Terminal Westerplatte z PŻB
W sobotę odbyła się inauguracja obsługi promów PŻB przez terminal promowy zlokalizowany na Nabrzeżu Obrońców Westerplatte, blisko wejścia do portu i zarazem w niewielkiej odległości od centrum Gdańska. Oferuje on stanowiska przystosowane do obsługi większych statków niż baza promowa na Nabrzeżu Ziółkowskiego. Innym niewątpliwym atutem Terminalu Promowego Westerplatte, zwłaszcza względem klientów generujących na trasie Gdańsk – Nynashamn ładunki typu Ro-Ro, jest jego lokalizacja tuż przy Trasie Sucharskiego, która zapewnia bardzo sprawny
Przez ostatnie lata Terminal Promowy Westerplatte wykorzystywany był głównie do obsługi statków pasażerskich. Przekierowanie ruchu promowego
Infrastruktura Terminalu dedykowana jestobsłudze:
-
jednostek przewożących ładunki w technologii ro-ro
-
promów
-
statków pasażerskich
Terminal Promowy Westerplatte obsługuje regularne połączeniepasażersko-samochodowe do Nynäshamn w Szwecji (60 km od Sztokholmu). Na trasieo długości 283 mil kursuje prom M/F Wawel. Terminal Promowy Westerplatte jestterminalem otwartym – Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA zaprasza kontrahentówzainteresowanych uruchomieniem regularnych połączeń żeglugowych. TerminalPromowy Westerplatte gwarantuje możliwość równoległej obsługi statków przytrzech stanowiskach – każde wyposażone w rampę ro-ro.
Potencjał terminalu:
– 3 stanowiska statkowe:
-
stanowisko nr 1 o maksymalnym zanurzeniu 8,3 m
-
stanowisko nr 2 o maksymalnym zanurzeniu 9,1 m
-
stanowisko nr 3 o maksymalnym zanurzeniu 9,3 m
– możliwość obsługi jednostek o długości do 225 m
– dwie pływające rampy ro-ro o dopuszczalnym obciążeniu 80ton każda na pontonach o wymiarach: długość 35 m i szerokość 21 m oraz jednastała rampa uchylna o dopuszczalnym obciążeniu 40,7 ton
– łączna powierzchnia terminalu – 72 000 m2
– place postojowe o pow. 10 700 m2 mogące pomieścićjednorazowo:
- 375 samochodów osobowych / 125 samochodów ciężarowych
- 12 autokarów
- 20 składów pociągów drogowych
– place manewrowo-składowe o pow. 19 900 m2 mogące pomieścićjednorazowo:
- 500-1100 samochodów osobowych lub
- 140-360 naczep
– magazyn o pow. 8 000 m2
– układ torowy prowadzący do magazynu oraz przyległej rampykolejowej – maks. długość składu 170 m
– sześć stanowisk do obsługi celnej i granicznej dlapojazdów samochodowych
– dworzec pasażerski o łącznej powierzchni 2 050 m2 zgalerią komunikacyjną i zapleczem administracyjno-biurowym zapewniający pełnąobsługę ruchu pasażerskiego (sześć stanowisk odprawy pasażerskiej)
– schody ruchome i winda do galerii komunikacyjnej
– parkingi przed budynkiem dworca dla 52 samochodówosobowych i 8 autobusów
– roczna zdolność przeładunkowa terminalu:
- 600 tys.-1 mln pasażerów
- 180 tys.-400 tys. samochodów osobowych
- 150 tys.-350 tys. samochodów ciężarowych
– obsługa zgodna z wymogami układu z Schengen
Kolejne inwestycje, które będą skutkowały jeszcze lepszymskomunikowaniem Terminalu z rozbudowywaną i modernizowaną siecią transportowąto:
– budowa tunelu pod Martwą Wisłą
– budowa nowego, dwutorowego mostu kolejowego nad MartwąWisłą
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze