teraz śmigam Kapeną - to jest dopiero padło. zawsze coś się dzieje jak nie drążki skrętne to moduł od światełek teraz zaczęły padać turbinki :(śmigam nim na linii i powiem jedno na linię to się nie nadaje. Na turystykę to i owszem całkiem milutko.
dalnlod
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 934
Dołączył: sobota, 16 marca 2002, 02:00
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez dalnlod » poniedziałek, 10 kwietnia 2006, 16:36

A co to konkretnie za kapena?
http://WWW.BOJKOT-WYBOROW.ORG
TARAS
 
Posty: 25
Dołączył: piątek, 3 marca 2006, 00:31
Lokalizacja: TORUŃ

Postprzez TARAS » poniedziałek, 10 kwietnia 2006, 22:57

[quote="dalnlod"]A co to konkretnie za kapena?
Cacciamali Iveco 65 C
Adamowski1
 
Posty: 12
Dołączył: niedziela, 21 maja 2006, 18:01
Lokalizacja: Łódź

Czym się jeżdzi-autobusem

Postprzez Adamowski1 » niedziela, 21 maja 2006, 18:37

A tak na poważnie to najczęściej Setrą S215HD,co prawda czasem wsiadam do PR110 to dopiero jest przeżycie dla mnie jak i pasażerów,nieraz Neoplan.Ale generalnie Setra i tylko Setra,szkoda tylko że te w mojej firmie to jakaś Hiszpańska wersja i mają strasznie cieniaste silniki,o ile dobrze pamiętam to zaledwie 230km i pod większe górki to się niestety czołga a nie jedzie.
Pozdrawiam
Setra i tylko Setra
pykpyrykpyk
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 685
Dołączył: czwartek, 9 lutego 2006, 22:51
Lokalizacja: Stalowa Wola
Avatar użytkownika

Re: Czym się jeżdzi-autobusem

Postprzez pykpyrykpyk » niedziela, 21 maja 2006, 22:30

[quote="Adamowski1"]co prawda czasem wsiadam do PR110 to dopiero jest przeżycie dla mnie jak i pasażerów
Pozdrawiam


O ja ale masz przezycia czlowieku. Wsiadasz tak naprawde do calkiem solidnego autobusu, ktory jest bardzo wygodny dla pasazerow. Faktycznie... masz przezycia. Pasazerowie nie doceniaja PEER bo oceniaja ksiazke po okladce, a tak naprawde to bardzo wygodny sprzet i w miare niezawodny. Wlasnie dzisiaj jechalem Renault FR1, zespul sie po 30kilometrach. DAlej w trase ruszylismy PR110D. Nie utepowala tej renowkce komfortem, po drugie lepiej sie "zbierala" po trzecie nas nie zawiodla!
Następna strona
Odpowiedz