PKP Intercity przeanalizowały ryzyka związane z opóźnieniami dostaw ezt-ów
W związku z realizacją projektów współfinansowanych ześrodków UE na kwotę ponad 5,5 mld zł, w PKP IC dokonano kompleksowej analizyryzyka związanego z aneksowaniem umów z wykonawcami ? poinformowała Dorata Pyć,Podsekretarz Stanu w MIR. Jednym z wielu aspektów, który został wzięty poduwagę, była zgodność planowanych do wprowadzenia zmian z obowiązującymi aktamiprawnymi (w tym ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych).Analizie poddano również ryzyko ewentualnych roszczeń odszkodowawczych zestrony pozostałych oferentów biorących udział w postępowaniach przetargowych.Wprowadzane zmiany wynikające ze zmiany prawa zostały przewidziane w treściwzorów umów, które były załącznikiem do SIWZ i których treść była znanawszystkim uczestnikom przedmiotowych postępowań przetargowych.
Ponadto, przed podpisaniem aneksów do zawartych umów zwykonawcami (zarówno w zakresie zmiany harmonogramów, jak i warunkówtechnicznych) PKP IC przekazało ich treść do weryfikacji przez Centrum UnijnychProjektów Transportowych (CUPT), które było stroną umów o dofinansowanie. CUPTwydało opinię bez zastrzeżeń w zakresie proponowanych zapisów. Treśćporozumienia dotyczącego zmiany terminów została poddana także ocenie PrezesaUrzędu Zamówień Publicznych, który również nie zgłosił zastrzeżeń.
Dlaczego zostały podpisane aneksy? Więcej poniżej.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze