GZM w 2020: Spadek sprzedaży biletów o 42%
Branża transportu publicznego jest jedną z najbardziej poszkodowanych w pandemii i to wyraźnie wdać w najnowszym raporcie rocznym Zarządu Transportu Metropolitalnego.
Jak pandemia wpłynęła na działania ZTM? Jakie zmiany wprowadził oraz jakie cele zrealizował największy organizator komunikacji miejskiej w kraju? Na te i na wiele innych pytań odpowiada właśnie opublikowany „Raport 2020“ – do pobrania TUTAJ.
Najbardziej poszkodowana branża
Zeszłoroczne działania Zarządu Transportu Metropolitalnego z jednej strony polegały na kontynuacji prac związanych z planowanym wdrożeniem 30 linii metropolitalnych, z bieżącą obsługą setek milionów pasażerów na obszarze 56 gmin, czy też z rozbudową sieci kanałów sprzedaży biletów. Z drugiej strony konieczne było dostosowywanie transportu zbiorowego do dynamicznie zmieniającej się sytuacji związanej z pandemią i wprowadzanych obostrzeń
-„Powiedzieć, że „rok 2020 był okresem szczególnym i trudnym” to za mało. Branża transportowa jest jedną z najbardziej poszkodowanych w pandemi i. Jak wszyscy, mierzyliśmy się z nową rzeczywistością. Tym bardziej cieszy fakt, że zrealizowaliśmy cele zarówno te zaplanowane jak i te wynikające z bieżącej sytuacji. Opisaliśmy to w raporcie – mówi Małgorzata Gutowska, dyrektor Zarządu Transportu Metropolitalnego.– Na wielu polach, między innymi wspólnie z gminami i przewoźnikami, ciężko pracowaliśmy i razem zrealizowaliśmy szereg trudnych zadań. Dziękuję pracownikom oraz naszym pozostałym interesariuszom za konstruktywną i intensywną współpracę – dodaje Małgorzata Gutowska.
Sprzedaż biletów
Obostrzenia wprowadzane w związku z trwającą od marca pandemią COVID-19 w dramatyczny sposób wpłynęły na funkcjonowanie komunikacji publicznej, zwłaszcza w zakresie sprzedaży biletów.
Obostrzenia związane z utrudnieniem przemieszczania się, zamknięcie szkół i zakładów pracy, przejście wielu osób na pracę zdalną – wszystko to dotknęło także komunikację zbiorową. Pierwsze załamanie nastąpiło w marcu i kwietniu 2020 roku. W tym okresie dodatkowo klienci zaczęli zwracać niewykorzystane bilety. Wraz z luzowaniem obostrzeń – w okresie letnim i wczesnojesiennym – wzrastała również sprzedaż biletów.
Jej poziom doszedł do poziomu o ok. 32% niższego aniżeli w roku ubiegłym. Kolejne załamanie to październik-listopad i sprzedaż o 55% niższa niż rok wcześniej.
Spadek liczby pasażerów korzystających z komunikacji spowodował, że wartość sprzedaży biletów, według cen nominalnych, w 2020 roku osiągnęła poziom ok. 139,7 mln zł. W roku 2019 wartość ta wynosiła ok. 243,1 mln zł, co oznacza spadek sprzedaży o prawie 42,5%.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze