Wygodniej na linii Częstochowa ? Koniecpol
Bardziej komfortowapodróż, wygodniejsze perony oraz nowy most. PKP Polskie Linie Kolejowe zaprawie 8 mln zł realizują kolejną inwestycję na stacjach i przystankachosobowych na linii nr 61 na odcinku Koniecpol ? Częstochowa Stradom.
PKP Polskie Linie Kolejowe informują, że konsekwentniepoprawiają standard obsługi podróżnych na linii Koniecpol ? CzęstochowaStradom. Po kompleksowej przebudowie peronów w Juliance i Lusławicach,pasażerowie jeszcze w tym miesiącu skorzystają z odnowionych peronów na przystankach:Koniecpol Magdasz, Staropole Częstochowskie i Podlesie. Obiekty są wyposażane wantypoślizgową nawierzchnię, wiaty, oświetlenie, ławki. Nowe tablice ioznakowanie poprawią informację. Są również udogodnienia dla osób oograniczonych możliwościach poruszania się ? nowe pochylnie, oznakowanie tras idróg dojścia. W I kwartale przyszłego roku uruchomiony zostanie nowy systemzapowiedzi megafonowych i monitoringu.
Modernizowany jest również most nad Pilicą w Koniecpolu.Obecny, jednoprzęsłowy most, na którym zostało wprowadzone ograniczenieprędkości do 30 km/h ze względu na parametry techniczne, zostanie zastąpionynowym, trzyprzęsłowym z betonu sprężonego. Dzięki przebudowie mostu zostaniezwiększona prędkość do 120 km/h. Planowany termin zakończenia prac związanych zmodernizacją mostu – II kwartał 2017r.Koszt inwestycji to prawie 8 mln zł, a środki, z których jest finansowana pochodzą z budżetu.
Inwestycja pn.: ” Wykonanie przebudowy mostu w torze nr 2oraz przebudowy peronów w torze nr 1 i 2 na odcinku Koniecpol – CzęstochowaStradom na linii kolejowej nr 61 Kielce ? Fosowskie” w ramach projektuinwestycyjnego pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 61 i 572 na odcinkuWłoszczowa Północ ? Częstochowa Stradom”.
Wygodniejsze stacjeCzęstochowa i Częstochowa Stradom
Na stacji w Częstochowie już od lipca podróżni korzystają z3 przebudowanych peronów. Platformy zostały wyposażone w nową nawierzchnię,wiaty oraz ławki i tablice informacyjne. Są również dostosowane do obsługi osóbniepełnosprawnych. Przebudowane przejście pod torami łączące budynek stacjiCzęstochowa Stradom z peronem nr 2 znacznie poprawiło komunikację. Podróżni oograniczonych możliwościach poruszania się mogą korzystać z pochylni.Tunel wyposażony jest w monitoring.Przebudowa peronów na stacji Częstochowa i budowa przejścia pod torami nastacji Częstochowa Stradom kosztowały ok. 11 mln zł.
Szybciej z Warszawydo Wrocławia
W 2015 roku zakończyła się rewitalizacja linii kolejowej nr61 na odcinku Częstochowa Stradom ? Fosowskie. Efektem prac jest m.in. krótkapodróż z Warszawy do Wrocławia i Opola oraz z Krakowa do Wrocławia. Nainwestycję przeinaczono ponad 350 mlnzł.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze