Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rośnie nowy terminal promowy w Świnoujściu [FILM]

infoship
18.01.2021 20:00
0 Komentarzy

Koronawirus nie wpłynął na tempo prac modernizacyjnych terminalu promowego w Świnoujściu, gdzie inwestorem jest Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.

Roboty wykonywane przez firmę Budimex, przebiegają zgodnie z założeniami. Docelowo terminal zostanie przystosowany do obsługi transportu intermodalnego, czyli przewozu ładunków wykorzystującego różne środki transportu.

Od 2019

Prace budowlane trwają już blisko półtora roku i idą pełną parą. Rozebrano stare magazyny, rampy przeładunkowe, a także istniejące wyposażenie stanowisk nr 5 i 6. Usunięto nawierzchnię i podbudowę wcześniejszych parkingów i umocnienia na długości 300 merów.  Wykonane zostały prace elektryczne, teletechniczne oraz zbrojarskie. Praktycznie gotowy jest też jeden z placów parkingowych dla 170 TIR-ów przy ul. Duńskiej.

Widać też nową estakadę nad stacją kolejową Świnoujście, która skomunikuje zaplecze z terenem terminalu. Wyłania się również kształt nowego stanowiska promowego powstałego z połączenia stanowisk nr 5 i 6. Dzięki czemu powstanie jedna linia cumownicza o długości 294 m. Z kolei istniejąca rampa przeładunkowa zostanie przebudowana do nowych parametrów technicznych i uzyska 35 m szerokości i 180 ton nośności.

Kwestią priorytetową tej inwestycji jest budowa nowych i przebudowa istniejących torów kolejowych oraz placów manewrowo-postojowych. Z kolei dla komfortu pasażerów zainstalowany zostanie nowy rękaw, który umożliwi bezkolizyjne przemieszczanie się pieszych. Zakupione będą również cztery ciągniki siodłowe i dwa  wózki wysokiego składowania typu „reach stacker”, służące do transportu i przeładunku kontenerów na terminalu. 


Inwestycja powinna być zakończona jeszcze w tym roku. Jej koszt  to 185 milionów złotych. Projekt ma wsparcie z funduszy unijnego instrumentu finansowego CEF (Łącząc Europę).

Zobaczcie postęp prac na filmie:

Komentarze