[Warszawa] Metro Warszawskie

Szynobus to też autobus :)

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

kulikowski
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 939
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

[Warszawa] Metro Warszawskie

Postprzez kulikowski » poniedziałek, 9 sierpnia 2010, 15:07

Przegląd: [url]http://www.przegubowiec.com/metro/index-m.htm[/url]

Stacje metra (I linia): [url]http://www.przegubowiec.com/metro/stacje-m.htm[/url]

Historia metra: [url]http://www.przegubowiec.com/historia-metra[/url]

Wykaz taboru: [url]http://www.przegubowiec.com/wykaz-taboru[/url]

źródło: Przegubowiec
NIE dla ACTA!
kulikowski
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 939
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: [Warszawa] Metro Warszawskie

Postprzez kulikowski » poniedziałek, 9 sierpnia 2010, 15:16

II linia Metra (w budowie): [url]http://metro2.ztm.waw.pl/?l=1[/url]
NIE dla ACTA!
kulikowski
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 939
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: [Warszawa] Metro Warszawskie

Postprzez kulikowski » środa, 25 sierpnia 2010, 13:59

Nowy tabor dla warszawskiego metra:
[url]http://www.ztm.waw.pl/informacje.php?i=236&c=98&l=1[/url]

Cztery oferty w przetargu na pociągi dla metra warszawskiego:
[url]http://www.rynek-kolejowy.pl/17734/Cztery_oferty_w_przetargu_na_tabor_dla_metra.htm[/url]

[url]http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95190,8284094,Cztery_oferty_w_przetargu_na_pociagi_metra__Trzy_wazne.html[/url]
NIE dla ACTA!
kulikowski
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 939
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: [Warszawa] Metro Warszawskie

Postprzez kulikowski » sobota, 6 listopada 2010, 01:05

wygrał Siemens:
[quote="Przegubowiec"]W dniu 14.10 rozstrzygnięto przetarg na dostawę 35 sześciowagonowych pociągów (łącznie 210 wagonów) dla Metra Warszawskiego. Wybrano ofertę konsorcjum Siemens i Newag ? pociągi o nazwie Inspiro. O wyborze oferty decydowały: cena, zużycie energii elektrycznej, system utrzymania pojazdu, ekologia, wydłużenie gwarancji na pojazd powyżej 30 miesięcy. Cena netto najkorzystniejszej oferty przekracza miliard złotych (1.069,6 mln PLN; 1.304,9 mln PLN brutto).
źródło: Przegubowiec

ale CAF protestuje:
[quote="Gazeta Stołeczna"][size=150]Siemens dostawcą wagonów do II linii metra? Ale będzie odwołanie[/size]
Jarosław Osowski
2010-10-15, ostatnia aktualizacja 2010-10-15 07:59

W nie do końca jasnych okolicznościach Metro Warszawskie postanowiło, że 35 pociągów dla pierwszej i drugiej linii dostarczy firma Siemens. Tańsza aż o 87 mln zł oferta hiszpańskiej fabryki CAF w ogóle nie została oceniona

Oznacza to, że wartość tego rekordowego zamówienia wyniesie 1 mld i 69 mln zł. Specjalnie dla Warszawy Siemens przygotował model Inspiro. Ma nadzieję, że warszawiacy uznają go za "topowy wagon". Nie wszystkich jednak zachwyca jego przekombinowany front. Zgrabnie i pomysłowo wyglądają za to wysuwane na zewnątrz drzwi z podświetlanymi krawędziami. Pociąg tworzy sześć połączonych przegubami wagonów. Dziesięć takich składów ma być wyprodukowanych w Niemczech, pozostałe 25 w nowosądeckim Newagu, z którym Siemens startował w przetargu.

O tym, że jego wygrana jest prawdopodobna, "Gazeta" pisała już pod koniec września. Krążyły informacje, że zebrał lepsze noty za warunki techniczne i rozwiązania ekologiczne (za najniższą cenę oferty można było dostać tylko 50 ze 100 punktów). To potwierdziło się wczoraj: zwycięzca przetargu zdobył maksymalną liczbę punktów we wszystkich kategoriach, pokonując czesko-rosyjskie konsorcjum Skody i Wagonmaszu (z ceną 1 mld 108 mln zł).

Wcześniej wykluczono najtańszą ofertę CAF-u (982 mln zł). Według Pawła Siedleckiego z biura prasowego Metra producent ten "zmienił treść kilku istotnych zdań" w dokumentacji i przez to nie spełniał warunków przetargu. Komisja uznała, że Hiszpanie źle wpłacili wadium (bank, który je gwarantował, przekazanie pieniędzy uzależniał od przyznania kontraktu). Stwierdziła też, że CAF niepotrzebnie doliczył do ceny umowy 22-procentowy VAT. Co ciekawe, podczas otwierania ofert w sierpniu przedstawiciele Metra zastanawiali się, czy uznać ofertę czesko-rosyjską, w której podatku VAT zabrakło. Nie spodobało się też, że CAF sugerował zmianę warunków zamówienia "w fazie negocjacji dla dobra projektu". Ani to, że nie zapewnił, iż akceptuje wszystkie wymagania bez żadnych zastrzeżeń.

Przedstawiciel hiszpańskiej spółki w Polsce Dariusz Gomółka twierdzi, że takie zdanie znalazło się zaraz na początku oferty. - Nie znamy prawdziwych powodów jej odrzucenia - mówi tajemniczo. Wytyka, że CAF nie miał nawet szansy na wyjaśnienie wątpliwości, a jego konkurent dostał od komisji przetargowej 70 pytań. Siemens nie potwierdza tej liczby, przyznaje tylko, że "były dwie serie pytań dodatkowych". Z kolei Metro podaje, że wyjaśnienia Hiszpanów na nic by się zdały wobec kardynalnych błędów, które eliminowały ich ofertę.

Dariusz Gomółka dodaje, że Mazowsze traci szansę na kilkaset miejsc pracy - montaż pociągów CAF planował w naszym regionie. Przypomina, że jego firma ma referencje m.in. z Brukseli, Madrytu i Rzymu, a Metro wolało postawić na znacznie droższy prototyp Siemensa. - To co najmniej zastanawiające. Z prototypami są smutne doświadczenia - uważa.

- Oferujemy Warszawie najnowocześniejszą konstrukcję w tej klasie - podkreśla Kinga Jabłonowska-Hieronimczuk z biura prasowego Siemensa. - Szczegóły projektowe będą poddane negocjacjom z zamawiającym. Cieszymy się, że Metro oceniło nasz produkt najlepiej, ale dopóki nie mamy podpisanej umowy, przetarg wciąż trwa.

Odwołanie CAF-u jest więcej niż pewne. Może się powtórzyć historia sprzed 12 lat, kiedy to Siemens walczył we wszystkich możliwych instancjach z Alstomem, który zdobył kontrakt na 18 pociągów. Wtedy jednak różnica między ich ofertami wynosiła tylko 19 mln zł, w dodatku Alstom był tańszy. Tym razem Metro Warszawskie też zakłada, że rozstrzyganie odwołań i skarg potrwa kilka miesięcy. Umowę zamierza podpisać na początku przyszłego roku, a dostaw nowych wagonów spodziewa się w latach 2012-13.
źródło: Gazeta Stołeczna

zwycięzca podejrzany o naruszenie praw autorskich:
[quote="Życie Warszawy"][size=150]Metro sprawdzi, czy Siemens naruszył prawa autorskie[/size]
jbg 19-10-2010, ostatnia aktualizacja 19-10-2010 22:25

Projektant stacji metra "Plac Wilsona" jest zdziwiony postępowaniem firmy Siemens, która wykorzystała wizerunek stacji w filmie reklamowym, zmieniając jej nazwę na "Central Station". Metro Warszawskie sprawdzi czy naruszone zostały prawa autorskie.

W ubiegłym tygodniu komisja przetargowa Metra Warszawskiego uznała, że konsorcjum, w skład którego wchodzi Siemens i Newag, złożyło najkorzystniejszą ofertę w przetargu na nowe pociągi. Mają one obsługiwać powstający centralny odcinek II linii metra, a część z nich - istniejącą linię.

Przy okazji tego przetargu, na zlecenie Siemensa, powstała wizualizacja pokazująca pociąg tej firmy na żoliborskiej stacji Plac Wilsona. Na oficjalnej stronie Siemensa, pod adresem http://www.mobility.siemens.com, film wygląda jednak inaczej - stacja kolejki znajduje się w Stanach Zjednoczonych i nazywa się "Central Station".

Zdziwiony jest tym projektant stacji architekt Andrzej Chołdzyński, do którego Siemens nie zwrócił się o zgodę na wykorzystanie jej wizerunku. - Jeśli ten film służy jako reklamówka na całym świecie, to jest to działanie co najmniej niestosowne. Stacja Plac Wilsona ma swoją nazwę, to jest własność Warszawy (...) Nie za bardzo rozumiem, dlaczego firma produkująca wagony miałaby zniekształcać jej nazwę, udając, że jest to inna stacja - powiedział.

Podkreślił, że autorzy innych filmów, które były realizowane w zaprojektowanych przez niego obiektach, zwracali się do niego o zgodę na wykorzystanie ich wizerunku.

Jak powiedział rzecznik Metra Warszawskiego Krzysztof Malawko, Siemens nie zwracał się do spółki o zgodę na filmowanie stacji. Zaznaczył jednak, że stacja jest ogólnodostępna i nie obowiązuje na niej zakaz fotografowania, choć ze względów bezpieczeństwa filmowanie musiałoby odbyć się w nocy.

Pytany o zmienioną w filmie reklamowym nazwę stacji, Malawko powiedział, że sprawą zajmie się dział prawny metra. Pytana o tę sprawę Kinga Jabłonowska z polskiego oddziału Siemensa nie potrafiła powiedzieć kto i dlaczego zdecydował o tym, że w filmie tej firmy stacja "Plac Wilsona" stała się "Central Station".
źródło: Życie Warszawy
NIE dla ACTA!
kulikowski
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 939
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: [Warszawa] Metro Warszawskie

Postprzez kulikowski » piątek, 4 lutego 2011, 02:46

[url]http://www.przegubowiec.com/component/content/article/1054-umowa-na-nowe-pocigi-metra-podpisana[/url]
[quote="Przegubowiec"]Umowa na nowe pociągi metra podpisana!
środa, 2 lutego 2011 18:07
Witold Urbanowicz

2 lutego 2011 r. Metro Warszawskie podpisało umowę z konsorcjum firm Siemens i Newag na dostarczenie 35 pociągów, które będą obsługiwać I linię i centralny odcinek II linii metra. Pierwszy skład przyjedzie w IV kwartale 2012 r., a dostawy zakończą się w IV kwartale 2013 r. 12-15 składów wzmocni obsługę pierwszej linii, a reszta będzie jeździć na centralnym odcinku II linii metra. Dzięki nowemu taborowi pociągi na obu liniach będą mogły jeździć co ok. 120 sekund. Składy będą jednoprzestrzenne (przegubowe). Pierwsze 10 pociągów powstanie w Wiedniu, reszta zostanie wyprodukowana w zakładach Newagu w Nowym Sączu. Jedną z zalet nowego taboru ma być długi okres międzyprzeglądowy ? pociągi mają przechodzić przeglądy co 32 tys. km (to jest co około 3 miesiące). Jest to o tyle ważne, gdyż centralny odcinek II linii będzie pozbawiony własnej stacji techniczno-postojowej i nowy tabor obsługiwany będzie z Kabat.
źródło: Przegubowiec
NIE dla ACTA!
kulikowski
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 939
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: [Warszawa] Metro Warszawskie

Postprzez kulikowski » poniedziałek, 2 stycznia 2012, 02:01

NEWAG z Nowego Sącza, jako podwykonawca Siemensa, buduje nową halę do produkcji wagonów dla warszawskiego metra:
[url]http://www.rynek-kolejowy.pl/28742/Newag_buduje_hale_dla_Inspiro.htm[/url]
[quote="Rynek Kolejowy"]Tu powstaną nowe wagony metra
2011-11-15 15:00:45
jm, Rynek Kolejowy

Nowosądecki Newag w konsorcjum z Siemensem wykona 35 pociągów do obsługi drugiej linii warszawskiego metra. W Nowym Sączu powstaje już hala montażowa dla pociągów.

