Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Belgia: Test nowego systemu e-myta

infobus
26.02.2015 07:17
0 Komentarzy

Za k

ilka miesięcy ruszają testy nowego systemu opłat drogowych w Belgii. Jego uruchomienie planowane jest na styczeń 2016 r. i zastąpi on obowiązujące dzisiaj w Belgii Eurowiniety. Viapass to nowy system opłat drogowych w Belgii, który oparty będzie na technologii satelitarnej. Do jego obsługi posłuży urządzenie pokładowe, które zastąpi dotychczasową Eurowinietę. Niedawno ogłoszono, że uruchomienie systemu zostanie poprzedzone fazą pilotażową, zaplanowaną na połowę 2015 roku. Chodzi o sprawdzenie poziomu gotowości infrastruktury drogowej oraz sfinalizowanie umów dotyczących finansowania całego przedsięwzięcia. Wiadomo już, że nowe opłaty będzie można rozliczyć za pośrednictwem DKV Euro Service, które przejmie cały ciężar związany z rejestracją do nowego systemu. Przewoźnikowi pozostanie jedynie zamontować urządzenie pokładowe w pojeździe, a następnie zdecydować się na jeden z trybów rozliczania opłat: pre-pay lub post-pay. –„Przewoźnikom będziemy rekomendować tryb post-pay, ponieważ w fakturze naliczane są opłaty za realnie przejechane odcinki, co nie było dotychczas w Belgii możliwe przy systemie Eurowiniety”- zaznacza Barbara Kubaj, Dyrektor Biura DKV Euro Service Polska, operatora kart paliwowych specjalizujących się w rozliczaniu myta w całej Europie. Serwis internetowy DKV –eReporting ułatwi zarządzanie płatnościami w Belgii. Przewoźnik będzie mógł na bieżąco przeglądać w nim należności za płatne drogi, a następnie analizować wszystkie dane dotyczące myta przy pomocy kilku kliknięć. Dzięki integracji tych danych z innymi kosztami floty, możliwe będzie wcześniejsze planowanie wydatków. Zapowiedziana przez Belgię opłata będzie obowiązywać na wszystkich autostradach i drogach krajowych w regionach: Bruksela, Flandria i Walonia. W przypadku dwóch pierwszych regionów opłata przyjmie formę podatku –brak VAT, podczas gdy w Walonii będzie to tradycyjna opłata za przejazd z VAT-em. Opłatom podlegać będą pojazdy powyżej 3,5 tony, a średnie stawki wyniosą ok. 0,15 euro/km. Lokalna obsługa systemu możliwa będzie poprzez punkty obsługi (POS), których liczba na terenie Belgii planowana jest na ok. 135. Punkty te będą rejestrować, a także wydawać urządzenia pokładowe. Operatorem systemu będzie konsorcjum o nazwie Satellic N.V., powołane przez dwa podmioty: niemiecki T-Systems International GmnH oraz austriacki STRABAG AG. Szczegółowe informacje tutaj

Komentarze