Praca w Contiki Holidays

Dyskusje na temat pracy kierowców (przepisy, szanse na zatrudnienie itp.)

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

Butcher
 
Posty: 3
Dołączył: sobota, 15 marca 2008, 00:51

Praca w Contiki Holidays

Postprzez Butcher » piątek, 28 listopada 2014, 04:33

Proszę o opinie o tej firmie. Z tego co widzę na forum jest zarejestrowany użytkownik pracujący w tej firmie i pisze o niej dobrze, lecz są stare posty. Czy ktoś może się wypowiedzieć, jak obecnie wyglądają warunki pracy i zarobki w Contiki. Na jakich zasadach zatrudniają kierowców, na stałą umowę czy przez jakieś agencje?
wicik
 
Posty: 34
Dołączył: piątek, 2 listopada 2007, 17:22

Re: Praca w Contiki Holidays

Postprzez wicik » środa, 10 grudnia 2014, 00:38

siema!

Tak dalej pracuję, zaraz będę nabijał 9 rok i jakoś powoli leci.
jak się pracuje - jak to w turystyce, tak na prawdę dużo się nie pozmieniało.
Rekrutacja, proces szkolenia i nawet zarobki takie same jak kilka lat temu.
Praca na zasadzie samozatrudnienia, czyli prowadzisz sobie działalność gospodarczą i siema, radzisz sobie sam
Jesteś freelancer-em, czyli nie obowiązuje cię jakaś bardziej skomplikowana umowa, jak masz wolne (np. w zimie) to możesz sobie jeździć gdzie indziej, w lecie jesteś zobowiązany do wywiązania się z kontraktu i w sumie tyle.
Ilość dni letnich to około 120 (czasami mniej, czasami więcej) zima różnie, jeśli zgodzisz się jeździć w święta to pracy będziesz miał całkiem sporo (40-60 dni)
Firma bardzo pilnuje czasu pracy, sprawdzą ci prędkość po wydrukach w tacho czy np. nie śmigałeś w po Belgii 100k/h, generalnie jeśli robisz swoje i robisz to tak jak oni sobie tego życzą, czyli sprzątasz autko często i gęsto, szanujesz prawo (nie dostajesz fotek za czerwo i prędkości) to raczej się nie czepiają :)
oczywiście po każdej zakończonej wycieczce Twoi klienci i pilot będę wypełniać ankietę na temat Ciebie i jeśli wsio jest ok, to jest gitara
Proces rekrutacji odbywa się generalnie na zasadzie "poleconych". Większość kierowców jest obecnie z Portugalii, "naszych" jest bodajże 8 o ile dobrze pamiętam.
Jeśli pomyślnie przejdziesz rozmowy, to śmigasz na trening(trwa 67 dni) po czym dostajesz kluczyki, auto, ludków, no i pilota/pilotkę i jazda :)
Wymagania jakie głównie stawia firma to z grubsza:
wiek około 30, najlepiej ciut poniżej (przeciętna wieku Twoich pasażerów to 22-24)
w miarę komunikatywny angielski
tak na prawdę wesołe podejście do życia (nie szukają kierowców "nudnych" i wiecznie zrzędzących, masz się często i gęsto uśmiechać, być otwartym do ludzi i przede wszystkim starać się być zawsze pozytywnie nastawionym
Nie ma większego znaczenia czy masz prawko rok, 5 czy 10 lat, oni nauczą Cię jeździć po "swojemu" i lepiej na treningu robić tak jak każą.
chyba tyle z"grubsza"

Ja obecnie w pracy, na forum zaglądam ale rzadko (nie podoba mi się zupełnie nowa szafa graficzna)
ale postaram się zaglądać
Do tej pracy i w tej specyficznej firmie trzeba mieć trochę specyficzne podejście, nie jest to regularne wożenie naszych przyjaciół z kraju kwitnącej wiśni czy pielgrzymek do Włoch, zupełnie inna para kaloszy

A gdzieś śmigałeś wcześniej na autokarach, czy dopiero się przymierzasz?
Contiki Travel Europe, DAF(Marcopolo, Berkhof) Volvo, Scania
VTS
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 255
Dołączył: poniedziałek, 12 stycznia 2009, 21:38
Lokalizacja: Krakow/Europa

Re: Praca w Contiki Holidays

Postprzez VTS » czwartek, 25 grudnia 2014, 23:49

Się znaczy nowe kadry się nam szykują wicik:)
Contiki Travel Europe Ltd
Butcher
 
Posty: 3
Dołączył: sobota, 15 marca 2008, 00:51

Re: Praca w Contiki Holidays

Postprzez Butcher » niedziela, 18 stycznia 2015, 20:30

[quote="wicik"]siema!

