Zabawa w tworzenie rozkładów jazdy

Wszelakie dyskusje dotyczące rozkładów jazdy

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

Mateusz Halaburda
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 338
Dołączył: piątek, 5 grudnia 2003, 20:42
Lokalizacja: Poznań
Avatar użytkownika

Postprzez Mateusz Halaburda » wtorek, 24 lutego 2004, 21:03

Łukasz Piotrowski napisał(a):No to fakt, trochę pokręcone ;)


Nawet wiecej niz trochę :wink:

Łukasz Piotrowski napisał(a):W Wawie chyba sprawdza się to lepiej


A jak w Wawie to wyglada to ja nie wiem, niech ktos z Wawy napisze :)

Łukasz Piotrowski napisał(a):Nie omieszkam :)


:)
Kojak
<i>BusForum</i>
 
Posty: 1117
Dołączył: niedziela, 14 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Kraków
Avatar użytkownika

Postprzez Kojak » wtorek, 24 lutego 2004, 23:42

Łukasz Piotrowski napisał(a):
Kojak napisał(a):nieparzyste 01 03 05 07 oznaczają brygady całodzienne
parzyste 02 04 06 08 oznaczają brygady dwurazowe

Dwurazowe? Czy to znaczy, że wykonują tylko po dwa kursy?
I jaka jest różnica między nimi, a dodatkami szczytowymi?


Nie no dwurazówki to są poprostu brygady szczytowe. Wyjeżdżają rano koło 5-6 i zjeżdżają 8-9. Popołudniu wyjazd koło 13-14 i zjeżdżają koło 17.
Popołudniu dwurazówki, na których jeżdżą solówki przejmują kursy po przegubowcach np. 179, 184 etc.
Who loves you baby? We're all born bald, baby.
Łukasz Piotrowski
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 266
Dołączył: piątek, 5 grudnia 2003, 12:31
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Łukasz Piotrowski » wtorek, 24 lutego 2004, 23:44

Kojak napisał(a):Nie no dwurazówki to są poprostu brygady szczytowe. Wyjeżdżają rano koło 5-6 i zjeżdżają 8-9. Popołudniu wyjazd koło 13-14 i zjeżdżają koło 17.
Popołudniu dwurazówki, na których jeżdżą solówki przejmują kursy po przegubowcach np. 179, 184 etc.

Aha. Dzięki za wyjaśnienie :)
Locutus
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3502
Dołączył: sobota, 28 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Avatar użytkownika

Postprzez Locutus » środa, 25 lutego 2004, 01:52

Kojak, wiem że to hiperpoprawność z mojej strony i zwyczajne czepialstwo, ale chyba w Krakowie w oznaczeniach brygady są kreski, a nie backslashe ;-)

Np. 173-09A (tym zawsze jeżdżę do szkoły, hihihi)

Pzdr.
LOKI
Platforma Komunikacyjna Krakowa - najprzyjaźniejsze użytkownikowi forum o krakowskiej komunikacji miejskiej.
TFZ
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 2198
Dołączył: czwartek, 16 października 2003, 02:00
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Postprzez TFZ » środa, 25 lutego 2004, 09:52

Mateusz Halaburda napisał(a):A jak w Wawie to wyglada to ja nie wiem, niech ktos z Wawy napisze :)


AFAIR:
Liczba zaczynająca się od zera - brygada szczytowa.
Liczba zaczynająca się od innej cyfry - brygada całodzienna.
Mxx - od końca szczytu rannego do początku szczytu popołudniowego.
Dxx - brygada dodatkowa.

Jak jest z nocnymi, nie mam pojęcia.
Tadeusz Franciszek Zieliński***t.zielinski[małpa]transinfo.pl
Łukasz Piotrowski
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 266
Dołączył: piątek, 5 grudnia 2003, 12:31
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Łukasz Piotrowski » środa, 25 lutego 2004, 15:41

TFZ napisał(a):Dxx - brygada dodatkowa.

I jeszcze Cxx - dodatek całodzienny :)

Jak ktoś ma jeszcze jakieś wątpliwości to tutaj jest to ładnie wyjaśnione :)

A jeśli chodzi o nocne to chyba są tylko brygady całodzienne (a raczej całonocne ;) ) od 1 wzwyż :)
Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3167
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » środa, 25 lutego 2004, 16:13

Łukasz Piotrowski napisał(a):
TFZ napisał(a):Dxx - brygada dodatkowa.

I jeszcze Cxx - dodatek całodzienny :)



Czym się różni dodatek całodzienny od brygady dodatkowej?
Kojak
<i>BusForum</i>
 
Posty: 1117
Dołączył: niedziela, 14 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Kraków
Avatar użytkownika

Postprzez Kojak » środa, 25 lutego 2004, 16:40

Locutus napisał(a):Kojak, wiem że to hiperpoprawność z mojej strony i zwyczajne czepialstwo, ale chyba w Krakowie w oznaczeniach brygady są kreski, a nie backslashe ;-)

Np. 173-09A (tym zawsze jeżdżę do szkoły, hihihi)

Pzdr.
LOKI


To zależy jak kto pisze.
To nie jest hiperpoprawność tylko prowokacja.
Ale właśnie sobie siedzę z dziewczyną i nie mam ochoty się sprzeczać.
Niech tak będzie.
Who loves you baby? We're all born bald, baby.
Mateusz Halaburda
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 338
Dołączył: piątek, 5 grudnia 2003, 20:42
Lokalizacja: Poznań
Avatar użytkownika

Postprzez Mateusz Halaburda » środa, 25 lutego 2004, 17:48

TFZ napisał(a):
AFAIR:
Liczba zaczynająca się od zera - brygada szczytowa.
Liczba zaczynająca się od innej cyfry - brygada całodzienna.
Mxx - od końca szczytu rannego do początku szczytu popołudniowego.
Dxx - brygada dodatkowa.


