Wyniki finansowe grupy PKP

Szynobus to też autobus :)

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

kulikowski
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 939
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Wyniki finansowe grupy PKP

Postprzez kulikowski » środa, 10 lutego 2010, 17:23

[quote="PKP"]Wyniki finansowe grupy PKP
[url]http://www.pkp.pl/media/wynikifinansowepkp[/url]

[url=http://www.pkp.pl/files/raport2008.pdf]Raport roczny Grupy PKP za 2008r. (6.98 MB)[/url]

[url=http://www.pkp.pl/files/PKP%20RR%202007%20www.pdf]Raport roczny Grupy PKP za 2007r. (12.2 MB)[/url]

[url=http://www.pkp.pl/files/raport%20roczny%20pkp_2006.pdf]Raport roczny Grupy PKP za 2006r. (12.6 MB)[/url]

[url=http://www.pkp.pl/files/PKP_RR_2005_72dpi.pdf]Raport roczny Grupy PKP za 2005r. (6.34 MB)[/url]

[url=http://www.pkp.pl/files/rr_2004_0.pdf]Raport roczny Grupy PKP za 2004r. (4.06 MB)[/url]

[url=http://www.pkp.pl/files/rr_2003_grupa_pkp_0.pdf]Raport roczny Grupy PKP za 2003r. (1.92 MB)[/url]

[url=http://www.pkp.pl/files/folder%20wizytowka%20grupy.pdf]Portret Grupy PKP (6.16 MB)[/url]

Osoby chcące bezpłatnie otrzymać Raport roczny Grupy PKP za 2008r. prosimy o kontakt mailowy: infopkp@pkp.pl
Prosimy o podanie, imienia i nazwiska lub nazwy instytucji oraz adresu pocztowego, pod który ma zostać wysłana przesyłka.
źródło: PKP
NIE dla ACTA!
kulikowski
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 939
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: Wyniki finansowe grupy PKP

Postprzez kulikowski » środa, 6 lutego 2013, 01:12

rusza proces prywatyczacji PKL - Polskich Kolei Linowych (spółka-córka PKP obejmująca górskie koleje linowe i linowo-terenowe):
[url]http://www.rynek-kolejowy.pl/39124/Jest_12_ofert_na_kupno_PKL.htm[/url]
[quote="Rynek Kolejowy"]Jest 12 ofert na kupno PKL
Data dodania: 2013-01-28 08:45:51

Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", aż 12 podmiotów złożyło ofertę na zakup spółki Polskie Koleje Linowe. W piątek PKP SA zakończyło przyjmowanie wniosków w tej sprawie. Zainteresowanych kupnem spółki było 27 podmiotów.

W piątek, 25 stycznia 2013 roku, PKP SA zakończyło przyjmowanie wstępnych ofert na zakup Polskich Kolei Linowych. Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", 27 podmiotów pobrało memorandum informacyjne o spółce. Wstępne oferty na zakup spółki, zarządzającej infrastrukturą turystyczną w Zakopanem, Zawoi, Miedzybrodziu Żywieckim, Szczawnicy, oraz Krynicy, złożyło 12 podmiotów.

Już wkrótce PKP SA wybierze krótką listę podmiotów dopuszczonych do kolejnego etapu. Następnie odbędzie się tzw. due dilligence, czyli badanie spółki przez potencjalnych inwestorów. Intencją PKP SA jest podpisanie umowy sprzedaży akcji do połowy 2013 roku.

Potencjalni kupujący mogli składać oferty na zakup do 100 proc. akcji PKL. - Duże zainteresowanie spółką potwierdza, że PKL jest atrakcyjnym podmiotem działającym na perspektywicznym rynku. Proces przebiega bez zakłóceń, liczymy, że sfinalizujemy sprzedaż PKL do połowy 2013 roku - mówi Maria Wasiak, członek zarządu PKP SA. Po badaniu spółki podmioty uczestniczące w procesie będą miały możliwość złożenia oferty wiążącej, będącej następnie przedmiotem negocjacji z PKP SA.

Jedną z firm, która złożyła ofertę zakupu PKL jest konsorcjum Tatry Mountain Resort. ? Góry są jedne i zależy nam na ich rozwoju ? powiedział Bohus Hlavaty, odpowiadając na oskarżenia o plany ?wrogiego przejęcia?, polskich kolei linowych. ? Chodzi nam o stworzenie realnej konkurencji dla alpejskich kurortów. Trzeba pamiętać, że dzisiaj ruch turystyczny w Tatrach jest znikomy w porównaniu do ośrodków znajdujących się we Francji, czy w Szwajcarii ? tłumaczył Hlavaty plany TMR wobec PKL. Cała rozmowa [url=http://www.rynek-kolejowy.pl/34711/Prywatyzacja_PKL_jesienia_TMR_Chcemy_konkurowac_z_Alpami.htm]tutaj[/url].

źródlo: Rynek-Kolejowy.pl
NIE dla ACTA!
Busek
 
Posty: 15
Dołączył: środa, 13 lipca 2011, 14:46

Re: Wyniki finansowe grupy PKP

Postprzez Busek » wtorek, 12 lutego 2013, 17:13

PKP od lat jedzie na stratach. Łączne długi wynoszą już ponad 4 mld zł, a kolejarze jeszcze strajkowali. :lol:

To właśnie pokazuje, dlaczego firmy nie powinny być państwowe. U prywaciarza jest jasna zasada, nie podoba ci się to nikt siłą ciebie nie trzyma.

Dlaczego kolejarze mają zniżki??? Czy pracownik banku na kredyt za darmo lub z iluś tam procentową zniżką?
[url=http://www.favore.pl]Ogłoszenia[/url] [url=http://www.favore.pl/zlecenia]Zlecenia[/url]
TFZ
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 2248
Dołączył: czwartek, 16 października 2003, 02:00
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: Wyniki finansowe grupy PKP

Postprzez TFZ » środa, 13 lutego 2013, 19:34

[quote="Busek"]Dlaczego kolejarze mają zniżki??? Czy pracownik banku na kredyt za darmo lub z iluś tam procentową zniżką?
W zasadzie we wszystkich firmach, w których pracowałem, pracownicy mieli dostęp do usług tych firm na specjalnych warunkach.
Tadeusz Franciszek Zieliński***t.zielinski[małpa]transinfo.pl
Jarkie
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 2276
Dołączył: sobota, 27 grudnia 2008, 19:17
Lokalizacja: Suwałki
Avatar użytkownika

Re: Wyniki finansowe grupy PKP

Postprzez Jarkie » środa, 13 lutego 2013, 21:55

Zgadza się. Wprawdzie nie dotyczy to może wszystkich firm bez wyjątku, ale często pracownicy mają większe lub mniejsze bonusy.
kulikowski
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 939
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: Wyniki finansowe grupy PKP

Postprzez kulikowski » sobota, 16 listopada 2013, 23:39

[quote="Maria Starnawska@facebook"]Szanowni Fani moich raportów kolejowych!!!

Uprzejmie donoszę, iż:
1. pociąg TLK Monciak - Krupówki z Gdyni do Zakopanego przez Warszawę Centralną planowy odjazd 2.25, i Częstochowę, planowy przyjazd 5.41, w dn. 5 listopada wyjechał z Wwy planowo, ale do Czwy spóźnił się 18 minut. Serwetka bibułkowa robiąca za prześcieradło w taniej (??? 33 zł) kuszetce była zafoliowana, zatem czysta, konduktor uprzejmy. Obawiałam się spóźnionego przyjazdu do Wwy, ale spóźnienie na trasie Wwa-Czwa powala mnie z nóg.
2. pociąg TLK Skarbek planowy odjazd z Piotrkowa 18.00, planowy przyjazd do Warszawy Centralnej 19.50 06.11 spóźnił się, jak zwykle, 30 min.
3. Nastąpiła eskalacja remontu schodów ruchomych na Dworcu Centralnym. Zabite dechami są już nie tylko schody na wszystkie perony z galerii "głównej", skąd schodzi się na perony po zejściu z kas, ale także oba ciągi schodów z hali kasowej na ową galerię. Co gorsza: zwłoki schodów z hali kasowej na galerię leżą w hali kasowej zawalając jej dużą część. Zwłoki schodów na perony leżą, jak dawniej, na peronach i także zawalają sporo miejsca na każdym peronie. Po dworcu teraz trzeba poruszać się slalomem, a najgorzej dźwigać walizkę pełną książek. O przewłóczeniu jej na kółkach można sobie pomarzyć, dźwiganie po schodach (nieruchomych) pełne jest dodatkowego uroku i stanowi dobrą okazję do poprawienia sobie kondycji. Na schodach z kasy na galerię główną trzeba dodatkowej zręczności, bo spora część schodów nieruchomych została wygrodzona przez firmę remontującą schody ruchome. Zajmuje je jakaś galanteria okołoremontowa.
Życzymy Państwu przyjemnej podróży,
c.d.n.