- Hala będzie miała 140 metrów długości, przy długości pociągów 120 metrów - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" dyrektor marketingu Newagu Józef Michalik. Nową halę Newag stawia bardzo szybko, ma być gotowa już w marcu - Założenie jest takie, że przed zimą przykryjemy halę, co pozwoli kontynuować prace po rozpoczęciu opadów śniegu - stwierdził. Jak wyjawił, w Newagu nie jest konieczne posiadanie technologii pracy z aluminium, z którego będą wykonane pudła, gdyż dotrą one w całości z Wiednia. Do fabryki Siemensa zresztą także zostaną dostarczone przez podwykonawcę w kilku elementach do ostatecznego montażu.

- Już w przyszłym roku pokażemy państwu, jak się robi nowoczesne wagony metra w Polsce. Siemens dostrzegł w nas nie tylko potencjał produkcyjny, ale i intelektualny. Obecnie pracuje u nas ponad stu inżynierów - powiedział prezes Newagu Zbigniew Konieczek. - Produkcja wagonów metra rozpocznie się jesienią przyszłego roku w Wiedniu. Będą w niej od razu uczestniczyć nasi pracownicy. Pracownicy działów już przechodzą szkolenia, bo dla nas bardzo ważne jest, żeby dorównać standardom Siemensa - zauważył Konieczek.
[url=http://www.rynek-kolejowy.pl/foto_news_opis/28742/f509636c9d2cd590dba2fc6b1abffa2d_d.jpg][img]http://www.rynek-kolejowy.pl/foto_news_opis/28742/f509636c9d2cd590dba2fc6b1abffa2d.jpg[/img][/url] [url=http://www.rynek-kolejowy.pl/foto_news_opis/28742/9391e14553cfbabb15f11a6ad11bf9df_d.jpg][img]http://www.rynek-kolejowy.pl/foto_news_opis/28742/9391e14553cfbabb15f11a6ad11bf9df.jpg[/img][/url] [url=http://www.rynek-kolejowy.pl/foto_news_opis/28742/c8862fd3153a46ff529ba1e332768ee6_d.jpg][img]http://www.rynek-kolejowy.pl/foto_news_opis/28742/c8862fd3153a46ff529ba1e332768ee6.jpg[/img][/url]


źródło: Rynek-Kolejowy.pl
NIE dla ACTA!
kulikowski
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 939
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: [Warszawa] Metro Warszawskie

Postprzez kulikowski » środa, 23 maja 2012, 21:46

zaczęło się właściwe drążenie tuneli (wcześniej były prowadzone prace przygotowawcze - przekładki instalacji podziemnych)
[url]http://www.metro.waw.pl/dziennik-budowy-ii-linia-odcinek-centralny.html[/url]
[quote]W dniu 17.05.2012 o godzinie 12:27 uruchomiona została pierwsza z czterech tarcz drążących centralny odcinek II linii metra. Uroczystego uruchomienia dokonała Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent m.st. Warszawy.

Zadaniem tarczy ?Anny? jest wydrążenie południowego tunelu między stacją C09 (Rondo Daszyńskiego) a stacją C13 (Powiśle) oraz budowa tunelu łączącego I i II linię metra. Druga tarcza wyruszy z Ronda Daszyńskiego około miesiąc później. Poniżej zamieszczamy relację z uruchomienia tarczy


źródło: Metro.waw.pl
NIE dla ACTA!
kulikowski
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 939
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: [Warszawa] Metro Warszawskie

Postprzez kulikowski » poniedziałek, 8 kwietnia 2013, 02:45

spokojnie, to tylko wizja architekta ;)
[url]http://farm9.staticflickr.com/8175/7948345922_fe015036d1_h.jpg[/url]

artykuł :arrow: [url]http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,12-linii-metra-w-warszawie-w-londynie-zajelo-to-150-lat,80412.html[/url]


źródło: Bartosz Różalski via tvnwarszawa.pl
NIE dla ACTA!
kulikowski
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 939
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: [Warszawa] Metro Warszawskie

Postprzez kulikowski » wtorek, 19 listopada 2013, 03:35

NIE dla ACTA!
kulikowski
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 939
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: [Warszawa] Metro Warszawskie

Postprzez kulikowski » środa, 14 maja 2014, 20:58

coś ostatnio metro ma strasznego pecha - trzy awarie w ciągu tygodnia: w zeszły poniedziałek i zeszły wtorek wstrzymano ruch metra z powodu ... niezidentyfikowanego zapachu, zaś wczoraj - uderzenie pioruna w podstację zasilająco metro w Kabatach. Odnośnie wydarzeń z ubiegłego tygodnia - władze Warszawy uparcie twierdzą, że było to celowe rozpylenie gazu, nieoficjalnie zaś przyczyną mogło być spalanie oleju przekładniowego w jednym z nowych pociągów Siemens Inspiro, co jest tuszowane przez władze bo wykrycie wady fabrycznej byłoby równoznaczne z utratą unijnej dotacji na zakup (a tu eurowybory za pasem, a niebawem wybory samorządowe) ...

[quote="tvnwarszawa.tvn24.pl"]Ratusz: Metro wstrzymane przez chuligański wybryk
06.05.2014 15:41

Rozpylenie nieznanej substancji przypominającej w zapachu gaz, wyczuwalnej dziś na kilku stacjach metra, to najprawdopodobniej wybryk chuligański ? stwierdzono na posiedzeniu Zespołu Zarządzania Kryzysowego, w którym udział wzięła prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz?Waltz oraz przedstawiciele straży pożarnej, policji, metra, ZTM i BBiZK.
Śródmiejskie stacje warszawskiego metra zamknięto po informacji o możliwym rozpyleniu gazu. Po raz pierwszy zapach wyczuwalny był na stacji Świętokrzyska i Centrum o 11.05.
- Zostały wprowadzone wszystkie procedury: wstrzymano ruch pociągów, ewakuowano pasażerów, zamknięto perony, włączono wentylatory- możemy przeczytać w komunikacie ratusza. - O godz. 11.11 zapach pojawił się na stacji Ratusz Arsenał. O godz. 12.50 ? zapach był wyczuwalny na stacji Politechnika- dodano.
W związku z problemami w metrze zwołano posiedzenie Zespołu Zarządzania Kryzysowego, w którym udział wzięła Hanna Gronkiewicz?Waltz oraz przedstawiciele straży pożarnej, policji, metra, ZTM i BBiZK.
Stwierdzono na nim, że rozpylenie nieznanej substancji przypominającej zapach gazu, wyczuwalnej na kilku stacjach metra to najprawdopodobniej wybryk chuligański.
- Mierniki straży pożarnej oraz służb gazowniczych nie wykazały w powietrzu żadnych substancji szkodliwych. Miernikami sprawdzono także teren budowy centralnego odcinka II linii- napisano w komunikacie.

Monitoring wykazał działanie celowe
Policja zabezpieczyła zapis z monitoringu metra. - Sporo wskazuje, że było to działanie w celowe, a nie awaria czy wypadek - mówi rzecznik stołecznego ratusza Bartosz Milczarczyk.
Jak poinformowały władze miasta, w przypadku wykrycia sprawcy tego chuligańskiego wybryku sprawca zostanie obciążony kosztami akcji przeprowadzonej przez służby i jednostki miejskie.


[quote]Metro znów stanęło.
Zapach gazu w tunelu

07.05.2014 11:07

W środę przez ponad dwie godziny wyłączone z ruchu było sześć stacji metra. Przyczyną był zapach gazu, który wyczuli przed godz. 9 pracownicy Metra Warszawskiego. Na miejsce wezwano straż pożarną i policję. Podobna sytuacja miała miejsce we wtorek. Od godz. 11 pociągi kursują na całej linii.

- Tunele i stacje zostały sprawdzone. Nie stwierdzono żadnego zagrożenia, ratownicy opuścili stacje i tunele ? powiedział po godz. 10.40 Cezary Gotowicki ze straży pożarnej i dodał, że Metro Warszawskie dostało już sygnał o możliwości wznowienia ruchu.

- Od godz. 11.00 ruch odbywa się na całej linii - podał Paweł Siedlecki z Metra Warszawskiego.

- Trwa przywracanie rozkładowego kursowania pociągów. Otwarte ponownie zostały również punkty obsługi pasażerów na stacjach Centrum, Świętokrzyska, Ratusz-Arsenał ? przekazał o godz. 11.10 Zarząd Transportu Miejskiego.

Czytaj też: "Nie stwierdzono obecności gazu lub niebezpiecznych substancji".

Sześć stacji wyłączonych
Środa, podobnie jak wtorek, okazała się trudnym dniem dla pasażerów metra. Przez ponad dwie godziny zamknięte były stacje Centrum, Świętokrzyska, Ratusz-Arsenał, Dworzec Gdański, Plac Wilsona, Marymont. Pociągi kursowały na dwóch odcinkach: od stacji Kabaty do stacji Politechnika oraz między stacjami Słodowiec a Młociny.
Jak podała Polska Agencja Prasowa, ewakuowano ok. 500 osób.

"Wstępny pomiar nie wykazał gazów wybuchowych"
Informacja o zapachu przypominającym gaz pochodziła od maszynistów.
- Sprawdzamy sygnały o dziwnym zapachu. Maszyniści wyczuli go w tunelu między stacjami Ratusz a Dworzec Gdański - podał o 9.00 Malawko, rzecznik Metra Warszawskiego. - W związku z koniecznością sprawdzenia sytuacji przez straż pożarną, musieliśmy wyłączyć napięcie na dość długim odcinku - dodał.
- Dostaliśmy zgłoszenie od dyspozytora metra o dziwnym zapachu na peronach stacji metra Ratusz Arsenał, Dworzec Gdański i plac Wilsona - przekazał z kolei Kacper Papis ze straży pożarnej. - Wstępny pomiar miernikami gazowymi nie wykazały stężenia gazów wybuchowych. Ratownicy muszą wejść również do tunelu metra, stąd utrudnienia w ruchu pociągów - dodał.

Winny asfalt? "Nie potwierdzam"
Wyłączone stacje zabezpieczali policjanci.
- My również sprawdzamy je pod względem pirotechnicznym. Sprawdzamy, czy nie zostawione zostały jakieś podejrzane przedmioty, bagaże czy pakunki. Dotychczas nic takiego nie odnaleziono. Zostanie zabezpieczony również zapis z monitoringu - powiedział PAP rzecznik komendanta stołecznego policji Mariusz Mrozek.
Według nieoficjalnych informacji PAP ze źródeł zbliżonych do służb i miasta, rozpatrywana jest też taka wersja, że zapach przypominający woń gazu to efekt wymiany nawierzchni nad stacjami.
- W pobliżu są tłocznie powietrza do metra. Jak asfalt się nagrzewa, to wydziela charakterystyczny zapach i być może ten zapach jest wtłaczany do metra - zaznaczył informator PAP.
Spekulacji tych nie potwierdziła przedstawicielka Metra Warszawskiego.
- Były takie podejrzenia we wtorek, dotyczyły odcinka bielańskiego. Dziś takiej wersji nie rozpatrujemy - zaznaczyła Anna Bartoń.

"Przesiadają się do tramwajów"
Sytuację przy stacji Plac Wilsona sprawdzał reporter tvnwarszawa.pl Lech Marcinczak.
- Wejść pilnują policjanci. Nie ma chaosu, ludzie spokojnie przesiadają się do tramwajów. Strażacy weszli do tuneli metra i sprawdzają sytuację - relacjonował przed godz. 9.30 Marcinczak.

Komunikacja zastępcza
Zarząd Transportu Miejskiego podał informację o uruchomieniu autobusowej linii zastępczej "Z" na odcinku: Słodowiec - Politechnika.
Później poinformowano także o zastępczej linii tramwajowej kursującej na trasie: pl. Narutowicza - Nowowiejska - Marszałkowska - Andersa - Słowackiego - Twardowska.

