Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawa z Biurem Zarządzania Ruchem Drogowym

infotrans
30.03.2021 07:30
0 Komentarzy

W Warszawie powstanie Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym.

Na jego czele stanie Tamás Dombi – dotychczasowy wicedyrektor Zarządu Dróg Miejskich.

Transportowy dyrektor

Tamás Dombi obecnie w Zarządzie Dróg Miejskich pełni rolę Zastępcy Dyrektora ds. Technicznych. Na co dzień koordynuje pracę wydziałów zajmujących się m. in. zrównoważoną mobilnością, jakością oświetlenia ulicznego, kontrolą i modernizacją sygnalizacji świetlnej, a także projektowaniem kluczowych obszarów zarządzanych przez ZDM ulic w wydziale strategii i rozwoju.

Wcześniej pracował w Zarządzie Transportu Miejskiego, gdzie był koordynatorem projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej i zajmował się rozwojem transportu publicznego.

Wiedzę i edukację zdobył na studiach magisterskich w Szkole Głównej Handlowej na kierunkach „Gospodarka Przestrzenna” i „Stosunki Międzynarodowe” a następnie na studiach podyplomowych na Uniwersytecie Warszawskim na kierunku „Zarządzanie” oraz w Instytucie Badań Przestrzeni Publicznej na kierunku „Studia Miejskie”.

Urodzony na Węgrzech w polsko-węgierskiej rodzinie. Żonaty, ma 9-letnią córkę.

Transportowe zadania

Nowe Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym przejmie kompetencje organu zarządzającego ruchem na drogach publicznych. Rafał Trzaskowski postawił przed nim konkretne zadania:

  • usprawnienie procesu rozpatrywania projektów organizacji ruchu poprzez ścisłą współpracę jednostek miejskich;
  • wsparcie sprawnej realizacji priorytetowych projektów (m.in. Nowe Centrum Warszawy);
  • poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego m.in. poprzez realizację projektów z rekordowego w skali światowej audytu przejść dla pieszych bez sygnalizacji;
  • uspokojenie ruchu na większą skalę, wdrożenie nowych stref „tempo 30”.

Komentarze