Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zmodernizowane Desiro na linii transgranicznej

inforail
17.02.2017 11:17
0 Komentarzy

DB Regio skierowałydo obsługi linii U28 zmodernizowaną jednostkę Siemens DESIRO VT642. Zapewniaone większy komfort podróżowania dla pasażerów.

Zmodernizowana jednostka Desiro obsługuje linię międzynarodowądo Czech. To wspólne przedsięwzięcie Ceskich Drah i DB Regio, co ciekawe liniaprzebiega przez tereny Parku Narodowego.

Otwarcie tej linii kolejowej w lipcu 2014 roku pozwoliło nauruchomienie połączenia (U28) na trasie Děčín- Dolní Žleb – Bad Schandau ? Sebnitz – Dolní Poustevnu – Mikulášovice ?Rumburk. Obsługę pociągów zleca Region Usti we współpracy ze swoim partnerem wNiemczech (Verkehrsverbund Oberelbe, VVO).

Zmodernizowanajednostka VT642 Desiro przeszła gruntowny remont wnętrza. Ma nowe fotele,linoleum, płytki, oświetlenie, klimatyzację, Wi-Fi, gniazda elektryczne i nowąmalaturę zewnętrzną – powiedział Vladimir Štochl, dyrektor regionalny KoleiCzeskich w Usti nad Labem.

Zmiany objęły zatem wnętrze jednostki, która teraz zapewniawięcej miejsca na rowery i bagaż. Te ostatnie mogą podróżować na dwóch półkach,na których znajduje się wystarczająco dużo miejsca do przewożenia toreb, walizekczy plecaków.

Co ciekawe dla najmłodszych turystów jest plac zabaw. Dlatych nieco starszych nowoczesny system informacji pasażerskiej z dużymiekranami, wydajniejsza klimatyzacja oraz bezpłatne WiFi. Są też gniazdaelektryczne pod siedzeniami.

Żywotność jednostki określa się teraz na 40 lat. Pojazdy zserii VT 642 są w eksploatacji w Deutsche Bahn od początku 2000 roku. Prędkośćmaksymalna tego dwuczłonowego pociągu dieslowskiego to 120 km/godz.


Komentarze