Zabawa w tworzenie rozkładów jazdy

Wszelakie dyskusje dotyczące rozkładów jazdy

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

Łukasz Piotrowski
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 266
Dołączył: piątek, 5 grudnia 2003, 12:31
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Zabawa w tworzenie rozkładów jazdy

Postprzez Łukasz Piotrowski » poniedziałek, 23 lutego 2004, 22:38

Czy bawił się ktoś w coś takiego?
Tak zupełnie bez potrzeby, dla czystej przyjemności?
Jesli tak, to niech się pochwali :)
Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3167
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » poniedziałek, 23 lutego 2004, 23:57

Dzisiaj (i nie tylko) bawiłem się w tworzenie (a raczej optymalizację) linii autobusowych i trolejbusowych, ich synchronizację i skracałem czasy przejazdów wieczorem :D Ale dałem se spokój, bo przydałyby się badania potoków ruchu, ilość potrzebnych brygad i stan finanasów :)
Łukasz Piotrowski
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 266
Dołączył: piątek, 5 grudnia 2003, 12:31
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Łukasz Piotrowski » wtorek, 24 lutego 2004, 09:29

[quote="Misiek"]Dzisiaj (i nie tylko) bawiłem się w tworzenie (a raczej optymalizację) linii autobusowych i trolejbusowych, ich synchronizację i skracałem czasy przejazdów wieczorem :D Ale dałem se spokój, bo przydałyby się badania potoków ruchu, ilość potrzebnych brygad i stan finanasów :)

Hehe ;) Ja sie próbiję zabrać za synchronizację trajtków, tylko muszę spod ziemi wydobyć ich ilość na każdej linii. Wtedy pójdzie z górki ;)
Bo mam pewien pomysł ;)

No ale zobaczymy co z tego wyjdzie :)
Kojak
<i>BusForum</i>
 
Posty: 1117
Dołączył: niedziela, 14 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Kraków
Avatar użytkownika

Postprzez Kojak » wtorek, 24 lutego 2004, 09:35

Ja też kiedyś bawiłem się w układanie rozkłądów, kiedy to było :)
Nawet łatwo było, problemy zaczynały się dopiero wtedy, kiedy na jakieś linii jeździły dwurazówki, troche trzabyło pogłówkować, żeby je wpleść do rozkładu bez większych przestojów brygad całodziennych.
[color=#FF0000]Who loves you baby? We're all born bald, baby.[/color]
Gość
 

Postprzez Gość » wtorek, 24 lutego 2004, 13:06

Ja też się w to bawiłem i bawię :) Tyle, że dla Żywca to zupełnie inne zagadnienia niż dla dużego miasta.
Tu jest problemem synchronizacja poszczególnych linii (przez Centrum jadą wszystkie główną ulicą). Kiedyś jeszcze wierzyłem, że z jakiegoś tam ważnego powodu rozkłady w mieście są jakie są, ale po sławetnej zmianie rozkładu linii nr 3 zwątpiłem do reszty (autobus odjeżdżał 10 min przed końcem zajęć we wszystkich pobliskich szkołach - żeby bachory autobusu nie poniszczyły :wink:). Tak więc co sobie ułożę, to i tak jest lepsze od MZK :) I wcale to nie takie proste, bo jak pogodzić częstość jazdy po mieście z podmiejskim charakterem linii (wypada by jeździły w miarę symetrycznie, z drugiej strony wszystkie na raz - ta druga opcja w MZK obowiązuje). Nie wspomnę już o czasie przejazdu trasy, czy postojach na pętli...
Radosław Bąk
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1003
Dołączył: sobota, 3 stycznia 2004, 17:07
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Radosław Bąk » wtorek, 24 lutego 2004, 13:08

Ups, ten post wyżej to mój. Można się domyślić, w Żywcu więcej co się MZK zajmują nie ma (no może jeszcze trochę prezes tego szacownego zakładu komunikacyjnego :))
Mateusz Halaburda
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 338
Dołączył: piątek, 5 grudnia 2003, 20:42
Lokalizacja: Poznań
Avatar użytkownika

Re: Zabawa w tworzenie rozkładów jazdy

Postprzez Mateusz Halaburda » wtorek, 24 lutego 2004, 14:27

[quote="Łukasz Piotrowski"]Czy bawił się ktoś w coś takiego?
Tak zupełnie bez potrzeby, dla czystej przyjemności?

