Czas pracy kierowców.

Dyskusje na temat pracy kierowców (przepisy, szanse na zatrudnienie itp.)

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

kamilek
 
Posty: 72
Dołączył: sobota, 27 stycznia 2007, 17:45
Lokalizacja: Krakow

Czas pracy kierowców.

Postprzez kamilek » sobota, 24 lutego 2007, 13:15

Chciałbym się zapytać co w związku ze swym doświadczeniem mozecie powiedziec na temat czasu pracy kierowcy. Co by mogło ulec zmianie co należałoby poprawić. Co sądzicie o tachografach cyfrowych, i najwazniejsze jakie znacie przekrety z tachografami.
Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4809
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Re: Czas pracy kierowców.

Postprzez Aron » sobota, 24 lutego 2007, 13:44

[quote="kamilek"]Chciałbym się zapytać co w związku ze swym doświadczeniem mozecie powiedziec na temat czasu pracy kierowcy. Co by mogło ulec zmianie co należałoby poprawić. Co sądzicie o tachografach cyfrowych, i najwazniejsze jakie znacie przekrety z tachografami.


Tachografy nie są obowiązkowe, tak że nie trzeba ich instalować w busach. Tak więc nie trzeba robić żadnych przekrętów z tachografami.
SS
 
Posty: 457
Dołączył: wtorek, 31 stycznia 2006, 23:22
Lokalizacja: z Przemyśla
Avatar użytkownika

Re: Czas pracy kierowców.

Postprzez SS » sobota, 24 lutego 2007, 14:55

[quote="kamilek"]Chciałbym się zapytać co w związku ze swym doświadczeniem mozecie powiedziec na temat czasu pracy kierowcy. Co by mogło ulec zmianie co należałoby poprawić. Co sądzicie o tachografach cyfrowych, i najwazniejsze jakie znacie przekrety z tachografami.


Dla kogoś kto niechce nic kombinować to tachograf cyfrowy jest ułatwieniem niemusi zmieniać tarcz tylok musi pamietać aby miał papier w tachografie i co dwa tygodnie kopiował dane z niego. Jeżeli chodzi o przekręty z tachografami to znam przypadki robienia wyłaczników tachografów takie urzadzenie które jak sie jedzie rysuje na tarczy pauze.
JAROMIR_9700
 
Posty: 343
Dołączył: niedziela, 28 stycznia 2007, 10:16
Lokalizacja: Zgierz
Avatar użytkownika

Postprzez JAROMIR_9700 » sobota, 24 lutego 2007, 17:35

Tachograf cyfrowy z natury mial byc nietyle ulatwieniem co utrudnieniem falszowania zapisow. Faktycznie moze podczas jazdy ciezej go oszukac niz tradycyjny tachograf, ale juz po jezdzie da sie z zapisem zrobic wszystko i wstawic w zapis co sie chce. Ale mysle ze oficjalna dyskusja o tym na ogolnopolskim forum autobusowym nie powinna sie odbywac:)
Matlik
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1624
Dołączył: poniedziałek, 18 września 2006, 20:48
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: Czas pracy kierowców.

Postprzez Matlik » poniedziałek, 25 lutego 2008, 19:42

Jaki jest maxymalny PRZERYWANY czas pracy kierowcy?
Kroelewicz
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1421
Dołączył: niedziela, 25 grudnia 2005, 21:00
Lokalizacja: Lisboa
Avatar użytkownika

Re: Czas pracy kierowców.

Postprzez Kroelewicz » poniedziałek, 25 lutego 2008, 21:25

[quote="Matlik"]Jaki jest maxymalny PRZERYWANY czas pracy kierowcy?

Ale co przerywany? Czas przerwy max. 5 godzin, czas pracy max. 10 godzin.
michal1142
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 960
Dołączył: sobota, 29 grudnia 2007, 00:31
Lokalizacja: kołobrzeg

Re: Czas pracy kierowców.

Postprzez michal1142 » poniedziałek, 25 lutego 2008, 21:43

[quote="Matlik"]Jaki jest maxymalny PRZERYWANY czas pracy kierowcy?


Maksymalny czas realizacji 14 godzin

[quote="Aron"]
Tachografy nie są obowiązkowe, tak że nie trzeba ich instalować w busach. Tak więc nie trzeba robić żadnych przekrętów z tachografami.


Proszę,ale naprawdę proszę,aby wypowiadać się w miarę kompetentnie.Tacho musi być zainstalowane w każdym pojeździe przystosowanym konstrukcyjnie do przewozu min 10-ciu osób łącznie z kierowcą.Oczywiście nie dotyczy poj wykonujących płatny transport drogowy na regularnych liniach do 50km.Tylko większość takich pojazdów ma tacho,ponieważ nie mogły by wykonać żadnego wynajmu.

