[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 836: Undefined index: KIB
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 836: Undefined index: KIB
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 836: Undefined index: KIB
Holowniki w przedsiębiorstwach przewozowych - Konstrukcje

Holowniki w przedsiębiorstwach przewozowych

Konstrukcje autobusów od "a" do "z"

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

michal1142
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 960
Dołączył: sobota, 29 grudnia 2007, 00:31
Lokalizacja: kołobrzeg

Holowniki w przedsiębiorstwach przewozowych

Postprzez michal1142 » czwartek, 3 kwietnia 2008, 22:19

[attachment=2]
012.JPG
klasyk w każdym calu
012.JPG (78.81 ) Przeglądane 2419 razy
[attachment=1]
013.JPG
kiedyś to było wystarczające
013.JPG (74.58 ) Przeglądane 2418 razy
[attachment=0]
014.JPG
Piękny,ą ile to auto zholowało...
014.JPG (65.22 ) Przeglądane 2416 razy
busiarzom stop!!!
dab
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1236
Dołączył: niedziela, 26 lutego 2006, 17:12
Lokalizacja: Żywiec
Avatar użytkownika

Re: Holowniki w przedsiębiorstwach przewozowych

Postprzez dab » sobota, 5 kwietnia 2008, 12:30

Nasz PKS ma podobnego Jelcza, tylko skrzynie z tyłu ma wyższą i dłuższą kabinę. W MZK nie ma holownika, kilka lat temu był zrobiony z Autosana H9-35, ale go skasowali. Daby są raczej bezawaryjne, a Solarisy nowe więc też się nie psują. Jak już muszą holować to biorą Daba, za szybę żółty kogut i ciągną. Jak nie trzeba holować to do awarii jeżdżą Autosanem H6 albo Fiatem Doblo.
Diesel sound...
Unkel
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 704
Dołączył: sobota, 18 grudnia 2004, 22:52
Lokalizacja: Wrocław/Stargard
Avatar użytkownika

Re: Holowniki w przedsiębiorstwach przewozowych

Postprzez Unkel » sobota, 5 kwietnia 2008, 17:43

W Stargrdzie w PKS ciezarowka IFA, w MZK obciety Ikarus 280
michal1142
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 960
Dołączył: sobota, 29 grudnia 2007, 00:31
Lokalizacja: kołobrzeg

Re: Holowniki w przedsiębiorstwach przewozowych

Postprzez michal1142 » sobota, 5 kwietnia 2008, 22:32

IFA?benzyniak?Ale rarytas!
busiarzom stop!!!
dab
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1236
Dołączył: niedziela, 26 lutego 2006, 17:12
Lokalizacja: Żywiec
Avatar użytkownika

Re: Holowniki w przedsiębiorstwach przewozowych

Postprzez dab » niedziela, 6 kwietnia 2008, 09:08

Ify miały silnik wysokoprężny to Robur miał silnik benzynowy albo diesel do wyboru.
Diesel sound...
zbyrus
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1524
Dołączył: wtorek, 24 września 2002, 02:00
Lokalizacja: Krakowa
Avatar użytkownika

Re: Holowniki w przedsiębiorstwach przewozowych

Postprzez zbyrus » niedziela, 6 kwietnia 2008, 15:14

[quote="dab"]Ify miały silnik wysokoprężny to Robur miał silnik benzynowy albo diesel do wyboru.

Z Roburem było tak, że najpierw były benzynowe a potem pojawiły się silniki wysokoprężne, jako bardziej ekonomiczne (benzynowy charakteryzował się dosyć wysokim spalaniem, ale oczywiście znacznie mniejszym niż ciężarówka Ził - te ostatnie przez dłuższy czas były tylko benzynowe).
Bywało, że diesle z Ify montowano też do radzieckiego Ziła - wtedy stał się bardziej ekonomiczny. Notabene, Robur istniał zarówno w wersji ciężarówka, jak i mały autobus a także samochód specjalny (np. wóz transmisyjny).
Scania i MAN podstawą komunikacji miejskiej!
michal1142
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 960
Dołączył: sobota, 29 grudnia 2007, 00:31
Lokalizacja: kołobrzeg

Re: Holowniki w przedsiębiorstwach przewozowych

Postprzez michal1142 » poniedziałek, 7 kwietnia 2008, 08:24

[quote="dab"] zrobiony z Autosana H9-35, ale go skasowali.


