Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bruksela pomoże Niemcom skończyć budowę lotniska. Blisko granicy z Polską

infoair
03.08.2016 19:50
0 Komentarzy

Komisja Europejska zatwierdziła w środę niemieckie planywsparcia dla nowego lotniska, które powstaje pod Berlinem. Według KE planowanykredyt na 1,1 mld euro oraz poręczenia na dodatkowe kredyty do wysokości 1,1mld euro nie naruszają zasad pomocy państwa.

Aktualne plany zakładają, że nowy międzynarodowy portlotniczy dla stolicy Niemiec, budowany od 2006 r. kilkadziesiąt kilometrów odzachodniej granicy Polski, zacznie funkcjonować w drugiej połowie 2017 r.

Nowy zastrzyk finansowy, zagwarantowany przez publicznychudziałowców spółki Flughafen Berlin Brandenburg (FBB), która buduje berlińskielotnisko i będzie jego operatorem, zostanie zapewniony przez banki komercyjne.Inwestycje te mają być zrealizowane na warunkach rynkowych, dlatego w ocenieKomisji nie stanowią pomocy publicznej.

Według komunikatu KE część środków zostanie przeznaczona narozwiązanie technicznych problemów, w tym system ochrony przeciwpożarowej orazochronę przed hałasem, a pozostała część – na zwiększenie przepustowościlotniska, bo prognozy wskazują, że będzie ono obsługiwać większą liczbępasażerów, niż zakładały pierwotne szacunki.

Budowa portu lotniczego Berlin-Brandenburg (BER) wSchoenefeld w południowo-wschodniej części stolicy Niemiec rozpoczęła się dekadętemu. Pierwsze samoloty miały wystartować na jesieni 2011 roku. Z powodulicznych technicznych usterek, w tym niesprawnej instalacji przeciwpożarowej,termin otwarcia lotniska czterokrotnie przesuwano. Znacząco wzrosły równieżkoszty inwestycji.

Nowy port lotniczy obliczony jest na obsługę 27 mlnpasażerów rocznie, ale według niektórych ekspertów w ciągu kilku lat liczbaobsługiwanych pasażerów przekroczy 30 mln.

Nowy port lotniczy Berlina ma być trzecim co do wielkości wNiemczech, po Frankfurcie nad Menem i Monachium. To największa inwestycjainfrastrukturalna w Niemczech ostatnich lat. Udziałowcami spółki FBB są krajezwiązkowe Berlin i Brandenburgia (po 37 proc.) oraz niemiecki rząd federalny(26 proc.).


Komentarze