Zabawa w tworzenie rozkładów jazdy

Wszelakie dyskusje dotyczące rozkładów jazdy

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

Łukasz Piotrowski
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 266
Dołączył: piątek, 5 grudnia 2003, 12:31
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Zabawa w tworzenie rozkładów jazdy

Postprzez Łukasz Piotrowski » poniedziałek, 23 lutego 2004, 22:38

Czy bawił się ktoś w coś takiego?
Tak zupełnie bez potrzeby, dla czystej przyjemności?
Jesli tak, to niech się pochwali :)
Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3167
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » poniedziałek, 23 lutego 2004, 23:57

Dzisiaj (i nie tylko) bawiłem się w tworzenie (a raczej optymalizację) linii autobusowych i trolejbusowych, ich synchronizację i skracałem czasy przejazdów wieczorem :D Ale dałem se spokój, bo przydałyby się badania potoków ruchu, ilość potrzebnych brygad i stan finanasów :)
Łukasz Piotrowski
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 266
Dołączył: piątek, 5 grudnia 2003, 12:31
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Łukasz Piotrowski » wtorek, 24 lutego 2004, 09:29

Misiek napisał(a):Dzisiaj (i nie tylko) bawiłem się w tworzenie (a raczej optymalizację) linii autobusowych i trolejbusowych, ich synchronizację i skracałem czasy przejazdów wieczorem :D Ale dałem se spokój, bo przydałyby się badania potoków ruchu, ilość potrzebnych brygad i stan finanasów :)

Hehe ;) Ja sie próbiję zabrać za synchronizację trajtków, tylko muszę spod ziemi wydobyć ich ilość na każdej linii. Wtedy pójdzie z górki ;)
Bo mam pewien pomysł ;)

No ale zobaczymy co z tego wyjdzie :)
Kojak
<i>BusForum</i>
 
Posty: 1117
Dołączył: niedziela, 14 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Kraków
Avatar użytkownika

Postprzez Kojak » wtorek, 24 lutego 2004, 09:35

Ja też kiedyś bawiłem się w układanie rozkłądów, kiedy to było :)
Nawet łatwo było, problemy zaczynały się dopiero wtedy, kiedy na jakieś linii jeździły dwurazówki, troche trzabyło pogłówkować, żeby je wpleść do rozkładu bez większych przestojów brygad całodziennych.
Who loves you baby? We're all born bald, baby.
Gość
 

Postprzez Gość » wtorek, 24 lutego 2004, 13:06

Ja też się w to bawiłem i bawię :) Tyle, że dla Żywca to zupełnie inne zagadnienia niż dla dużego miasta.
Tu jest problemem synchronizacja poszczególnych linii (przez Centrum jadą wszystkie główną ulicą). Kiedyś jeszcze wierzyłem, że z jakiegoś tam ważnego powodu rozkłady w mieście są jakie są, ale po sławetnej zmianie rozkładu linii nr 3 zwątpiłem do reszty (autobus odjeżdżał 10 min przed końcem zajęć we wszystkich pobliskich szkołach - żeby bachory autobusu nie poniszczyły :wink:). Tak więc co sobie ułożę, to i tak jest lepsze od MZK :) I wcale to nie takie proste, bo jak pogodzić częstość jazdy po mieście z podmiejskim charakterem linii (wypada by jeździły w miarę symetrycznie, z drugiej strony wszystkie na raz - ta druga opcja w MZK obowiązuje). Nie wspomnę już o czasie przejazdu trasy, czy postojach na pętli...
Radosław Bąk
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1003
Dołączył: sobota, 3 stycznia 2004, 17:07
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Radosław Bąk » wtorek, 24 lutego 2004, 13:08

Ups, ten post wyżej to mój. Można się domyślić, w Żywcu więcej co się MZK zajmują nie ma (no może jeszcze trochę prezes tego szacownego zakładu komunikacyjnego :))
Mateusz Halaburda
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 338
Dołączył: piątek, 5 grudnia 2003, 20:42
Lokalizacja: Poznań
Avatar użytkownika

Re: Zabawa w tworzenie rozkładów jazdy

Postprzez Mateusz Halaburda » wtorek, 24 lutego 2004, 14:27

[quote="Łukasz Piotrowski"]Czy bawił się ktoś w coś takiego?
Tak zupełnie bez potrzeby, dla czystej przyjemności?

