Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Miastotwórczy tramwaj miast metra [FILM]

infotrans
20.06.2017 08:28
0 Komentarzy

Zmiana planów w niemieckim Duisburgu (Nadrenia, historycznie Klewe). Plan, aby wykopać tunel metra pomiędzy dzielnicami Meiderich i Hamborn za 90 milionów € (ok. 380 mln zł) ostatecznie został (nomen omen) pogrzebany. To ciekawy przyczynek do dyskusji nad ogólnoeuropejskim trendem powrotu do tramwaju kosztem planów nowych sieci metra.

24 maja ratusz odrzucił plan z 2001 roku, aby zbudować tunel dla linii metra U79 z dworca kolejowego Duisburg-Meiderich Süd do Emscherstraße (formalnie U79 jest traktowana jako metro, jest jednak częścią systemu kolei dojazdowej Düsseldorf-Duisburger Kleinbahn, głównie naziemnego). W ramach projektu 90 milionów €, od 2004 roku zawieszone, zostało przekazane z powrotem do budżetu miasta, ponieważ projekt publiczny nie został zrealizowany. Komisja Gospodarki, Rozwoju Miasta i Transportu zakończyła wczoraj dyskusję nad projektem uchwały miejskiej, zatwierdzając ją.

Alternatywnie, miasto planuje nowe, szybsze połączenie dla linii tramwajowej 903, rozważane już od wiosny 2012 roku. Nowa linia będzie miała ponad 1,8 km od Bahnhofstraße, blisko dworca Meiderich Süd do Neumühler Straße, na południe od Theodor-Heuss-Straße.

{https://www.youtube.com/watch?v=2Kijqa4XfTQ}

W rejonie przecięcia Bahnhofstrasse / Emmerich powstanie nowy przystanek „Brückelstraße”, który zastąpi dwa ruchliwe posterunki: Voßstraße (około 1000 pasażerów dziennie) i Emilstraße (1500). Również na południe od Bronkhorststraße zostanie zbudowany nowy przystanek. Na nowej trasie pozostanie wysokofrekwencyjny przystanek Landschaftspark (około 2200 pasażerów dziennie), jednak zostanie przebudowany pod kątem planowania uniwersalnego. Całkowity koszt 18 milionów € (ok. 76 mln zł) będzie w dużej mierze pokryty przez fundusze rozwoju od zintegrowanego systemu transportowego Rhein-Ruhr.

Uwe Becker, szef grupy roboczej Nord ruchu miejskiego Junges Duisburg, skomentował to w lokalnych mediach: Rok temu, nasza grupa w programie „Lepszy dojazd – do szkoły, pracy i na wypoczynek” wezwała do poprawy dostępności północy miasta transportem publicznym. Dlatego Junges Duisburg z uznaniem wita plany rozbudowy linii.

Bardziej sceptyczny jest Bruno Sagurna, radny i przewodniczący SPD w Meiderich Dlaczego nikt nie pyta o zdanie rady dzielnicy? My jako SPD znamy przedmiot do 15 lat i wiemy, że są problemy z tym związane. Zgadza się, że należy przyjąć z zadowoleniem, że nastąpi wydłużenie 903: Ale istnieją przeszkody, których nie można zignorować: Emilstraße jest zbyt wąska, mówi Sagurna. Droga musi zostać poszerzona: Ale nie jest to łatwo możliwe, ponieważ mają zostać rozebrane domy.

Komentarze