Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MIB potwierdza, Darty nie pojadą od czerwca do Terespola

inforail
03.04.2017 06:36
0 Komentarzy

Wraz z wejściem wżycie korekty rocznego rozkładu jazdy pociągów od dnia 11 czerwca br. ulegniezmianie oferta przewozowa na linii nr 2 (Warszawa Zachodnia ? Terespol) i nalinii nr 7 (Warszawa Wschodnia Osobowa ? Dorohusk) na odcinku Warszawa ? Lublin- Warszawa.

Na ww. zmianę najistotniejszy wpływ będzie miało zamknięcielinii nr 7 na odcinku Warszawa ? Lublin i skierowanie ruchu pociągów w kierunkudo i z Lublina trasą zastępczą przez Siedlce, Łuków z wykorzystaniem częściowolinii nr 2 w kierunku do i z Terespola. Powodem zamknięcia linii nr 7 sązaplanowane przez zarządcę infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe praceinwestycyjne związane z modernizacją ww. linii.

Jak wyjaśnił Wiceminister Andrzej Bittel w związku zpowyższym od dnia 11 czerwca 2017 r. jednostki ED161 (Pesa „Dart”) z uwagi naograniczenia infrastrukturalne zostaną na czas prowadzenia robót torowychwycofane z obsługi odcinka Warszawa ? Lublin – Warszawa. Spółka PKP Intercitywystąpiła do Centrum Unijnych Projektów Transportowych z wnioskiem o wyrażeniezgody na eksploatację jednostek ED161 (Pesa „Dart”) na odcinku Warszawa ?Terespol – Warszawa i zgodę taką otrzymało. W związku z tym w pierwotnychzałożeniach rozkładu jazdy obecnie kursujący pociąg IC 31106/7 „Wit Stwosz”zestawiony z jednostek ED74, od 11 czerwca 2017 r. został zaplanowany dokursowania w zestawieniu ED161 (Pesa „Dart”).

Jednakże w trakcie prac nad konstrukcją rozkładu jazdypostanowiono skrócić relację tego pociągu do odcinka Kraków Płaszów ? WarszawaWschodnia ? Kraków Główny. Powodem takiej decyzji jest fakt, że w godzinachprzyjazdu zbliżonych do godziny przyjazdu do stacji Warszawa Wschodnia pociąguIC 31106/7 „Wit Stwosz” relacji Kraków Płaszów ? Warszawa Wschodnia,zaplanowano kursowanie pociągu TLK 53110/1 „Staszic” relacji Bydgoszcz Główna ?Rzeszów Główny, w składzie którego będzie włączona grupa wagonów komunikacjibezpośredniej w relacji Bydgoszcz Główna ? Terespol. Analogiczna sytuacjawystąpi w przypadku podróżowania w kierunku przeciwnym, a pasażerowiezamierzający skorzystać z połączenia w relacji z kierunku Terespola w kierunkuKrakowa będą mieli możliwość dogodnej przesiadki na stacji Warszawa Wschodnia zpociągu TLK 35110/1 „Staszic” na pociąg IC 13106/7 „Wit Stwosz”. Podkreślićnależy także, że część pociągów kursujących do/z Lublina trasą zastępczą przezSiedlce, Łuków będzie prowadziło grupę wagonów komunikacji bezpośredniej do/zestacji Terespol dzielonych lub łączonych na stacji Łuków.

Andrzej Bittel poinformował też, że na chwilę obecną niedysponuje rezerwą taborową umożliwiającą zastąpienie obecnie eksploatowanychwagonów. Podkreślił, że pociągi kursujące w kierunku Terespola zestawione są wwiększości z odnowionych wagonów, które wyposażone są m.in. w klimatyzację,gniazdka elektryczne, a przedziały w wagonach klasy 2 są w większości składów6-miejscowe.

Bittel dodał, że w PKP Intercity od kilku lat trwa proceszakupu nowego taboru kolejowego, odnowy posiadanego, który sukcesywniewprowadzany jest do eksploatacji. W ramach Strategii taborowej Spółki do roku2020 przewidziana jest modernizacja 455 wagonów, z których część skierowanazostanie na trasę do Terespola.


Komentarze