Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kolejny dobry miesiąc PKP Intercity

inforail
16.11.2015 09:03
0 Komentarzy

Październik to kolejny miesiąc wzrostów w PKP Intercity. Wporównaniu do 2014 roku z usług przewoźnika w komunikacji krajowej skorzystałoponad 36% pasażerów więcej. To największy skok w skali miesięcznej od początkuroku ? informuje Biuro Prasowe PKP Intercity.

Na dwa miesiące przed końcem roku z usług PKP Intercityskorzystało już blisko 26 mln pasażerów. To o ponad 4 mln więcej niż wanalogicznym okresie ubiegłego roku, a także więcej niż w całym 2014. W samympaździerniku ofertę przewoźnika wybrało 2,7 mln pasażerów w komunikacjikrajowej. Porównując wyniki rok do roku, oznacza to rekordowy wzrost, bo aż o36%. Był to też najlepszy październik w skali czterech ostatnich lat.

Wyniki przewozowe są lepsze od planowanych na ten rok. Dlanas oznacza to, że oferta jaką przygotowaliśmy coraz bardziej spełniaoczekiwania rynku i pasażerów. Świadczy o tym też fakt, że liczba pasażerówprzyrasta znacznie szybciej niż praca eksploatacyjna. W samym październikuróżnica pomiędzy dynamiką wzrostu liczby pasażerów a dynamiką wzrostu pracywyniosła 7,5 pp – mówi JacekLeonkiewicz, prezes PKP Intercity. Stawiamy poprzeczkę jeszcze wyżej. W czerwcuzapowiadaliśmy, że w tym roku przewieziemy ponad 30 mln pasażerów, teraz wiemyjuż że będzie ich ponad 31 mln. W 2016 zaś planujemy przewieźć ok. 37 mlnpasażerów. Byłby to najlepszy wynik w historii PKP Intercity ? dodaje.

A to nie koniec dobrych wiadomości. Jak informuje przewoźnikpaździernik br. był również znaczący pod kątem przejazdów pociągami Express InterCityPremium. To w mijającym miesiącu na pokładzie Pendolino podróżował jego 3milionowy pasażer. W piątek, 23 października składy EIP wybrała – w skali jednego dnia – największa liczbapasażerów od początku ich kursowania, tj. od 14 grudnia 2014 r. Dobre wynikiprzewozowe przekładają się też na coraz lepsze wyniki finansowe. Po wrześniutego roku spółka zanotowała już prawie 200 mln PLN więcej przychodów z samejsprzedaży biletów w porównaniu do zeszłego roku. Po październiku różnica tajeszcze bardziej się powiększy.


Komentarze