Ja tam sie bawie prawie codziennie, jak nie mam nic innego do roboty :wink:
Mateusz Halaburda
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 338
Dołączył: piątek, 5 grudnia 2003, 20:42
Lokalizacja: Poznań
Avatar użytkownika

Postprzez Mateusz Halaburda » wtorek, 24 lutego 2004, 14:31

[quote="Łukasz Piotrowski"]Hehe ;) Ja sie próbiję zabrać za synchronizację trajtków, tylko muszę spod ziemi wydobyć ich ilość na każdej linii. Wtedy pójdzie z górki ;)
Bo mam pewien pomysł ;)


Usiądź na jakimś przystanku i licz ile ich jeździ :wink:
Łukasz Piotrowski
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 266
Dołączył: piątek, 5 grudnia 2003, 12:31
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Łukasz Piotrowski » wtorek, 24 lutego 2004, 15:55

[quote="Mateusz Halaburda"]Usiądź na jakimś przystanku i licz ile ich jeździ :wink:

To zajęcie na lato ;)
Łatwiej chyba będzie przestudiować rozkład każdej linii przystanek po przystanku i dojść kiedy autobus z pętli odjeżdża, kiedy na nią powraca i później już tylko obliczyć ile odjazdów było w tym czasie ;)
Trudniej dojść które kursy wyjazdowe są wykonywane na jedną pętlę, a które na drugą.. ;)
No i szczytowe dodatki :)
Jak się nie uda, to wymyśli się coś innego :D
Mateusz Halaburda
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 338
Dołączył: piątek, 5 grudnia 2003, 20:42
Lokalizacja: Poznań
Avatar użytkownika

Postprzez Mateusz Halaburda » wtorek, 24 lutego 2004, 18:00

[quote="Łukasz Piotrowski"]Łatwiej chyba będzie przestudiować rozkład każdej linii przystanek po przystanku i dojść kiedy autobus z pętli odjeżdża, kiedy na nią powraca i później już tylko obliczyć ile odjazdów było w tym czasie ;)


I to jest dobry pomysł, ja tym sposobem obliczyłem ile brygad kursuje na danej linii :wink:
Łukasz Piotrowski
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 266
Dołączył: piątek, 5 grudnia 2003, 12:31
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Łukasz Piotrowski » wtorek, 24 lutego 2004, 18:03

[quote="Mateusz Halaburda"]I to jest dobry pomysł, ja tym sposobem obliczyłem ile brygad kursuje na danej linii :wink:

Wy macie z Poznaniu łatwiej, bo macie brygady ponumerowane :)
A u nas nic.. ;) Ale nie można się poddawać :D
Mateusz Halaburda
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 338
Dołączył: piątek, 5 grudnia 2003, 20:42
Lokalizacja: Poznań
Avatar użytkownika

Postprzez Mateusz Halaburda » wtorek, 24 lutego 2004, 18:24

[quote="Łukasz Piotrowski"]Wy macie z Poznaniu łatwiej, bo macie brygady ponumerowane :)


Tylko, ze nie raz to wogóle nie pomaga np. na przytsanek przyjechał autobus 85/11, a wiadomo ze na 85 nie jeździ 11 busów tylko 8 :)

[quote="Łukasz Piotrowski"]A u nas nic.. ;) Ale nie można się poddawać :D



Poddać sie nie ma mowy :) Jak juz dojdziesz do tego ile busów jeździ na poszczególnej linii to napisz :)
Kojak
<i>BusForum</i>
 
Posty: 1117
Dołączył: niedziela, 14 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Kraków
Avatar użytkownika

Postprzez Kojak » wtorek, 24 lutego 2004, 18:46

W Krakowie też oznaczenia brygad nie odpowiadają dosłownie ilością autobusów kursujących na danej linii.
Np. jeśli linie obsługuja 4 autobusy to wygląda to następująco:
133/01 133/03 133/05 133/07
133/01 133/02 133/03 133/04
133/02 133/04 133/06 133/08
133/01 133/02 133/03 133/05
i tak się można bawić dalej, jak ktoś ma sprawdzian z kombinatoryki to niech obliczy ile jest możliwości.
nieparzyste 01 03 05 07 oznaczają brygady całodzienne
parzyste 02 04 06 08 oznaczają brygady dwurazowe
[color=#FF0000]Who loves you baby? We're all born bald, baby.[/color]
Łukasz Piotrowski
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 266
Dołączył: piątek, 5 grudnia 2003, 12:31
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Łukasz Piotrowski » wtorek, 24 lutego 2004, 19:46

[quote="Mateusz Halaburda"][quote="Łukasz Piotrowski"]Wy macie z Poznaniu łatwiej, bo macie brygady ponumerowane :)


Tylko, ze nie raz to wogóle nie pomaga np. na przytsanek przyjechał autobus 85/11, a wiadomo ze na 85 nie jeździ 11 busów tylko 8 :)

No to fakt, trochę pokręcone ;)
W Wawie chyba sprawdza się to lepiej :)

[quote="Mateusz Halaburda"]Jak juz dojdziesz do tego ile busów jeździ na poszczególnej linii to napisz :)

Nie omieszkam :)
Łukasz Piotrowski
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 266
Dołączył: piątek, 5 grudnia 2003, 12:31
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Łukasz Piotrowski » wtorek, 24 lutego 2004, 19:48

[quote="Kojak"]nieparzyste 01 03 05 07 oznaczają brygady całodzienne
parzyste 02 04 06 08 oznaczają brygady dwurazowe

Dwurazowe? Czy to znaczy, że wykonują tylko po dwa kursy?
I jaka jest różnica między nimi, a dodatkami szczytowymi?
Następna strona
Odpowiedz