Komunikacja nocna - frekwencja

Podzielcie się swoimi opiniami o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej.

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

Tomi
 
Posty: 375
Dołączył: środa, 12 listopada 2003, 02:00
Lokalizacja: Rotterdam
Avatar użytkownika

Postprzez Tomi » środa, 13 kwietnia 2005, 01:46

W Częstochowie jeździ nocny tramwaj. Wysyłają wtedy jeden wagon. Kilka osób zawsze jedzie. Można też w nocy podróżować za piwo tramwajem technicznym do sprzątania śmietników na przystankach (jedziesz wtedy w przedziale dla śmieci :) ). Ten tramwaj to jakiś przegubowy zabytek, znawcy tematu pewnie nazwą "parówka", ja tam w wiedzy tramwajowej nie siedze. Na dachu ma błyskajacego żółtego koguta, którego śwatło odbija się na murach budynków śpiącej Częstochowy.
memphis
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1095
Dołączył: poniedziałek, 15 lipca 2002, 02:00
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S
Avatar użytkownika

Postprzez memphis » środa, 13 kwietnia 2005, 19:43

[quote="kisiel_01"]u mnie (Zagłębie Śląsko-dąbrowskie)


Jakie Zagłębie??

[quote] są bodaj trzy linie nocne obsługujące trzy miasta D.Górn., S-ec i Będzin... kursy są po półtorej godziny gdyż całe miasto zjeżdżają


To są de facto przewozy personalne PKMu - trasa i rozkład jazdy są ściśle dostosowane do ich potrzeb. Niestety cierpią na tym zwykli pasażerowie, bo często się zdarza, że autobus jedzie zupełnie inaczej niż jest w rozkładzie jazdy. Do tych trzech nocek (902, 903, 904) należy jeszcze doliczyć dwie pary nocnych kursów na linii 806 oraz ostatni dostępny dla cywilów Autobus Nocny WPK, czyli N/84 (który wkrótce odejdzie w niepamięć, ale jak dobrze pójdzie to będzie nocka z Zagórza do Katowic).

[quote]Najlepszym tego przykładem jest Śp.909 która cieszyła się swoją obecnością bodaj 3 miesiące (niech Panewniczanin poprawi mnie jeżeli źle, bo nie pamiętam) a miała chyba 4 kursy nocne; potem spowrotem dorzucono do standardowych linii czy m.in. 297


Likwidacja 909 jest akurat przykładem na poprawę oferty na wniosek pasażerów, bo zamiast jednego autobusu jadącego w kółko przez pół Katowic są dwa - 297 i 657.

[quote]Na szczęście nie ma dodatkowych opłat (na przykład 2x cena biletu); wtedy by już na pewnie puste autobusy jechały...


To nie ma znaczenia, bo w nocy praktycznie nikt nie kasuje biletów jednorazowych (garstka ma miesięczne, a cała reszta kradnie).
adasieczek
 
Posty: 157
Dołączył: środa, 16 października 2002, 02:00

Postprzez adasieczek » sobota, 23 kwietnia 2005, 23:40

W Rzeszowie frekwencja zalezy od naszej studenckiej braci - czy jest akurat sesja czy jakaś impreza itp. :D
Nie jedzcie stokrotek...
Polakov
 
Posty: 266
Dołączył: środa, 23 grudnia 2015, 17:17
Lokalizacja: Lubelskie

Re: Komunikacja nocna - frekwencja

Postprzez Polakov » sobota, 6 sierpnia 2016, 18:11

W Lublinie (3 linie) korzysta z niej całkiem sporo ludzi, głównie studentów. Obejmują one większą część miasta. Z okazji różnych imprez masowych uruchamiane są dodatkowe kursy autobusami przegubowymi (np. niedawno Carnaval Sztukmistrzów). Opłata za bilet taka sama jak dzienna.
Ostatnio nastąpiły zmiany tras- jedyną złą było skierowanie linii N-2 na ul. Gęsią zamiast na Granitową. :(

Co do historii komunikacji nocnej to istniało już multum linij nocnych o różnych oznaczeniach - są na http://kom-lublin.cba.pl/trasy.html#n .


Teraz inne miasto - Chełm. W 2015 r. przywrócono tam komunikację nocną.
Jest jedna linia - 51. :) W okresie letnim* korzysta z niej dosyć dużo ludzi, czasami autobus jedzie pełny. Podobnie jak w Lublinie, pasażerami są głównie ludzie młodzi.

* - w okresie zimowym linia jest zawieszana.
kasztelan54
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 684
Dołączył: poniedziałek, 18 sierpnia 2014, 23:41

Re: Komunikacja nocna - frekwencja

Postprzez kasztelan54 » sobota, 14 września 2019, 20:44

Dzisiaj na lotnisku Kruszyn pod Włocławkiem odbywa się wydarzenie "Polska pod krzyżem", z tej okazji uruchomiono linię kursującą co 20 minut między lotniskiem a dworcem PKP/PKS, jest to trasa zbliżona do przebiegu linii 13. Co ważne, linia kursuje do 1.40 z dworca i 2.05 z lotniska. Oznacza to, że dzisiaj na chwilę do Włocławka wróciła nocna komunikacja miejska. Regularna komunikacja kończy się po godzinie 23, toteż pojawiają się głosy, szczególnie w okresie wakacyjnym o tym by uruchomić nocną komunikację. Jednakże spadek przychodów z komunikacji miejskiej skutecznie zbija te pomysły, tym bardziej że nocna komunikacja, nawet w szczytowym okresie rozwoju miasta tj. w latach 60.-80. nie utrzymywała się zbyt długo.

Rozkład jazdy: https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5DFF0DDC

W porównywalnym pod względem wielkości, populacji i charakteru, acz nieco zamożniejszym Płocku funkcjonują dwie codzienne linie nocne przy czym jedna z nich to tak naprawdę jeden kurs, druga z kolei kursuje mniej więcej co godzinę. Kiedyś w wakacyjne weekendy była jeszcze trzecia linia.
Zakonnica
 
Posty: 18
Dołączył: piątek, 12 kwietnia 2019, 12:13

Re: Komunikacja nocna - frekwencja

Postprzez Zakonnica » środa, 18 września 2019, 11:28

W Krakowie to by się przydały nocne na telefon i zwiększenie częstotliwości na najbardziej obleganych liniach. Czekanie prawie 2h na kolejny transport, to są smutki, bo już nawet nie żarty :(
Poprzednia strona
Odpowiedz
cron