PESA wyprodukuje SZT dla włoskiej kolei

Szynobus to też autobus :)

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

Kret
 
Posty: 337
Dołączył: poniedziałek, 14 czerwca 2004, 10:52
Lokalizacja: Wrocław/Kraków
Avatar użytkownika

PESA wyprodukuje SZT dla włoskiej kolei

Postprzez Kret » wtorek, 13 czerwca 2006, 00:14

[quote="Gazeta Wyborcza"]13 pociągów spalinowych wyprodukuje bydgoska PESA dla włoskich kolei. Żeby na dobre rozkręcić produkcję, planowany jest nabór do pracy.
W poniedziałek prezes PESY Tomasz Zaboklicki podpisał największy w historii firmy kontrakt o wartości 170 mln zł. Tyle kosztują pociągi, które trafią do regionalnej kolei w Bari. W tym mieście, leżącym w południowo-wschodnich Włoszech nad samym Adriatykiem, ma pojawić się 13 bydgoskich pociągów złożonych z trzech wagonów. Włosi nie chcieli kupować kota w worku. - To były długie rozmowy. Trwały aż półtora roku. W tym czasie partnerzy z Italii odwiedzali nas nader często. Sprawdzali, czy poradzimy sobie z kontraktem - mówi Zaboklicki.

Firma musiała przekonać kontrahentów, że jest w stanie wyprodukować zupełnie nowe pociągi spalinowe, które poradzą sobie we włoskich, innych od polskich, warunkach technicznych. Wcześniej bydgoskie zakłady specjalizowały się w produkcji szynobusów elektrycznych. - Nie ukrywam, że to dla nas duże wyzwanie. To, że otrzymaliśmy ten kontrakt, to dowód uznania ze strony Włochów dla naszej firmy. Efekty będzie widać już za rok - mówi prezes PESY.

Właśnie wtedy wyprodukowany zostanie pierwszy pociąg, kolejne będą opuszczać bydgoski zakład co dwa, trzy kolejne miesiące. Szefowie firmy mają nadzieję, że dzięki tak dużemu, pierwszemu w historii kontraktowi z zachodnią koleją, uda się otworzyć furtkę do podpisywania kolejnych z przedstawicielami tych rynków. To już następna wielka umowa, którą podpisała ostatnio PESA. Firma wyprodukuje dla spółki PKP Przewozy Regionalne 11 nowoczesnych pociągów elektrycznych, które będą kursować pomiędzy Warszawą a Łodzią. Od samorządu warszawskiego dostała również zamówienie na 15 pięcioczłonowych, niskopodłogowych tramwajów. W związku z takim rozwojem w najbliższych miesiącach zatrudnienie w zakładzie znajdzie aż 100 osób. - Szukamy m.in. elektryków, stolarzy, lakierników. Trudno dzisiaj o specjalistów w tej dziedzinie, jednak mam nadzieję, że uda nam się zatrudnić osoby znające się na tym fachu - mówi Zaboklicki.

Gratulacje...
arthis
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 655
Dołączył: sobota, 10 stycznia 2004, 13:37
Avatar użytkownika

Postprzez arthis » poniedziałek, 28 sierpnia 2006, 16:05

Wizualizacja PESY zespołów dla kolei włoskich:

[img]http://www.pesa.pl/upload/1881_zd.jpg[/img]
bystrzak2000
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1739
Dołączył: wtorek, 9 marca 2004, 19:39
Lokalizacja: Wrocław
Avatar użytkownika

Postprzez bystrzak2000 » poniedziałek, 28 sierpnia 2006, 19:18

Mogliby nieco wyrównać tę linię okien, bo nie wygląda to zbyt ciekawie :-?
[url=http://www.km.wroclaw.pl/]Wrocławskie Forum Komunikacyjne[/url]
Jelcz PR110E #821
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1695
Dołączył: wtorek, 25 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Jelcz PR110E #821 » poniedziałek, 28 sierpnia 2006, 20:01

Tylko jak i po co? Róznica w wysokości podłogi jest znaczna, a równanie na siłę jest bez sensu (spada widoczność ze środka).
bystrzak2000
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1739
Dołączył: wtorek, 9 marca 2004, 19:39
Lokalizacja: Wrocław
Avatar użytkownika

Postprzez bystrzak2000 » wtorek, 29 sierpnia 2006, 19:54

[quote="Jelcz PR110E #821"]Tylko jak i po co? Róznica w wysokości podłogi jest znaczna, a równanie na siłę jest bez sensu (spada widoczność ze środka).

