Zarobki

Dyskusje na temat pracy kierowców (przepisy, szanse na zatrudnienie itp.)

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

Grzesiek
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 261
Dołączył: sobota, 26 lipca 2003, 02:00
Lokalizacja: podkarpacie
Avatar użytkownika

Postprzez Grzesiek » piątek, 5 września 2003, 13:40

Mam pytanie do kolegów z BusForum, którzy jeżdżą autobusami. Powiedzcie mi ile wynoszą zarobki w waszych firmach. Jeśli chodzi o Jarosławski PKS to nie ma się czym chwalić. Chłopaki mają (w zależności od lat pracy) od 800 do 1200 pln. Trochę lepiej wygląda sytuacja w tutejszym MZK. Tam zarobki sięgają do 1700 pln. A jak jest u was.
Pozdrawiam
mistral
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 882
Dołączył: wtorek, 30 lipca 2002, 02:00
Lokalizacja: Poznań

Postprzez mistral » piątek, 5 września 2003, 13:57

Zarobki to tajemnica, ale zawsze są za niskie.
Grzesiek
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 261
Dołączył: sobota, 26 lipca 2003, 02:00
Lokalizacja: podkarpacie
Avatar użytkownika

Postprzez Grzesiek » piątek, 5 września 2003, 15:46

On 2003-09-05 13:57, mistral napisał:
Zarobki to tajemnica, ale zawsze są za niskie.

]
Jasne że niskie. Posłowie też tak mówią.
BUDI
 
Posty: 42
Dołączył: niedziela, 1 lutego 2004, 15:15
Lokalizacja: Kraków -Wola D.
Avatar użytkownika

Postprzez BUDI » czwartek, 26 lutego 2004, 09:06

W Krakowsim MPK jakieś 2-3 lata temu, wtedy znałem kumpla (kiermana) to z tego co mi opowiadał zarobki były podzielone na 2 kategorie.
Jazda autobusem:
a) krótkim (cały miesiąc) - 600-700zł.
b) przegubowym - 800-900zł.
Mniej więcej tak sie plasowały stawki.

Za przegubowca był tzw. dodatek, że niby cięższa praca i w ogóle.
No cóż ale to i tak bardzo mało jak za pełny etat (168 godzin).
I dlatego słyszałem ,że były przypadki iż kierowcy ignorowali troche regulamin i z dyspozytorem na zajezdni wyjeżdźając autobusem dogadywał sie z nim i jeżdził taki kierman nawet po 12-13 godz. dziennie a miesięcznie były rekordy 300-350 godzin (czyli tak jakby 2 pełne etaty).
Chcieli sobie poprostu dorobić więcej.

Pozdr.
BUDI
ELEKTRONICKY MORDULEC !!!

Wyznaje tylko Ikarusy ,stare dobre i sprawdzone auta w firmach przewozowych np. MPK w Krakowie.
Izzy
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 407
Dołączył: wtorek, 18 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Warszawy
Avatar użytkownika

Postprzez Izzy » czwartek, 26 lutego 2004, 09:24

Nie chce rozgąłszać bo może mój dyrektor tu zaglądać i będe miał problem powiem tyle że w PKS Warszawa na kraju zarabiają więcej aniżeli w PKS Jarosław i MPK Kraków na przegubach. Pensje generalnie się bardzo różnią i to bardzo pomiędzy poszcególnymi kierowcami to dlatego że dużą część pensji stanowi prowizja od sprzedaży biletów, i w porównaniu z innymi PKS-ami pomimo że jest jedna z najniższych to utargi są ogromne na niektórych liniach to samej prowizji często jest tyle co całej wypłaty na krótkim w MPK Kraków, nie zawsze ale w sezonie bywa tak dużo. Ponadto w PKS Warszawa nawet jak jedzie więcej jak jeden kierowca to wszyscy mają płacone pełne stawki godzinowe nawet za ten czas co za kierownicą nie był, pół stawki godzinowej za postoje i noclegi, i dieta usatwowa. No i są paczki ale to już inna historia.
Na miedzynarodowej to nawet nie próbuję wam przybliżać bo to są tak duże pieniądze nawet jak do lwowa się jedzie czyli kursem jak krajowym bo tylko 345 km. ale powiem wam tylko że dieta zagraniczna jet zazwyczaj od 40-45 euro lub dolarów i policzcie sobie ile się jedzie.
Albo lepiej nie liczcie po co macie sobie psuć humor.
W firmach prywatnych jeżdżących na zachód, zazwyczaj jest tak że pensja jest znikoma a reszta to czysta nie opodatkowana kasa z diety. Ale to już się ma zmienić i powyżej 30 diet w roku diety bedą wchodzą do dochodów.
Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3167
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » czwartek, 26 lutego 2004, 15:35

Izzy napisał(a):No i są paczki ale to już inna historia.


