Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowy peron na stacji w Radomiu gotowy

inforail
10.09.2015 12:51
0 Komentarzy

Od września na stacji w Radomiu pasażerowie korzystają już znowego peronu. Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem. Włączono noweurządzenia sterowania ruchem i dyżurni obsługują pociągi z nowego lokalnegocentrum sterowania (LCS). Prace kontynuowane są na pozostałych peronach itorach. Przebudowa stacji zakończy się jeszcze w tym roku. Polskie LinieKolejowe przeznaczyły na ten projekt 100 mln zł.

Udostępniony w Radomiu peron został wyposażony w wiatę,ławki, nowe oświetlenie i oznakowanie. Dla bezpiecznej i wygodnej obsługipowstał również dodatkowy, tymczasowy peron. Trwają prace w przejściupodziemnym. Wykonywane będą m.in. szyby do wind na perony.

Zmodernizowano już pierwszą część torów w obrębie stacji.Zmiana wymagała bezpiecznego przełączenia urządzeń sterowania ruchem kolejowym.Teraz prace skupiają się na modernizacji dwóch pozostałych peronów oraz torów.Wykonawca pracuje przez całą dobę i angażuje ponad sto osób oraz kilkadziesiątmaszyn budowlanych.

Działa już nowy budynek i część urządzeń LCS – lokalnegocentrum sterowania. Umożliwiają one dyżurnym sprawne prowadzenie ruchu pociągów- docelowo na odcinku kilkudziesięciu kilometrów między Czachówkiem a Radomiem.

Radomska stacja będzie w pełni dostępna dla pasażerów oograniczonej mobilności, którzy skorzystają z nowych wind i odnowionegoprzejścia podziemnego. Perony będą wyższe, wyposażone w wiaty i ławki, tak jakna peronie nr 3. Na stacji wymienionych zostanie 14 km torów, sieć trakcyjnaoraz 38 rozjazdów, które są jednym z kluczowych elementów decydujących obezpieczeństwie i płynności ruchu kolejowego.

Dzięki porozumieniu zawartemu między PLK, wykonawcą awładzami Radomia, zostało uruchomione tymczasowe przejście przez stację. Wgodzinach porannego i popołudniowego szczytu, mieszkańcy mogą bezpiecznieprzechodzić z dworca do ulicy Domagalskiego po drugiej stronie stacji. Bezpieczeństwozapewniają funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei oraz Straży Miejskiej.

Na trasie Warszawa Radom na odcinku Warszawa Okęcie -Czachówek zgodnie z podpisaną umowa rozpoczęła się już rozbiórka starych iprzygotowania pod budowę nowych torów na wysokości przystanku Warszawa Okęcie.W tym roku ogłoszone zostaną kolejne przetargi na modernizację odcinkówCzachówek – Warka i Warka – Radom. Koszt przebudowy całej linii pomiędzyWarszawą a Radomiem wynosi 2,1 miliarda złotych.


Komentarze