Jaka to była przeróbka?
busiarzom stop!!!
dab
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1236
Dołączył: niedziela, 26 lutego 2006, 17:12
Lokalizacja: Żywiec
Avatar użytkownika

Re: Holowniki w przedsiębiorstwach przewozowych

Postprzez dab » poniedziałek, 7 kwietnia 2008, 10:49

Żółte koguty na dachu, z tyłu hak holowniczy zamiast środkowego zderzaka, w środku brak większości siedzeń, zamiast nich np.koła zapasowe, szafki z narzędziami itp. Jego wadą było to że był słaby, drugiego Autosana jeszcze ciągnął, ale miga czy peerę już było ciężko. Zwłaszcza jak trzeba było ruszyć pod górę, jedynki często brakowało.
Diesel sound...
michal1142
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 960
Dołączył: sobota, 29 grudnia 2007, 00:31
Lokalizacja: kołobrzeg

Re: Holowniki w przedsiębiorstwach przewozowych

Postprzez michal1142 » poniedziałek, 7 kwietnia 2008, 15:34

Czyli lipa.To tak jakby autobusem holować drugi.Myślałem,że miał coś żeby podnieść przód w "pacjencie"
busiarzom stop!!!
dab
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1236
Dołączył: niedziela, 26 lutego 2006, 17:12
Lokalizacja: Żywiec
Avatar użytkownika

Re: Holowniki w przedsiębiorstwach przewozowych

Postprzez dab » wtorek, 8 kwietnia 2008, 10:31

Raczej lipa, więc się go pozbyli. Po sąsiedzku w Bielsku Białej MZK ma obciętego miga jako pogot. Charakterystyczne są przednie drzwi, bo zostawiono oryginalne, ale są przerobione na klamkę. Autobus jest obcięty przed tylnymi drzwiami. Mig to już co innego, przegubowego Ikarusa ciągnie bez zająknienia. W PKS-ie mają Jelcza 415 specjalnie przystosowanego do holowania, z możliwością podwieszenia.
Diesel sound...
michal1142
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 960
Dołączył: sobota, 29 grudnia 2007, 00:31
Lokalizacja: kołobrzeg

Re: Holowniki w przedsiębiorstwach przewozowych

Postprzez michal1142 » wtorek, 8 kwietnia 2008, 10:39

Przecięty MIG czy ikarus to już coś,ale w dalszym ciągu nie ma możliwości holowania z niesprawnym układem kierowniczym!Czy jest gdzieś holownik zrobiony z autobusy,który ma taką możliwość?
busiarzom stop!!!
dab
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1236
Dołączył: niedziela, 26 lutego 2006, 17:12
Lokalizacja: Żywiec
Avatar użytkownika

Re: Holowniki w przedsiębiorstwach przewozowych

Postprzez dab » wtorek, 8 kwietnia 2008, 11:29

Ja się z takim nie spotkałem, nie licząc ogórków, które były tak przerabiane, ale wtedy też rama była skracana. Gdzieś jest pogot zrobiony w ten sposób, że na ramę ciężarowego Jelcza nałożona jest skrócona za trzecimi drzwiami buda Autosana H9. Przypomina to trochę przerobiony autobus. Postaram się gdzieś znaleźć zdjęcie tego wynalazku. On miał możliwość podwieszania.
Diesel sound...
Oświęcimianin
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1479
Dołączył: sobota, 6 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Oświęcim
Avatar użytkownika

Re: Holowniki w przedsiębiorstwach przewozowych

Postprzez Oświęcimianin » wtorek, 8 kwietnia 2008, 11:46

[quote="dab"]Gdzieś jest pogot zrobiony w ten sposób, że na ramę ciężarowego Jelcza nałożona jest skrócona za trzecimi drzwiami buda Autosana H9.

Pewnie chodzi Ci o pogota z PKS Łódź. Jego zdjęcie jest gdzieś na TWB.
dab
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1236
Dołączył: niedziela, 26 lutego 2006, 17:12
Lokalizacja: Żywiec
Avatar użytkownika

Re: Holowniki w przedsiębiorstwach przewozowych

Postprzez dab » wtorek, 8 kwietnia 2008, 11:51

Chyba właśnie o tego.
Diesel sound...
Oświęcimianin
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1479
Dołączył: sobota, 6 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Oświęcim
Avatar użytkownika

Re: Holowniki w przedsiębiorstwach przewozowych

Postprzez Oświęcimianin » środa, 9 kwietnia 2008, 18:11

[quote="dab"]Chyba właśnie o tego.

http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,61522,0.html
Następna strona
Odpowiedz