Czy wymieniać pierścienie?

Konstrukcje autobusów od "a" do "z"

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

slav
 
Posty: 26
Dołączył: środa, 16 lutego 2005, 18:44
Lokalizacja: Warszawa

Czy wymieniać pierścienie?

Postprzez slav » poniedziałek, 12 listopada 2007, 12:05

Witam.

Ostatnio spierałem sie ze znajomym mechanikiem w sprawie pierścieni tłokowych. Właśnie remontował on silnik V8 Mercedesa 442LA i stwierdził że wymieni tylko tuleje a jako że tłoki są dobre to je zostawia razem z pierścieniami. Ja mu powiedziałem że chyba wypada zmienić i tuleje i pierścienie. A on na to że nowe pierścienie zdecydowanie szybciej będą ścierały tyleje niż te używane które były - a jako że podobno były one jeszcze w dopuszczalnych normach - luz na zamku i luz w rowku tłoka - on wedlug niego lepiej zostawić te co były.
Co o tym myślicie? Czy faktycznie miał on racje?
Czy po takim remoncie można też zmieniać markę oleju ( tej samej klasy)?
PS. Oczywiście wymieniał jeszcze panewki główne i korbowodowe, prowadnice zaworów, uszczelniacze zaworów i wszystkie uszczelnienia w silniku.

Pozdrawiam.
dab
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1236
Dołączył: niedziela, 26 lutego 2006, 17:12
Lokalizacja: Żywiec
Avatar użytkownika

Postprzez dab » poniedziałek, 12 listopada 2007, 12:29

Moim zdaniem powinien zmienić pierścienie. Nowe tuleje są chropowate od honowania i stare pierścienie się już do nich tak dokładnie nie dostosują jak nowe. Poza tym pierścienie zużywają się szybciej niż tuleje i po co za jakiś czas znowu rozbierać silnik. Pierścienie mają decydujące znaczenie dla sprężania i trzymania oleju. Po remoncie oczywiście można zmienić gatunek oleju, jest to przecież silnik na dotarciu prawie jak nowy. Co do tłoków też powinno się je zmieniać przy remoncie, ale jak się oszczędza na kosztach...
Diesel sound...
vetrieska
 
Posty: 3
Dołączył: czwartek, 30 sierpnia 2007, 16:11
Lokalizacja: Wawa

Postprzez vetrieska » czwartek, 29 listopada 2007, 16:23

witam!
Ja tez jestem zdania ze pierscienie nalezaloby wymienic z powodow opisanych powyzej. spotkalem sie z pogladem mechanikow ze mozna wymienic same pierscienie jesli reszta ok i oszczedzamy koszty, mozna sam tlok albo calosc, ale nie sama tuleje na stary tlok i pierscienie. Remont robimy m.in. po to zeby silnik mial znow moc i nie bral oleju, stare pierscienie nawet jesli jeszcze sa ok to dlugo nie pociagna i wtedy robota od poczatku. Wymiana tulei i pierscieni tez wydaje mi sie logiczna jesli tlok ok, to chyba rozwiazanie rozsadne i najkorzystniejsze kosztowo.
Scania SBAT111, kto wie co to jest?
dab
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1236
Dołączył: niedziela, 26 lutego 2006, 17:12
Lokalizacja: Żywiec
Avatar użytkownika

Postprzez dab » piątek, 30 listopada 2007, 11:09

Same pierścienie można wymieniać jeżeli tuleje cylindrowa nie jest jeszcze zowalizowana i nie ma dużych progów. W nowoczesnych silnikach tuleje są bardzo twarde i gdzieś w połowie przebiegu silnika do naprawy głównej można wymienić pierścienie. Następna wymiana powinna odbywać się razem z tulejemi i tłokami czyli normalny remont.
Diesel sound...