sprzęgło

Konstrukcje autobusów od "a" do "z"

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

maro614
 
Posty: 8
Dołączył: środa, 19 grudnia 2007, 19:44

sprzęgło

Postprzez maro614 » środa, 26 grudnia 2007, 12:16

Witam.mógł by mi ktos wytłumaczyć,na jakiej zasadzie działa sprzęgło wspomagane pneumatycznie?
mistral
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 896
Dołączył: wtorek, 30 lipca 2002, 02:00
Lokalizacja: Poznań

Postprzez mistral » środa, 26 grudnia 2007, 17:15

Napisz coś więcej o co chodzi. W jakim pojeździe sie z tym spotkałeś?
Kojak
<i>BusForum</i>
 
Posty: 1117
Dołączył: niedziela, 14 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Kraków
Avatar użytkownika

Postprzez Kojak » środa, 26 grudnia 2007, 18:35

Po naciśnięciu pedału sprzęgła otwiera się zawór pneumatyczny, który z podaje sprężone powietrze na tłok hydrauliczny, który steruje sprzęgłem.
[color=#FF0000]Who loves you baby? We're all born bald, baby.[/color]
mistral
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 896
Dołączył: wtorek, 30 lipca 2002, 02:00
Lokalizacja: Poznań

Postprzez mistral » czwartek, 27 grudnia 2007, 08:29

W JELCZACH ciężarowych było sterowane pneumatycznie, tzn wysprzęglik też był pneumatyczny a nie hydrauliczny.
W poznańskim MPK przerabiano w JELCZACH pr110 na pneumatyczne, jak chcieli oszczędzić na płynie hamulcowym.
Montowano ten sam zawór hamulcowy do sterowania sprzęgłem.
dab
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1236
Dołączył: niedziela, 26 lutego 2006, 17:12
Lokalizacja: Żywiec
Avatar użytkownika

Postprzez dab » czwartek, 27 grudnia 2007, 19:18

[quote="mistral"]Napisz coś więcej o co chodzi. W jakim pojeździe sie z tym spotkałeś?

prawie każda ciężarówka czy autobus z klasyczną skrzynią biegów ma wspomagane sprzęgło, a działa to tak jak opisał Kojak.
Diesel sound...