Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Z Przemyśla do Krakowa pojedziemy w 3 godziny

inforail
20.11.2015 19:37
0 Komentarzy

Ponad ćwierć miliarda złotych przeznaczyły PKP Polskie LinieKolejowe S.A. w ostatnich czterech latach na przebudowę linii z Rzeszowa doPrzemyśla. Poprawia się komfort obsługi podróżnych na stacjach. Sprawneprowadzenie ruchu pociągów zapewniła modernizacja prawie 140 km torów orazmostów i przejazdów kolejowo-drogowych.

W tym roku za ponad 25 mln zł zarządca infrastrukturyzmienia stacje Jarosław i Przemyśl oraz szlaki Żurawica ? Przemyśl i Przemyśl ?Hurko. Na stacji Jarosław dla podróżnych powstaje dłuższy 400 m peron.Wyposażony będzie w nowe wiaty, oświetlenie i tablice informacyjne. Dodatkoworemont wiaduktu i przejścia podziemnego zapewni bezpieczne przejście.

Dla potrzeb osób o ograniczonej mobilności zamontowane będąplatformy przyporęczowe.

W Przemyślu remont przejścia poprawi komunikację międzyperonami, natomiast montaż platform przyporęczowych umożliwi lepszy dostęp dopociągów osobom o ograniczonych możliwościach ruchowych. Dzięki wymianie szynna stacji będzie też sprawniejsza obsługa ruchu kolejowego.

Efektem prac na torach, na odcinkach Żurawica ? Przemyśl iPrzemyśl ? Hurko, będzie zwiększenie bezpieczeństwa w ruchu pociągów iskrócenie czasu przejazdu dzięki podniesieniu prędkości ? miejscami z 60 km/hdo 120 km/h. Zapewni to wymiana szyn (na szlaku Przemyśl ? Hurko) oraz remont 5wiaduktów i 1 mostu, a także wymiana szyn w obu torach (na szlaku Żurawica ?Przemyśl).

Polskie Linie Kolejowe w latach 2010-14 na poprawę liniiRzeszów – Przemyśl – Medyka przeznaczyłyprawie ćwierć miliarda zł (netto). Na trasie wymieniono na nowe 139 km torów ikilkanaście rozjazdów, 65 km sieci trakcyjnej. Przebudowano 47 mostów,wiaduktów i przepustów. Przebudowa 50 przejazdów kolejowo drogowych m.in. wmiejscowości Krzemienica, Grzęska, Kosina podniosła poziom bezpieczeństwa.Pasażerowie korzystają z lepszej obsługi na stacjach Strażów, Łańcut, Rogóżnooraz przystankach Rzeszów Załęże, Krzemienica, Głuchów, Kosina, Grzęska,Pełkinie.

W latach 2016-18 planowane są kolejne prace na trasieRzeszów – Przemyśl ? granica państwa.Przywrócą one prędkość pociągów do 120 km/h i umożliwią skrócenie czasuprzejazdu.

Dzięki modernizacji linii Kraków ? Rzeszów i Rzeszów ?Przemyśl podróż z Krakowa do Przemyśla nie przekroczy 3 godzin.


Komentarze