Matury bez utrudnień
Problemy komunikacyjne prawdopodobnie nie dotknęły tegorocznych maturzystów.
- Do tej pory nie mamy zgłoszeń, że były problemy z dotarciem na egzamin maturalny. Uczniowie przychodzą na egzaminy najpóźniej o 8.30, dlatego utrudnienia w metrze najprawdopodobniej ich ominęły. W takich przypadkach możliwe jest opóźnienie matury o 10-15 minut, gdy utrudnienia są poważne i uniemożliwiają uczniom dotarcie do szkoły, przysługuje im dodatkowy termin - powiedziała tvnwarszawa.pl Anna Frenkiel, dyrektor Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Warszawie.


[quote="tvnwarszawa.tvn24.pl"]Awaria w metrze.
"Piorun uderzył w podstację"

13.05.2014 18:33

Przy stacji Kabaty doszło do awarii urządzeń sterowania ruchem. Przez ok. dwie godziny pociągi kursowały wahadłowo.
- Awaria została usunięta, ruch został wznowiony na całej linii - poinformował chwilę po godz. 18 Krzysztof Malawko, rzecznik Metra Warszawskiego.
Później występowały jeszcze opóźnienia w ruchu.

"Uderzył piorun"
Do całego zdarzenia doszło ok. godz. 16. - Awaria spowodowana została przez uderzenie pioruna prawdopodobnie w jedną z podstacji energetycznych na zewnątrz przystanku Kabaty ? poinformował po 16.00 Malawko. I dodał, że wyłączone zostały urządzenia do sterowania ruchem na torach do zawracania.

Były utrudnienia
Jak poinformował po 16.00 Zarząd Transportu Miejskiego, między stacjami IMIELIN -KABATY, pociągi kursowały wahadłowo.
Ruch pociągów na odcinku MŁOCINY - IMIELIN - MŁOCINY odbywał się z opóźnieniami.
- Pasażerowie są zaskoczeni, na miejscu są też pracownicy nadzoru ruchu, którzy informują o komunikacji zastępczej. Pociąg wahadłowy jest przepełniony. Problemy są tez w kierunku Młocin - relacjonował po godz. 17 ze stacji Imielin Artur Węgrzynowicz, reporter tvnwarszawa.pl.
Na czas utrudnień ZTM uruchomił zastępczą komunikację autobusową na odc. KABATY - IMIELIN - KABATY.
W zeszłym tygodniu w metrze wyczuwalny był zapach gazu.


(C) TvnWarszawa.tvn24.pl
NIE dla ACTA!
kulikowski
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 939
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: [Warszawa] Metro Warszawskie

Postprzez kulikowski » czwartek, 2 października 2014, 11:56

próbna jazda centralnym odcinkiem II linii metra:
[url]http://wiadomosci.wp.pl/kat,1019393,title,Probna-jazda-centralnym-odcinkiem-II-linii-metra-zobacz-film,wid,16917327,wiadomosc.html?ticaid=1138cb[/url]
NIE dla ACTA!
kulikowski
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 939
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: [Warszawa] Metro Warszawskie

Postprzez kulikowski » środa, 5 listopada 2014, 18:13

Otwarcie II linii metra przełożone na 14 grudnia. "Dzień otwarty" na stacjach II linii 9 listopada.

źródła:
[url=http://www.tvp.pl/warszawa/aktualnosci-z-regionu/spoleczne/ii-linia-metra-pojedziemy-najwczesniej-14-grudnia/17509134][TVP Warszawa:] II linią metra pojedziemy najwcześniej 14 grudnia[/url]
[url=http://www.tvp.pl/warszawa/aktualnosci-z-regionu/spoleczne/9-listopada-dzien-otwarty-na-ii-linii-metra/17510871][TVP Warszawa:] 9 listopada dzień otwarty na II linii metra[/url]
NIE dla ACTA!
kulikowski
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 939
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: [Warszawa] Metro Warszawskie

Postprzez kulikowski » piątek, 7 listopada 2014, 12:25

[quote="wpolityce.pl"][url=http://wpolityce.pl/spoleczenstwo/220905-tunel-nowej-linii-metra-jeszcze-nie-udostepniony-a-juz-przecieka-czy-metru-pod-dnem-wisly-grozi-katastrofa][size=150]Tunel nowej linii metra jeszcze nie udostępniony, a już przecieka! Czy metru pod dnem Wisły grozi katastrofa?[/size][/url]

Druga linia metra to oczko w głowie propagandzistów Platformy ? miały nią jeździć pociągi przed wyborami samorządowymi, ale nie wiadomo kiedy pojedzie w ogóle ? przecieka!

