Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

W Chabówce trwa naprawa główna parowozu Kp4-3772

inforail
19.04.2020 14:45
0 Komentarzy

W lutym do Chabówkitrafił do naprawy głównej kolejny parowóz z Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej, tymrazem Kp4-3772.

Jak informuje Skansen „Kapcie”, bo tak je potocznienazywano, to seria nierozerwalnie związana z kolejką bieszczadzką. To właśniete maszyny przez dziesięciolecia zwoziły bieszczadzkie drewno z Wetliny doŁupkowa i Rzepedzi.

Naprawiany w Chabówce egzemplarz został zakupiony przezFundację Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej w 2007 roku. Pozyskanie, remont iprzywrócenie do służby Kp4-3772 stało się dla Zarządu Fundacji BieszczadzkiejKolejki Leśnej bardzo ambitnym i koniecznym do zrealizowania celem, bowiem niemożna sobie wyobrazić lepszej wizytówki kolejki niż czynny parowozów Kp4.Egzemplarz o numerze 3772 nie jest rdzennym, bieszczadzkim parowozem, bowiempochodzi z cukrowni w Kruszwicy. W ciągu siedmiu lat po przybyciu w Bieszczadyobsłużył kilka tysięcy pociągów, a w 2014 i 2015 roku był czynny łącznie ponad200 dni w roku! To bardzo dużo, zważywszy, że górskie trasy bieszczadzkiejkolejki są bardzo wymagające zarówno dla parowozu jak i drużyn trakcyjnych.

Teraz przeszedł czas na jego remont. Parowóz będzie miałnaprawiony kocioł (w dość dużym zakresie: dymnica, ściana sitowa, wszystkiezespórki, rura komunikacyjna) oraz osprzęt kotła, układ biegowy, silnik parowy,stawidło. Bieszczadzki Kapeć otrzyma nową budkę maszynisty oraz galanterię(pomosty, uchwyty, wsporniki). Przelane lub wymienione zostaną wszystkiełożyska ślizgowe. Prace postępują zgodnie z założonym harmonogramem – podaje Skansen.

Komentarze