Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Krakowskie dworce jeszcze lepiej zintegrowane

inforail
27.02.2017 09:21
0 Komentarzy

O sześć nowychstanowisk autobusowych, które potencjalnie mogą zwiększyć ilość kursów nawet o450 dziennie, powiększył się Małopolski Dworzec Autobusowy po rozbudowie.Otwarcie odbyło się w sobotę, kiedy na dworcu panuje relatywnie mniejszy ruch.

Oddajemy dzisiaj inwestycję, która integruje KrakowskieCentrum Komunikacyjne, łącząc górną i dolną płytę MDA z dworcem kolejowym, zprzystankami komunikacji miejskiej i z lotniskiem, które zbliżyło się do nas naodległość 15 minut” – powiedział Marcin Fall, prezes Małopolskich DworcówAutobusowych.

Według niego inwestycję można nazwać bardzo trudną, nietylko dlatego, że MDA nie był właścicielem terenu i dopiero po roku dysponowałumową najmu. „Pod względem technicznym była ona trudna o tyle, że kubaturowodobudowaliśmy prawie drugi dworzec, nie przerywając funkcjonowaniaistniejącego” ? powiedział podczas otwarcia prezes MDA.

Z krakowskiego dworca autobusowego korzysta ok. 10 mlnpasażerów rocznie, w ciągu doby przebywa tu od 90 tys. do 100 tys. osób.Średnio w ciągu doby odbywa się tu 1250 odpraw, co stanowi światową czołówkę.”Miło mi powiedzieć, że dzięki rozbudowie ten parametr się pogorszy” ? dodałprezes MDA.

Jak podkreślił wicemarszałek województwa małopolskiegoWojciech Kozak, inwestycja jest sukcesem z punktu widzenia rozwoju turystyki,aktywności gospodarczej jak i dobrze skomunikowanej Małopolski.

„To była wyjątkowo trudna i wymagająca inwestycja, jednakpatrząc na efekty może rozpierać nas duma. Rozwijająca się Małopolska wymaganowoczesnych i zintegrowanych rozwiązań, taki jest właśnie niejako na nowootwarty dworzec autobusowy, który do tej pory obsługiwał ponad 10 milionówpodróżnych rocznie. Teraz ta liczba ma szanse wzrosnąć nawet o 20%. Nie wspomnęjuż o komforcie turystów i Małopolan, którzy będą z niego korzystać” ? mówiłwicemarszałek Wojciech Kozak.

„Dzisiaj ten dworzec jest elementem największegozintegrowanego węzła przesiadkowego w Polsce. Trzeba mieć świadomość, że tocentrum komunikacyjne obsługuje wszystkie relacje komunikacyjne lokalne,regionalne, ogólnopolskie i międzynarodowe” ? podkreślał z kolei wiceprezydentKrakowa Tadeusz Trzmiel.

Jak poinformował PAP prezes MDA Marcin Fall, Inwestycjatrwała ok. półtora roku ? łącznie z przestojem na przeprojektowanie niektórychelementów na prośbę PKP, będącego właścicielem terenu, w wyniku czego zmieniłasię m.in. koncepcja wylotu tunelu Magda. Koszt rozbudowy MDA wyniósł ponad 20mln zł.

Krakowski dworzec autobusowy MDA jest jednym z największychw Europie, pomimo ograniczonej ilości stanowisk, do tej pory realizował średnio1250 odjazdów w ciągu doby, co łącznie daje liczbę 10 mln obsłużonych pasażerówrocznie. Po przebudowie liczba odjazdów ma szanse wzrosnąć do ponad 1400dziennie. W bezpośrednim sąsiedztwie dworca autobusowego zlokalizowany jestdworzec kolejowy, z którego odprawiane są zarówno pociągi dalekobieżne, jakrównież regionalne i aglomeracyjne. Teraz oba obiekty mają być jeszcze lepiejzintegrowane.


Komentarze