[quote="JAROMIR_9700"]Tachograf cyfrowy z natury mial byc nietyle ulatwieniem co utrudnieniem falszowania zapisow. Faktycznie moze podczas jazdy ciezej go oszukac niz tradycyjny tachograf, ale juz po jezdzie da sie z zapisem zrobic wszystko i wstawic w zapis co sie chce. Ale mysle ze oficjalna dyskusja o tym na ogolnopolskim forum autobusowym nie powinna sie odbywac:)


cżemu nie dyskutować?
busiarzom stop!!!
Matlik
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1624
Dołączył: poniedziałek, 18 września 2006, 20:48
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: Czas pracy kierowców.

Postprzez Matlik » poniedziałek, 25 lutego 2008, 21:46

[quote="Kroelewicz"][quote="Matlik"]Jaki jest maxymalny PRZERYWANY czas pracy kierowcy?

Ale co przerywany? Czas przerwy max. 5 godzin, czas pracy max. 10 godzin.
Chodziło o to ile maks. mogą trwać przerwy + jazda, ale michal już odpowiedział ;)
michal1142
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 960
Dołączył: sobota, 29 grudnia 2007, 00:31
Lokalizacja: kołobrzeg

Re: Czas pracy kierowców.

Postprzez michal1142 » poniedziałek, 25 lutego 2008, 22:11

Tak kolego.W szczegółach maksymalny czas przerwy to pięć godzin.Pozostały czas postoju kierowcy liczymy do czasu dyżuru.Oczywiście przerwa musi być tylko jedna.Pozostałe postoje to również dyżury i ich ilość nie jest ograniczona
busiarzom stop!!!
Kroelewicz
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1421
Dołączył: niedziela, 25 grudnia 2005, 21:00
Lokalizacja: Lisboa
Avatar użytkownika

Re: Czas pracy kierowców.

Postprzez Kroelewicz » poniedziałek, 25 lutego 2008, 23:18

[quote="michal1142"]
Proszę,ale naprawdę proszę,aby wypowiadać się w miarę kompetentnie.Tacho musi być zainstalowane w każdym pojeździe przystosowanym konstrukcyjnie do przewozu min 10-ciu osób łącznie z kierowcą.(...)

Istnieje jakieś wyłączenie jeszcze dot. pojazdów do 17 osób (łącznie z kierowcą) zarejestrowanych przed... Sprawdzę po środzie.
dab
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1236
Dołączył: niedziela, 26 lutego 2006, 17:12
Lokalizacja: Żywiec
Avatar użytkownika

Re: Czas pracy kierowców.

Postprzez dab » wtorek, 26 lutego 2008, 12:05

Oprócz numeru z wyłącznikiem tacha jest jeszcze metoda z podginaniem pisaka żeby zaniżyć prędkość, ale dobry funkcjonariusz ITD to wychwyci. Znam takich co przy kontroli drogowej zjadali tarczki. Mandat za jej brak jest mniejszy od np.tego za przedłużenie czasu jazdy.
Diesel sound...
Misztal
 
Posty: 269
Dołączył: wtorek, 1 maja 2007, 23:01
Lokalizacja: PODLASIE
Avatar użytkownika

Re: Czas pracy kierowców.

Postprzez Misztal » wtorek, 26 lutego 2008, 14:38

Kiedyś czytałem coś na temat przekrętów zawodowych kierowców z taczkami oto ich zwierzenia. Mam nadzieje że nie dostane ostrzeżenia kolega pytał więc mu to chce przytoczyć. Są to dość ciekawe opisy kombinowania z tarczkami...

Fałszerze historii:

Tachograf to coś jak czarna skrzynka w samolocie: pokazuje czas pracy kierowcy i czas jego odpoczynku. A także skąd i dokąd jedzie i z jaką prędkością. Taczki są zwykłe i elektroniczne - tych drugich podobno nie da się oszukać. Ale montuje się je w znikomej liczbie autobusów. Właśnie dlatego, że są nie do przekręcenia.

Zwykłe tacho ma w środku wymienne tarcze z papieru - na nich zapisuje się historia podróży. Sposobów fałszowania tej historii jest wiele.

Najprostszy - wyjąć bezpiecznik. Albo jeszcze lepiej - włożyć przepalony. Kiedy policja cię zatrzymuje, pokazujesz tarczę, na której niewiele się wyrysowało, ale przynajmniej masz alibi - nie zauważyłeś, że tacho siadło.

Sposób drugi - na bezczelnego. Mijają przepisowe cztery i pół godziny. Ale wiesz, że dalej będziesz jechał, bo musisz. Wyciągasz papierową tarczę, drzesz, wkładasz następną. Rysuje się od początku. Słabość pomysłu polega na tym, że w razie kontroli na drodze musisz wykazać ciągłość na tarczach. Powinieneś okazać tarcze z dwóch tygodni. Czegoś brakuje - są kłopoty. Ale sprytny kierowca potrafi się z tego wytłumaczyć. Przed policjantem i przed szefem firmy, bo tarcze muszą być archiwizowane. W każdej chwili może wpaść kontroler z Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, żeby zażądać pokazania archiwum. Jeżeli brakuje tarcz na ileś tam kilometrów, firma płaci.