Bombardier, Siemens i Stadler jakoś potrafią to rozwiązać. Wystarczy zastosować manewr z Maastero, gdzie linia okien nie jest równa, ale z zewnątrz nie jest to praktycznie widoczne. Zrobiłem na szybko małą poprawkę:

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images2.fotosik.pl/144/4fdff9af36ba1f58.jpg[/img][/url]
[url=http://www.km.wroclaw.pl/]Wrocławskie Forum Komunikacyjne[/url]
dalnlod
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 933
Dołączył: sobota, 16 marca 2002, 02:00
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez dalnlod » czwartek, 31 sierpnia 2006, 23:21

Manewr znany z niskopodłogowych Manów, Vecto, i chyba najbardziej z nowego M121.
http://WWW.BOJKOT-WYBOROW.ORG
kulikowski
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 939
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: PESA wyprodukuje SZT dla włoskiej kolei

Postprzez kulikowski » poniedziałek, 15 września 2008, 08:59

Film o PESIE :
[url]http://www.rynek-kolejowy.pl/filmy/14[/url]
NIE dla ACTA!
Jarzyk
 
Posty: 47
Dołączył: sobota, 23 czerwca 2007, 16:36

Re: PESA wyprodukuje SZT dla włoskiej kolei

Postprzez Jarzyk » niedziela, 21 września 2008, 23:25

Czyżby czerwony zespół trakcyjny, widoczny na stronie o poniżej wskazanym adresie, to efekt produkcji PESY dla Bari?
http://www.ruciane-nida.org/kmk/viewtop ... =7608#7608
kulikowski
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 939
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: PESA wyprodukuje SZT dla włoskiej kolei

Postprzez kulikowski » czwartek, 21 października 2010, 14:20

PESA ATR220 Nicolaus dla Włoch
[img]http://www.transportszynowy.pl/pesaatr/pesaatr1d.jpg[/img]
[img]http://www.transportszynowy.pl/pesaatr/pesaatrschem.GIF[/img]
[img]http://www.transportszynowy.pl/pesaatr/pesaatrw1d.jpg[/img]
[img]http://www.transportszynowy.pl/pesaatr/pesaatrw2d.jpg[/img]
[img]http://www.transportszynowy.pl/pesaatr/pesaatrk1d.jpg[/img]
[img]http://www.transportszynowy.pl/pesaatr/pesaatrk2d.jpg[/img]
(C) TransportSzynowy.pl

[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/31/ATR220_025_Sofia_Iseo_20090409.jpg/732px-ATR220_025_Sofia_Iseo_20090409.jpg[/img]
(C) Wikipedia

[quote]ATR220 (typ 219M, Atribo, Nicolaus) - trójczłonowy, trzydrzwiowy spalinowy zespół trakcyjny produkowany przez PESA Bydgoszcz dla włoskich przewoźników kolejowych: Ferrovie Emilia Romagna, Ferrovie Nord Milano i Ferrovie del Sud Est.

ATR220 jest wersją rozwojową zespołu trakcyjnego SA133, a konstrukcyjnie wersją bliźniaczą z polskimi pojazdami szynowymi SA136 jednak wyposażoną w silniki MAN, a nie MTU PowerPack. Pierwsze dostawy dla Ferrovie del Sud Est rozpoczęto w 2008 (ATR220 Nicolaus), w 2009 dostarczono dwa egzemplarze dla Ferrovie Nord Milano (ATR220 Luca, ATR220 Sofia), a od 2009 rozpoczęto dostawy dla Ferrovie Emilia Romagna (ATR220 Atribo).

Dane techniczne
Rodzaj: trójczłonowy spalinowy zespół trakcyjny
Przewoźnicy: Ferrovie del Sud Est (23 szt.), Ferrovie Emilia Romagna (12 szt.) i Ferrovie Nord Milano (2 szt.)
Producent: Pojazdy Szynowe PESA S.A. Holding, Bydgoszcz, Polska
Okres produkcji: od 2007
Liczba wyprodukowanych: 37 szt.
Układ osi: B'2'2'B'
Szerokość toru: 1435 mm
Układ wagonów: s-d-s
Liczba miejsc ogółem: 304
Liczba miejsc siedzących: 154
Długość całkowita: 55570 mm
Szerokość: 2883 mm
Wysokość: 4185 mm
Średnica kół: 840 mm
Masa służbowa: 98,5 t
Liczba i moc silników: 2 x 382 kW
Moc ciągła: 764 kW
Typ silników trakcyjnych: MAN D2876LUE623
Prędkość konstrukcyjna: 120 km/h
Drzwi pasażerskie: odskoczno przesuwne o szerokości 1300mm
(C) Wikipedia, TransportSzynowy
NIE dla ACTA!
Odpowiedz