Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwszy zmodernizowany wagon Ceskich drah

inforail
25.08.2015 07:28
0 Komentarzy

Koleje czeskie odebrały pierwszy z 93 modernizowanychwagonów, przystosowanych do kursowania z prędkością do 200 km/h. Jestklimatyzowany i wyposażony w gniazda 230 V oraz złącze USB. Pojawił się także nowoczesnysystem informacji audio-wideo z monitorami LCD oraz bezprzewodowy dostęp doInternetu. Jest też wydajniejsza klimatyzacja. Zmodernizowane wagony będą wykorzystywaneprzez przewoźnika głównie w składach pociągów EuroCity Praga – Berlin -Hamburg. Ale zanim to nastąpi wagon będzie można spotkać, na kursach testowych,w składzie Ex 146/147 Landek kursującego z Pragi i Ostrawy do Żyliny.

W ramach prac modernizacyjnych remont przechodzą wagonyAmpz, Bmz i WRmz. Część z nich to jednostki odkupione od austriackich koleiOBB. 9 wagonów zostanie przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych. Znajdąsię tu także toalety zabudowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

Większość modernizowanych wagonów została wyprodukowana wlatach dziewięćdziesiątych XX w. Ich remont jest częścią strategii Ceskichdrah, która zakłada modernizację starszych pojazdów, z uwago na fakt, iż takizabieg jest tańszy niż zakup nowych jednostek. Nie zmienia to jednak faktu, żeCeskie drahy wprowadzają do ruchu nowe pociągi. Po RailJetach czeski przewoźnikczeka na dostawę 14 InterPanterów, które także będą wykorzystywane w ruchudalekobieżnym. A to zapewne nie koniec zakupów. Ceskie drahy najprawdopodobniej,o czym piszemy dziś w InfoRail, będą musiały kupić nowy tabor do przewozówregionalnych.

Modernizację wagonów przeprowadza Pars nova, firma z Grupy Skoda Transportation.

Komentarze