Ja tam sie bawie prawie codziennie, jak nie mam nic innego do roboty :wink:
Mateusz Halaburda
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 338
Dołączył: piątek, 5 grudnia 2003, 20:42
Lokalizacja: Poznań
Avatar użytkownika

Postprzez Mateusz Halaburda » wtorek, 24 lutego 2004, 14:31

Łukasz Piotrowski napisał(a):Hehe ;) Ja sie próbiję zabrać za synchronizację trajtków, tylko muszę spod ziemi wydobyć ich ilość na każdej linii. Wtedy pójdzie z górki ;)
Bo mam pewien pomysł ;)


Usiądź na jakimś przystanku i licz ile ich jeździ :wink:
Łukasz Piotrowski
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 266
Dołączył: piątek, 5 grudnia 2003, 12:31
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Łukasz Piotrowski » wtorek, 24 lutego 2004, 15:55

Mateusz Halaburda napisał(a):Usiądź na jakimś przystanku i licz ile ich jeździ :wink:

To zajęcie na lato ;)
Łatwiej chyba będzie przestudiować rozkład każdej linii przystanek po przystanku i dojść kiedy autobus z pętli odjeżdża, kiedy na nią powraca i później już tylko obliczyć ile odjazdów było w tym czasie ;)
Trudniej dojść które kursy wyjazdowe są wykonywane na jedną pętlę, a które na drugą.. ;)
No i szczytowe dodatki :)
Jak się nie uda, to wymyśli się coś innego :D
Mateusz Halaburda
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 338
Dołączył: piątek, 5 grudnia 2003, 20:42
Lokalizacja: Poznań
Avatar użytkownika

Postprzez Mateusz Halaburda » wtorek, 24 lutego 2004, 18:00

Łukasz Piotrowski napisał(a):Łatwiej chyba będzie przestudiować rozkład każdej linii przystanek po przystanku i dojść kiedy autobus z pętli odjeżdża, kiedy na nią powraca i później już tylko obliczyć ile odjazdów było w tym czasie ;)


I to jest dobry pomysł, ja tym sposobem obliczyłem ile brygad kursuje na danej linii :wink:
Łukasz Piotrowski
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 266
Dołączył: piątek, 5 grudnia 2003, 12:31
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Łukasz Piotrowski » wtorek, 24 lutego 2004, 18:03

Mateusz Halaburda napisał(a):I to jest dobry pomysł, ja tym sposobem obliczyłem ile brygad kursuje na danej linii :wink:

Wy macie z Poznaniu łatwiej, bo macie brygady ponumerowane :)
A u nas nic.. ;) Ale nie można się poddawać :D
Mateusz Halaburda
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 338
Dołączył: piątek, 5 grudnia 2003, 20:42
Lokalizacja: Poznań
Avatar użytkownika

Postprzez Mateusz Halaburda » wtorek, 24 lutego 2004, 18:24

Łukasz Piotrowski napisał(a):Wy macie z Poznaniu łatwiej, bo macie brygady ponumerowane :)


Tylko, ze nie raz to wogóle nie pomaga np. na przytsanek przyjechał autobus 85/11, a wiadomo ze na 85 nie jeździ 11 busów tylko 8 :)

Łukasz Piotrowski napisał(a):A u nas nic.. ;) Ale nie można się poddawać :D



Poddać sie nie ma mowy :) Jak juz dojdziesz do tego ile busów jeździ na poszczególnej linii to napisz :)
Kojak
<i>BusForum</i>
 
Posty: 1117
Dołączył: niedziela, 14 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Kraków
Avatar użytkownika

Postprzez Kojak » wtorek, 24 lutego 2004, 18:46

W Krakowie też oznaczenia brygad nie odpowiadają dosłownie ilością autobusów kursujących na danej linii.
Np. jeśli linie obsługuja 4 autobusy to wygląda to następująco:
133/01 133/03 133/05 133/07
133/01 133/02 133/03 133/04
133/02 133/04 133/06 133/08
133/01 133/02 133/03 133/05
i tak się można bawić dalej, jak ktoś ma sprawdzian z kombinatoryki to niech obliczy ile jest możliwości.
nieparzyste 01 03 05 07 oznaczają brygady całodzienne
parzyste 02 04 06 08 oznaczają brygady dwurazowe
Who loves you baby? We're all born bald, baby.
Łukasz Piotrowski
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 266
Dołączył: piątek, 5 grudnia 2003, 12:31
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Łukasz Piotrowski » wtorek, 24 lutego 2004, 19:46

Mateusz Halaburda napisał(a):
Łukasz Piotrowski napisał(a):Wy macie z Poznaniu łatwiej, bo macie brygady ponumerowane :)


Tylko, ze nie raz to wogóle nie pomaga np. na przytsanek przyjechał autobus 85/11, a wiadomo ze na 85 nie jeździ 11 busów tylko 8 :)

No to fakt, trochę pokręcone ;)
W Wawie chyba sprawdza się to lepiej :)

Mateusz Halaburda napisał(a):Jak juz dojdziesz do tego ile busów jeździ na poszczególnej linii to napisz :)

Nie omieszkam :)
Łukasz Piotrowski
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 266
Dołączył: piątek, 5 grudnia 2003, 12:31
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Łukasz Piotrowski » wtorek, 24 lutego 2004, 19:48

Kojak napisał(a):nieparzyste 01 03 05 07 oznaczają brygady całodzienne
parzyste 02 04 06 08 oznaczają brygady dwurazowe

Dwurazowe? Czy to znaczy, że wykonują tylko po dwa kursy?
I jaka jest różnica między nimi, a dodatkami szczytowymi?
Następna strona