Tak dalej pracuję, zaraz będę nabijał 9 rok i jakoś powoli leci.
jak się pracuje - jak to w turystyce, tak na prawdę dużo się nie pozmieniało.
Rekrutacja, proces szkolenia i nawet zarobki takie same jak kilka lat temu.
Praca na zasadzie samozatrudnienia, czyli prowadzisz sobie działalność gospodarczą i siema, radzisz sobie sam
Jesteś freelancer-em, czyli nie obowiązuje cię jakaś bardziej skomplikowana umowa, jak masz wolne (np. w zimie) to możesz sobie jeździć gdzie indziej, w lecie jesteś zobowiązany do wywiązania się z kontraktu i w sumie tyle.
Ilość dni letnich to około 120 (czasami mniej, czasami więcej) zima różnie, jeśli zgodzisz się jeździć w święta to pracy będziesz miał całkiem sporo (40-60 dni)
Firma bardzo pilnuje czasu pracy, sprawdzą ci prędkość po wydrukach w tacho czy np. nie śmigałeś w po Belgii 100k/h, generalnie jeśli robisz swoje i robisz to tak jak oni sobie tego życzą, czyli sprzątasz autko często i gęsto, szanujesz prawo (nie dostajesz fotek za czerwo i prędkości) to raczej się nie czepiają :)
oczywiście po każdej zakończonej wycieczce Twoi klienci i pilot będę wypełniać ankietę na temat Ciebie i jeśli wsio jest ok, to jest gitara
Proces rekrutacji odbywa się generalnie na zasadzie "poleconych". Większość kierowców jest obecnie z Portugalii, "naszych" jest bodajże 8 o ile dobrze pamiętam.
Jeśli pomyślnie przejdziesz rozmowy, to śmigasz na trening(trwa 67 dni) po czym dostajesz kluczyki, auto, ludków, no i pilota/pilotkę i jazda :)
Wymagania jakie głównie stawia firma to z grubsza:
wiek około 30, najlepiej ciut poniżej (przeciętna wieku Twoich pasażerów to 22-24)
w miarę komunikatywny angielski
tak na prawdę wesołe podejście do życia (nie szukają kierowców "nudnych" i wiecznie zrzędzących, masz się często i gęsto uśmiechać, być otwartym do ludzi i przede wszystkim starać się być zawsze pozytywnie nastawionym
Nie ma większego znaczenia czy masz prawko rok, 5 czy 10 lat, oni nauczą Cię jeździć po "swojemu" i lepiej na treningu robić tak jak każą.
chyba tyle z"grubsza"

Ja obecnie w pracy, na forum zaglądam ale rzadko (nie podoba mi się zupełnie nowa szafa graficzna)
ale postaram się zaglądać
Do tej pracy i w tej specyficznej firmie trzeba mieć trochę specyficzne podejście, nie jest to regularne wożenie naszych przyjaciół z kraju kwitnącej wiśni czy pielgrzymek do Włoch, zupełnie inna para kaloszy

A gdzieś śmigałeś wcześniej na autokarach, czy dopiero się przymierzasz?


Dzięki za odpowiedź. Na razie nie dołączę do waszego grona, ponieważ trochę mi się plany pozmieniały i zostanę jeszcze chwile w kraju, ale mam nadzieje zrealizować plan wyjazdu w bliskiej przyszłości. Długo już pracujesz w tej firmie więc chyba jest wporządku. Nie myślałeś po tak długim czasie na obczyźnie, żeby wrócić do polski ze swoim autokarem i zacząć robić na własny rachunek? Ja miałem krótką przygodę z PKS, a obecnie zmieniłem chwilowo branże.
wicik
 
Posty: 34
Dołączył: piątek, 2 listopada 2007, 17:22

Re: Praca w Contiki Holidays

Postprzez wicik » wtorek, 20 stycznia 2015, 15:58

heh no nie ma chyba dnia, aby sobie nie pomarzyć o własnym aucie :wink:
co się tyczy firmy, to jest ok, dużo rzeczy się pozmieniało ale przede wszystkim się postarzałem hehe i czasami już nie ogarniam tych dzieciaków na pokładzie
Contiki Travel Europe, DAF(Marcopolo, Berkhof) Volvo, Scania