Sposób trzeci - na zupełnego bezczelnego. Nie wyjmujesz tarczy, jedziesz dalej, a nuż się uda. Często się udaje, czasem nie. Wtedy policjant albo kontroler wystawia mandat: sto złotych za pierwszą przekroczoną godzinę, za drugą - trzysta złotych, za trzecią już pięćset.

Sposób czwarty - zakłócić pracę taczki. Tachograf jest połączony z prądnicą. Wystarczy dostać się do odpowiedniego przewodu i założyć blokadę. Włącza się ją i wyłącza ręcznie, grzebiąc pod maską. Dzięki przerwom w zasilaniu nie widać, ile kilometrów przejechałeś naprawdę.

Sposób piąty (właściwie czwarty, ale ulepszony) - bączek.

Bączki to udoskonalone wyłączniki prądu na drodze do tachografu. Jako ciekawostkę powiem panu, że są już zakłady, które produkują je na masową skalę. Mają swoich akwizytorów i wysyłają ich po firmach transportowych.

Akwizytor założy ci bączka, a w niektórych opcjach zamontuje pod siedzeniem przycisk, którym będziesz mógł go włączyć i wyłączyć bez wyjścia z autokaru.

Bączek kosztuje około stu złotych.
Właściciel firmy transportowej, kupując więcej sztuk, może się targować o upusty.

Słaby punkt sposobów czwartego i piątego: na tarczy jest napisane, skąd i dokąd autobus jedzie

Bystry policjant porówna liczbę kilometrów między miastami i to, co pokazuje tachograf. No i od razu może zapytać: gdzie masz schowanego bączka?

Ale policjanci zwykle aż tak kumaci nie są. Na tyle przekrętów, co ja porobiłem z taczkami, nie zorientowali się ani razu. Najczęściej lukną na tarczę, aha, czas pracy się zgadza, można jechać. Gorzej z tymi z Inspekcji Transportu. Ci wiedzą, gdzie zajrzeć i na co trzeba zwrócić uwagę.

Na koniec sposób szósty - przekraczasz do-zwolony czas jazdy, ale powołujesz się na przepis w ustawie o ruchu drogowym, który pozwala w wyjątkowych przypadkach przekraczać ten czas. Na przykład jedna z pasażerek rodzi i jedziesz z nią do szpitala.
No... To jest już dla artystów metoda...
michal1142
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 960
Dołączył: sobota, 29 grudnia 2007, 00:31
Lokalizacja: kołobrzeg

Re: Czas pracy kierowców.

Postprzez michal1142 » środa, 27 lutego 2008, 00:23

[quote="Kroelewicz"][quote="michal1142"]
Proszę,ale naprawdę proszę,aby wypowiadać się w miarę kompetentnie.Tacho musi być zainstalowane w każdym pojeździe przystosowanym konstrukcyjnie do przewozu min 10-ciu osób łącznie z kierowcą.(...)

Istnieje jakieś wyłączenie jeszcze dot. pojazdów do 17 osób (łącznie z kierowcą) zarejestrowanych przed... Sprawdzę po środzie.


jest ale to chodzi o pojazdy wykorzystywane poza płatnym transportem drogowym.Np. jak urząd miasta matakiego busa i wozi swoich pracowników.I tylko ich i nikogo więcej.Rozumiesz?
busiarzom stop!!!
Kroelewicz
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1421
Dołączył: niedziela, 25 grudnia 2005, 21:00
Lokalizacja: Lisboa
Avatar użytkownika

Re: Czas pracy kierowców.

Postprzez Kroelewicz » środa, 27 lutego 2008, 01:07

Nie, nie o to mi chodzi. Katalog wyłączeń przedmiotowych i podmiotowych (np. pomoc drogowa operująca w promieniu 50 km od bazy) jest mi znany. Jest (może było do końca zeszłego roku) odrębne, czasowe wyłączenie.
zp
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1446
Dołączył: poniedziałek, 29 października 2007, 16:57
Lokalizacja: pruszków

Re: Czas pracy kierowców.

Postprzez zp » czwartek, 17 kwietnia 2008, 14:46

Mam pytanie moze ktoś wie cos na ten temat -
jeśli kierowca przyjedzie na przystanek końcowy i za 20 min ma odjazd czy czas ten mozna zaliczyć do dyżuru.Według mnie jest to niezgodne z przepisami.Co wiecej jak ogladałem kartę u kierowcy to takich kwiatków w czasie całego dnia miał zanacznie wiecej.Dotyczyło to pracy kierowcy który pracował tego dnia ponad 12godz, i nie zauważyłem aby miał przerwę dłuższą niż 1godzine wciągu całego dnia pracy.Nastepnego dnia miał to samo powiem więcej miał tak przez 5 dni w tygodniu.W miesiacu kierman robi 260 -280 godzin.
Następna strona
Odpowiedz