źródło: fb
NIE dla ACTA!
j.centkiewicz
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1813
Dołączył: wtorek, 26 czerwca 2012, 10:59

Re: Wyniki finansowe grupy PKP

Postprzez j.centkiewicz » poniedziałek, 18 listopada 2013, 10:15

Tak to właśnie z kolejami polskimi bywa. Dlatego PKP INTERCITY spodziewa się straty za ten rok na poziomie 100 milionów złotych. W przyszłym i kolejnych latach będzie już tylko gorzej...
kulikowski
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 939
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: Wyniki finansowe grupy PKP

Postprzez kulikowski » piątek, 13 grudnia 2013, 23:02

[quote="Stefczyk.info"][size=150][url=http://www.stefczyk.info/wiadomosci/gospodarka/nik-krytyczne-o-zabezpieczeniach-kolejowych,9300645631]NIK krytycznie o zabezpieczeniach kolejowych[/url][/size]
12.12.2013

System bezpieczeństwa w ruchu pociągów ma wiele istotnych luk ? alarmuje Najwyższa Izba Kontroli, która wytknęła kolejom wieloletnie zaniedbania w utrzymaniu infrastruktury, co sprawia, że liczba wypadków na kolei - choć spada - wciąż jest wysoka.

W środę PAP poznała raport NIK z kontroli stanu bezpieczeństwa na kolei w latach 2002-12. Odnotowano w nim, że według danych Europejskiej Agencji Kolejowej jedna piąta śmiertelnych ofiar wypadków na kolei w UE ginie na polskich torach, podczas gdy Polacy stanowią zaledwie jedną trzynastą populacji UE.

Według NIK, niewystarczający nadzór nad kolejami sprawował zarząd spółki PKP PLK, prezes Urzędu Transportu Kolejowego, a także minister transportu, który do czasu katastrofy pod Szczekocinami z 3 marca 2012 r. "w niewystarczający sposób podejmował działania w stosunku do nieprawidłowości sygnalizowanych mu przez Urząd Transportu Kolejowego". "Wszystkie wymienione podmioty ocenione zostały przez NIK negatywnie" - czytamy w raporcie.

NIK zauważa, że ostatnio mniej było wypadków kolejowych i poprawia się stan infrastruktury, ale Polska wciąż zajmuje drugie (po Rumunii) miejsce w Europie pod względem liczby wypadków na kolei, a liczba ofiar w poważnych wypadkach kolejowych jest największa w Europie (ponad 10 razy większa niż w Niemczech, czy we Francji). Przyczyną wypadków najczęściej był zły stan torów, rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. W stanie dobrym jest ledwie 43 proc. infrastruktury, w dostatecznym - 30 proc., niezadowalającym - 23 proc, a w złym - 4 proc.

Izba uznała, że spółka PKP PLK niewystarczająco zmodernizowała infrastrukturę, której stan w znacznej części uniemożliwiał bezawaryjne prowadzenie pociągów. "Kontrola NIK ujawniła, że sygnał zastępczy - czyli procedura o potencjalnie najniższym stopniu ochrony przed wypadkami ? był stosowany przez ponad 7 dni w co najmniej 102 miejscach w kraju" - czytamy w raporcie. "Niektóre niesprawne rozjazdy były eksploatowane nawet przez kilka lat, natomiast zwłoka w remontowaniu urządzeń sterowania ruchem kolejowym dochodziła do kilkunastu dni" ? alarmuje NIK. Opóźnienia wynikały z powodu niewystarczających środków na ich finansowanie napraw, a także braków w zatrudnieniu pracowników służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo ruchu kolejowego.

Za "nierzetelny" NIK uznał nadzór nad pracownikami odpowiedzialnymi za utrzymanie infrastruktury kolejowej, którzy nie potrafili w czasie codziennych oględzin wykryć usterek, ujawnianych dopiero na okresowych badaniach komisyjnych. "Ruch pociągów był przez dłuższy okres prowadzony po niesprawnych rozjazdach, a dyżurni ruchu nie mieli o tym żadnej wiedzy" - wskazali kontrolerzy. Wytykają oni też kolejom zły nadzór przewoźników nad pracą maszynistów, którzy przekraczali niekiedy dopuszczalną prędkość (nawet o 30 km/h) i ignorowali wskazania urządzeń pokładowych w lokomotywach, dotyczące kontroli czujności maszynisty.

Średni wiek używanych w Polsce wagonów przekracza wciąż 25 lat i wynosi w PKP Intercity ponad 26 lat, a Przewozach Regionalnych blisko 33 lata. Średni wiek lokomotyw w Polsce wynosi ponad 29 lat.