Jak dowiedział się ?Fakt? w łączeniach pomiędzy płytami woda leci ciurkiem. Gazetę poinformowali o tym zaniepokojeni robotnicy kończący drugą linię metra. Ale anonimowo. Jednak wykonawcy, już oficjalnie i pod nazwiskiem zapewniają, że ?to normalne? zjawisko.

Pojawianie się wilgoci na niektórych połączeniach obudowy tunelu w trakcie budowy i wczesnym okresie po zakończeniu realizacji prac, jest zjawiskiem normalnym i przewidywanym już na etapie projektowania tunelu, obudowy i sposobu jego realizacji. Dlatego też są one usuwane na bieżąco. Wynika to ze zmian ciśnienia hydrostatycznego wód gruntowych w czasie

? tłumaczy ?Faktowi? Mateusz Witczyński, rzecznik konsorcjum budującego II linię metra.

Rzecznik nie wyjaśnił jednak co się stanie, jeśli to ?normalne zjawisko? pojawi się w większej skali w tunelu pod dnem Wisły i tam przyroda nagle zechce wyrównać ?ciśnienie hydrostatycznego wód gruntowych w czasie? przejazdu zatłoczonej kolejki?

Slaw/Fakt


źródło: wpolityce.pl
NIE dla ACTA!
kulikowski
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 939
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: [Warszawa] Metro Warszawskie

Postprzez kulikowski » niedziela, 8 lutego 2015, 04:11

nadal nieznany termin otwarcia II linii ... "Dzień Otawarty" nieczynnego metra 9.11 kosztowała 450 tys.:
[quote="Radio Dla Ciebie"][size=150]450 tys. zł. Tyle kosztował ?Dzień Otwarty? w metrze[/size]

Dzień Otwarty na zamkniętej II linii metra kosztował Warszawę blisko 450 tys zł. Wice-prezydent miasta podał wcześniej, że ratusz wydał na listopadową imprezę 47 tysięcy zł.

Wcześniej podana suma nie uwzględniała wydatków podległych instytucji, w tym Stołecznej Estrady. Jak ustalił TVN Warszawa koszty ?Dnia Otwartego? osiągnęły niemal 390 tys zł. 280 tys. to koszty techniczne, 85 tys. wydano na artystów, a na sprawy sanitarne i związane z bezpieczeństwem ? 13 tys zł.

Kwoty te wywołały oburzenie opozycji. Stołeczny ratusz jednak nie widzi problemu. ? Impreza była jedną z największych jakie odbywały się w zeszłym roku Warszawie ? mówi rzecznik Bartosz Milczarczyk. ? Nie uważam, aby wydano za dużo. Impreza przyciągnęła 185 tys. mieszkańców Warszawy. Wszyscy przecież bardzo czekamy na oddanie II linii metra ? dodaje Milczarczyk.

Dzień Otwarty na II linii metra odbył się 9-go listopada. Tydzień przed wyborami samorządowymi.


źródlo: Rdc.pl
NIE dla ACTA!
e0n
 
Posty: 313
Dołączył: środa, 1 lipca 2009, 21:44
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Warszawa] Metro Warszawskie

Postprzez e0n » wtorek, 10 lutego 2015, 19:35

[quote="kulikowski"]nadal nieznany termin otwarcia II linii ...

Nie zdziwię się jak otworzą przed wyborami prezydenckimi... ;)
[url=http://imageshack.com/f/p4d3lWFuj][img]http://imagizer.imageshack.us/v2/480x400q90/904/d3lWFu.jpg[/img][/url]
Następna strona
Odpowiedz