Czym one się charakteryzują?
Izzy
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 407
Dołączył: wtorek, 18 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Warszawy
Avatar użytkownika

Postprzez Izzy » czwartek, 26 lutego 2004, 16:06

Czym paczki się charakteryzują, ano tym że oficjalnie żaden PKS (przynajmniej ja o żadnym nie słyszałem) nie ma koncesji na przewóz przesyłek bagarzowych i oprócz Polskiego Expressu który ogłasza to i ma cennik przesyłek każdy może podać paczkę kierowcy autobusu coś jak przesyłka konduktorska w PKP na zasadzie uprzejmości. Oczywiście uprzejmość jest jest w jakiś sposób przez podającedo lub odbierającego wynagrodzona. Jak narazie PKS jest najszybszą pocztą kurierską obok PKP no i najtańszą, tylko bez gwarancji przewozu ale solidność jakby reguluje rynek bo jak olejesz i nie dopilnujesz żeby odebrał ją ten co potzreba to następnym razem ten ktoś jej nie poda i nie wynagrodzi cię za to.
I.Q.
<i>BusForum</i>
 
Posty: 1924
Dołączył: niedziela, 7 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Oświęcim
Avatar użytkownika

Postprzez I.Q. » czwartek, 26 lutego 2004, 17:22

Ja jestem przeciwnikiem paczek. Patrząc na to, co się dzieje na świecie skąd wiadomo, że w autobusie pełnym ludzi nie eksploduje niewielki ładunek wybuchowy z gwoździami, nakrętkami i innymi tego typu rzeczami jako ostrzeżenie dla polskich żołnierzy w Iraku.

P.S. Wiem, że pesymistycznie, ale tak może być... :(
wiem ale nie powiem ;)
 

Postprzez wiem ale nie powiem ;) » czwartek, 26 lutego 2004, 18:16

Za moich czasów w PKS Elbląg zarobki były hmmm...

na liniach miejskich (KM):
pracownik - cały etat ok 170h/m-c zarabiał ok 1100-1300zł
pracownik - 1/2 etatu ok 100-120h/m-c dostawał 650-800zł

na liniach pozamiejskich (PKS)
pracownik - cały etat ok 190h/m-c zarabiał 1200-1600zł + delegacja
pracownik - 1/2 etatu ok 100h/m-c dostawał ok 700zł

na liniach PolskiegoExpressu (PEX)
tylko cały etat i kierowcy z wieloletnim stażem i wyróźnieni
do podstawowej stawki + 1zł/h dodatku za PEX + delegacja

na wszystkich liniach możliwość wypracowania dodatkowych godzin np z wolnego
I.Q.
<i>BusForum</i>
 
Posty: 1924
Dołączył: niedziela, 7 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Oświęcim
Avatar użytkownika

Postprzez I.Q. » czwartek, 26 lutego 2004, 18:42

A jakie są, dla porównania, zarobki w UE???
Gallux
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 2708
Dołączył: niedziela, 23 lutego 2003, 02:00
Lokalizacja: Konin
Avatar użytkownika

Postprzez Gallux » czwartek, 26 lutego 2004, 19:24

wiem ale nie powiem \";)\" napisał(a):Za moich czasów w PKS Elbląg zarobki były hmmm...

na liniach PolskiegoExpressu (PEX)
tylko cały etat i kierowcy z wieloletnim stażem i wyróźnieni
do podstawowej stawki + 1zł/h dodatku za PEX + delegacja



To PKS Elbląg podobnie jak PKS Łódź wysyła swoich kierowców na trasy PEX. Tak więc jednak są PKSy które współpracują z Expressem.
TFZ
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 1882
Dołączył: czwartek, 16 października 2003, 02:00
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Postprzez TFZ » czwartek, 26 lutego 2004, 19:37

Gallux napisał(a):To PKS Elbląg podobnie jak PKS Łódź wysyła swoich kierowców na trasy PEX. Tak więc jednak są PKSy które współpracują z Expressem.

Czy jesteś absolutnie pewien, że to PKS Łódź wysyła swoich kierowców na trasy PEx? Biorąc pod uwagę, że znaczna część łódzkich kierowców ma na własność autobusy, a z PKS współpracuje na zasadzie umowy współpracy (firma - firma), do której znacznie trudniej wpisać klauzulę o zakazie konkurencji, sądzę raczej, że to kierowcy sami się podnajmują dla PExu. Możliwe, że nieraz razem z autobusami.
Tadeusz Franciszek Zieliński
t.zielinski[małpa]infobus.pl
Gallux
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 2708
Dołączył: niedziela, 23 lutego 2003, 02:00
Lokalizacja: Konin
Avatar użytkownika

Postprzez Gallux » czwartek, 26 lutego 2004, 20:02

Pierwszy raz jechałem PEXem na trasie Łódź - Toruń (kurs Łódź - Gdynia bodajże). Było to gdzieś w lipcu. W październiku wsiadłem do H9 z PKS Łódź jadącego do Turku i jechał ten sam kierowca, który prowadził wtedy autobus PEXu do Torunia. Dodatkowo na notesie miał naklejony taki napis: "2x PEX".
Gallux
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 2708
Dołączył: niedziela, 23 lutego 2003, 02:00
Lokalizacja: Konin
Avatar użytkownika

Postprzez Gallux » czwartek, 26 lutego 2004, 20:11

TFZ napisał(a): sądzę raczej, że to kierowcy sami się podnajmują dla PExu. Możliwe, że nieraz razem z autobusami.


Ta wersja też jest całkiem pradopodobna, bo sam raz widziałem jak kurs PEXowski Kraków - Warszawa obsługiwany był dwoma autobusami PKS Łódź (w Łodzi pasażerowie musieli się przesiąść do drugiego autobusu).
Adam3k
<i>BusForum</i>
 
Posty: 1181
Dołączył: sobota, 20 grudnia 2003, 19:01
Lokalizacja: Wrocław
Avatar użytkownika

Postprzez Adam3k » czwartek, 26 lutego 2004, 20:58

We Wrocławiu kierowcy 15 metrowców i przegubowców dostają 50 zł więcej niz solówek...
A o zarobkach nie mówi się oficjalnie..
Następna strona