Trochę dziwnie tam macie :wink:
Łukasz Piotrowski
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 266
Dołączył: piątek, 5 grudnia 2003, 12:31
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Łukasz Piotrowski » środa, 25 lutego 2004, 18:26

Misiek napisał(a):
Łukasz Piotrowski napisał(a):
TFZ napisał(a):Dxx - brygada dodatkowa.

I jeszcze Cxx - dodatek całodzienny :)


Czym się różni dodatek całodzienny od brygady dodatkowej?


Trochę pogłówkowałem i doszedłem do następujących wniosków.

Jest jakaś ilość rezerw czynnych, czekających na zadania. A więc robią z nich wtyczki. I wygląda to tak:

Część z nich idzie na trasy jako Cxx (czyli wtyczki całodzienne) i jeżdżą tak cały dzień. Dyspozytorzy na krańcach decydują, kiedy ma jechać.

Pozostała częśc idzie jako Dxx (dodatki). Jeżdżą tak, do czasu aż jakiś pojazd jeżdżący "planowo" (całka, dodatek szczytowy, maraton) nie ulegnie awarii. Wtedy dyspozytor zdejmuje taki dodatek z trasy i wysyła tam, gdzie go potrzeba.
Podobnie jest w przypadku jakiegoś tramwajowego wstrzymania. Dyspozytor zdejmuje z tras kilka dodatków i puszcza je na ZaTramwajową linię.
Po uporaniu się z tym zadaniem pojazdy znowu są wtykane pomiędzy jeżdżące planowo pojazdy.

Są to tylko moje wnioski, ale innego wytłumaczenia nie mogę wymyślić ;)
Locutus
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3502
Dołączył: sobota, 28 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Avatar użytkownika

Postprzez Locutus » czwartek, 26 lutego 2004, 01:08

Kojak - znowu się dopatrujesz z mojej strony jakiejś obrzydliwej prowokacji? To się chyba nazywa schizofrenia i to się chyba leczy ;-)

A co do mojej formy zapisu - otóż w rozpiskach brygady, które każdy kierowca/motorniczy posiada w swojej kabinie brygada jest zapisana AFAIR właśnie w formie z kreską ;)

A co do systemu warszawskiego - jest faktycznie mocno udziwniony... zwłaszcza dziwi mnie specjalne wyróżnienie brygad wieloliniowych - w Krakowie niczego takiego nie ma... i tak na przykład kurs linii 173 przed tym, którym zawsze jeżdżę ja wykonuje brygada 144-17A ;)

Podsumowując informacje z Krakowa
Nr. brygady składa się z dwóch liczb oddzielonych kreską oraz litery.
Pierwsza z liczb oznacza podstawową linię, na której jeździ dana brygada.
Druga z liczb oznacza numer brygady - w autobusach brygady całodzienne oznaczone są liczbami nieparzystymi, a dwurazowe parzystymi, w tramwajach brak takiego rozróżnienia ze względu na znikomą ilość brygad dwurazowych i wszystkie brygady numerowane są po kolei.
Litera oznacza numer zmiany: A - poranna, B - popołudniowa, C - nocna. W przypadku brygad całodziennych zmiany A i B wykonują różni kierowcy tym samym autobusem, bez zjazdu do zajezdni - zmieniają się na końcówkach, lub (wbrew regulaminowi pracowniczemu) na trasie.

Przykładowy numer 173-09A oznacza zmianę poranną piątej brygady całodziennej linii 173.

Pzdr.
LOKI
Platforma Komunikacyjna Krakowa - najprzyjaźniejsze użytkownikowi forum o krakowskiej komunikacji miejskiej.
Kojak
<i>BusForum</i>
 
Posty: 1117
Dołączył: niedziela, 14 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Kraków
Avatar użytkownika

Postprzez Kojak » czwartek, 26 lutego 2004, 14:48

Locutus!
Nie widzę senscu w sporze o "-" czy "/" to nie jest istotne i każdy może sobie pisać jak mu się podoba. Ja pamiętam, że na starych rozkładach pisano inaczej. Teraz pewnie chyba pisze się z kreską. To nie istotne.

Czasami brygady całodzienne są dzielone na trzech kierówców, zwłaszcza te długie. Na trzech dzieli się wtedy jak brakuje im np. 3-4 godzin to pełnego wymiaru etatu.
Who loves you baby? We're all born bald, baby.
Locutus
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3502
Dołączył: sobota, 28 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Avatar użytkownika

Postprzez Locutus » piątek, 27 lutego 2004, 05:10

Pomiędzy trzech kiermanów? Muszę przyznać, że mocno mnie to zaskoczyło, nie wiedziałem o takich praktykach...

Pzdr.
LOKI
Platforma Komunikacyjna Krakowa - najprzyjaźniejsze użytkownikowi forum o krakowskiej komunikacji miejskiej.
Misiekelo
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 341
Dołączył: sobota, 5 lipca 2008, 11:26
Lokalizacja: Londyn
Avatar użytkownika

Re: Zabawa w tworzenie rozkładów jazdy

Postprzez Misiekelo » niedziela, 24 maja 2009, 16:20

macie jakies programy do tworzenia polaczen?
Poprzednia strona