Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Uspokoić ruch wokół krakowskich Plant [FILM]

infotrans
02.06.2017 11:47
0 Komentarzy

Fragment I obwodnicy Krakowa zyska nowe oblicze, na którym skorzystają przede wszystkim pasażerowie komunikacji miejskiej.

W przyszłym miesiącu powinna się rozpocząć przebudowa ul. Basztowej w Krakowie, która stanowi kolejny etap porządkowania ruchu samochodowego wokół Plant w ścisłym centrum miasta. Inwestycja o wartości ponad 27 mln zł zakończy się na przełomie roku.

{https://www.youtube.com/watch?v=jXrlaLbJFZA}

W czwartek Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu podpisał umowę z wykonawcą, który wybuduje od nowa ul. Basztową, a także skrzyżowanie z ul. Długą i ul. Westerplatte. Zadanie wykona konsorcjum ZUE i Taumer za ponad 27 mln zł. Władze miasta podkreśliły, że ten fragment pierwszej obwodnicy Krakowa zyska nowe oblicze, na którym skorzystają przede wszystkim pasażerowie komunikacji miejskiej.

To kolejna inwestycja, która uporządkuje ruch drogowy w centrum Krakowa. Co ważne, po przebudowie, komunikacja miejska na tym odcinku będzie traktowana priorytetowo, a tramwaje pojadą szybciej niż dotychczas – powiedział prezydent Jacek Majchrowski.

Przebudowa ul. Basztowej jest trzecim etapem remontu układu drogowego wokół Plant, poprzedzonym przebudową ul. Podwale i ul. Dunajewskiego w 2015 r. Po jej zakończeniu ruch jednokierunkowy dla samochodów zostanie wprowadzony na całej trasie od Dworca Głównego do ul. Piłsudskiego. Pojazdy komunikacji miejskiej będą kursować w obie strony, bez spowolnienia przez ruch samochodowy. Natomiast najbliżej Plant zostanie wyznaczona ścieżka rowerowa, tak jak na pozostałych odcinkach.

Według zapowiedzi, roboty budowlane rozpoczną się jeszcze w czerwcu i będą podzielone na etapy. Wykonawca w pierwszej kolejności zajmie się skrzyżowaniem w rejonie Dworca Głównego. W związku z tym część tramwajów zmieni swoje trasy i będą kierowane wokół Plant przez pl. Wszystkich Świętych lub dalszym objazdem przez rondo Mogilskie. Dopiero po zakończeniu prac na tym odcinku zostanie przebudowane skrzyżowanie z ul. Długą.

Zadanie jest realizowane w ramach unijnego projektu dotyczącego modernizacji torowisk tramwajowych wraz z infrastrukturą. W kolejnych latach, w ramach tego samego projektu, zostaną przebudowane również inne ulice i torowiska w centrum Krakowa, w tym ulice: Królewska, Starowiślna, Krakowska, Kościuszki i Zwierzyniecka. (PAP)

rgr/ skr/

Komentarze