"Zły stan taboru kolejowego był jedną z przyczyn defektów powstających w trakcie prowadzenia pociągów, co zagrażało bezpieczeństwu ruchu kolejowego" - stwierdza NIK.

Zastrzeżenia Izba zgłasza też do Urzędu Transportu Kolejowego (UTK) odpowiedzialnego za nadzór nad bezpieczeństwem ruchu kolejowego, który według NIK nie podejmował skutecznych działań w celu wyeliminowania wieloletniego (trwającego nawet 10 lat) stosowania sygnałów zastępczych. "UTK rzadko weryfikował informacje przekazywane przez podmioty kolejowe przed wydaniem im certyfikatów i świadectw bezpieczeństwa oraz bardzo rzadko przeprowadzał audyty systemów zarządzania bezpieczeństwem po wydaniu certyfikatów" - napisano.

NIK uznała, że ważne dla bezpieczeństwa komunikacji kolejowej przepisy unijne były wdrażane w Polsce z opóźnieniem - nawet do 21 miesięcy. "Ze znacznym opóźnieniem realizowany jest Narodowy Plan Wdrażania Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym. Dzięki zastosowaniu najnowszej generacji urządzeń system ten stwarza szansę na znaczne podniesienie poziomu bezpieczeństwa ruchu kolejowego w Polsce" - stwierdza NIK.

PAP, lz


źródło: Stefczyk.info
NIE dla ACTA!
kulikowski
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 939
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: Wyniki finansowe grupy PKP

Postprzez kulikowski » wtorek, 17 grudnia 2013, 12:59

Wielki sukces PKP ? nie udało się to żadnemu rządowi od 1918 r.!

[img]http://niezlomni.com/wp-content/uploads/2013/12/PKP.jpg[/img]

źródło: Niezlomni.com
NIE dla ACTA!
kulikowski
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 939
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: Wyniki finansowe grupy PKP

Postprzez kulikowski » niedziela, 16 lutego 2014, 21:02

[quote="Wyborcza.pl"][url=http://wyborcza.pl/1,91446,15439001,Stolica__Muzeum_Kolejnictwa_bedzie_przeniesione_na.html][size=150]Stolica. Muzeum Kolejnictwa będzie przeniesione na Wolę [/size][/url]
11.02.2014 , aktualizacja: 11.02.2014 17:10

Muzeum Kolejnictwa zostanie przeniesione z centrum stolicy na Wolę - to efekt wtorkowego porozumienia Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, marszałka województwa mazowieckiego, warszawskiego magistratu i PKP SA.

Obecna siedziba muzeum w centrum Warszawy była powodem sporu między PKP SA a władzami Mazowsza. Kolejarze chcieli muzeum przenieść, na co nie zgadzały się władze województwa, którym placówka podlega.

We wtorek przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, władz samorządu Mazowieckiego, warszawskiego ratusza i PKP SA uzgodnili treść listu intencyjnego w sprawie współpracy przy budowie Centrum Komunikacji i Techniki w Warszawie, które będzie następcą Muzeum Kolejnictwa. Ma to być jedna z najnowocześniejszych placówek kulturalno-oświatowych w Polsce.

Strony zgodziły się, że będą wspólnie działać na rzecz utworzenia w Warszawie miejsca popularyzującego historię komunikacji i rozwoju transportu w Polsce. "Uzgodnienie listu intencyjnego to pierwszy krok do budowy centrum kulturalno-oświatowego na miarę XXI wieku. Cieszę się, że PKP i Muzeum Kolejnictwa udało się wypracować rozwiązanie, które przyczyni się do rozwoju placówki. Już za kilka lat powstanie w stolicy miejsce, jakiego dotąd nie było" - powiedział Zbigniew Klepacki, wiceminister infrastruktury odpowiedzialny za kolej.

Nowa placówka muzealna ma mieścić się na warszawskiej Woli, na terenach należących do PKP SA. Powstanie po przekształceniu dotychczasowego Muzeum Kolejnictwa. W jej zbiorach znajdą się np. tramwaje czy autobusy i zabytkowy tabor, m.in. stare lokomotywy, wagony, będące własnością Grupy PKP.

Centrum ma powstać w 2017 roku. Twórcy placówki chcieliby uzyskać unijne dofinansowanie. Kolejarze chcą udostępnić jej pętlę kolejową na Szczęśliwicach - Odolanach.


Źródło: Wyborcza.pl
NIE dla ACTA!
Odpowiedz