Numeracja

Podzielcie się swoimi opiniami o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej.

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

Storms
 
Posty: 4
Dołączył: czwartek, 30 listopada 2006, 17:43
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez Storms » niedziela, 3 grudnia 2006, 18:06

Jak to ktoś określił numeracja w GOPie przebiega znacznie chaotycznie. Może jednak z tego chaosu da się wyciągnąć kilka wyjątków.
Linie bis - to zwykle linie dodatkowe
8setki - to autobusy przyspieszone
Lotnisko - ciekawy kurs przyspieszony jednak cena taryfy pozostawia wiele do życzenia
N-84 - to niejest jedyny autobus nocny ale jako jedyny na stronie rozkładów posiada "nocną" ikonke. Prawdziwy rodzynek. :)
S-? - numeracja lini bezpłatnych [nie mylić z liniami Jaworzna ponieważ te akurat nie są darmowe :lol: ]
T-? - numeracja autobusów zastępujących tramwaje
C-? - linie cmentarne i jak nazwa wskazuje tylko w okresie wszystkich świętych
Ostanio wprowadzony został wyjątkowy wyjątek wyjątków 8) linia 712bis
nie dość że linia ma w obsłudze tylko dwa przystanki to obsługiwana jest przez mini-busy i oczywiście jest darmowa nie wspomne już o "bis" :lol:
marekJG
 
Posty: 291
Dołączył: czwartek, 3 sierpnia 2006, 16:24
Lokalizacja: Jelenia Góra
Avatar użytkownika

Postprzez marekJG » środa, 3 stycznia 2007, 15:29

W Jeleniej Górze:

linie autobusowe zwyłe:
0-20,23,25-27 (linia nr.0- kiedyś okrężna)

linie autobusowe bezpłatne:
C1,TES

linie autobusowe pośpieszne (obecnie nie istnieją):
litera A,B koloru czerwonego

linie autobusowe przyśpieszone (obecnie nie stosowane):
liczba koloru zielonego, np. kiedyś linia 13(Dw.PKP-Zachełmie) i 15 (Dw.PKP-Michałowice)

linie autobusowe nocne:
N

linie sezonowe, np.cmentarna, mają tylko tablice kierunkowe z relacją
Michu LCA
 
Posty: 130
Dołączył: poniedziałek, 1 stycznia 2007, 11:25
Lokalizacja: Legnica

Postprzez Michu LCA » czwartek, 18 stycznia 2007, 19:21

W Legnicy mamy mało, jest 23 linii kursujących w czasie dnia, 2 linie nocne i jedna specjalna w wszystkich świętych oznaczony litera S, także niekiedy jak Auchan wynajmie wóz jakiś to ma literę A1 lub A2.
Jakub K.
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1118
Dołączył: wtorek, 15 kwietnia 2003, 02:00
Lokalizacja: z Krakowa
Avatar użytkownika

Postprzez Jakub K. » niedziela, 11 marca 2007, 17:00

Oslo

1 - 6 - metro
11 - 19 - linie tramwajowe
20 - 87 - linie autobusowe miejskie
E przy numerze linii oznacza linię ekspresową, np. 82E
Niektóre linie mają warianty oznaczone literami A i B, np. 64A, 64B
91 - 94 - tramwaj wodny (obsługuje wyspy należące do miasta)
112 - 117 - linie autobusowe poranne
201 - 218 - linie autobusowe nocne (kusrują tylko z piątku na sobotę i z soboty na niedzelę)
301 - 363 - linie autobusowe podmiejskie w kierunku północnym
402 - 414 - linie autobusowe podmiejskie w kierunku wschodnim
501 - 504 - linie autobusowe podmiejskie w kierunku południowym
300, 400, 500 - kolej lokalna (kierunki analogicznie jak przy liniach autobusowych)
Ostatnio edytowano wtorek, 13 marca 2007, 00:34 przez Jakub K., łącznie edytowano 1 raz
"Dwoje ludzi na przystanku na rozstaju życia dróg,Autobus dla kochanków do ich stacji nie podjedzie nigdy już..." (Mamzel)
Locutus
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3493
Dołączył: sobota, 28 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Avatar użytkownika

Postprzez Locutus » poniedziałek, 12 marca 2007, 21:28

Europejska stolica, która nie ma regularnej, codziennej komunikacji nocnej? A to jestem w szoku, muszę przyznać...

Pozdrawiam!
LOKI
[url=http://www.pkk.info.pl][color=blue]Platforma Komunikacyjna Krakowa[/color][/url] - najprzyjaźniejsze użytkownikowi forum o krakowskiej komunikacji miejskiej.
Unkel
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 697
Dołączył: sobota, 18 grudnia 2004, 22:52
Lokalizacja: Wrocław/Stargard
Avatar użytkownika

Postprzez Unkel » poniedziałek, 12 marca 2007, 21:33

pewnie linie dzienne jezdza nieco dluzej
Jakub K.
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1118
Dołączył: wtorek, 15 kwietnia 2003, 02:00
Lokalizacja: z Krakowa
Avatar użytkownika

Postprzez Jakub K. » wtorek, 13 marca 2007, 00:29

[quote="Locutus"]Europejska stolica, która nie ma regularnej, codziennej komunikacji nocnej? A to jestem w szoku, muszę przyznać...

Z tego co mi opowiadał mój brat, który aktualnie w Oslo pracuje, tam po prostu nocne życie (knajpy itp.) toczy się tylko w weekendy, w ciągu tygodnia życie zamiera wcześnie, tak więc w ciągu tygodnia wystarczy komunikacja dzienna, która rzeczywiście kursuje nieco dłużej, bo do około 1:00. Ponadto są jeszcze linie poranne, o numeracji 112 - 117 (chyba je pominąłem w poprzednim poście - zaraz to uzupełnię), kursujące w godz. około 4:00-6:00, zwykle mają po 2 kursy.
Z tych weekendowych linii najbardziej zapełnione kursy są po 3:00, ponieważ według norweskich przepisów o tej godzinie kończy się sprzedaż alkoholu ;) Niektóre nocne linie mają ciekawą cechę - są jednokierunkowe, kursują z wspólnego punktu w centrum, ale już do niego nie wracają - prawdopodobnie wchodzą na te kursy autobusy z linii dziennych, które po wykonaniu jednego kursu nocnego zjeżdżają do zajezdni. Część nocnych linii natomiast ma trasę okrężną. Większość linii nocnych ma 2 albo 4 kursy, jedynie 207 kursuje częściej (8 kursów).
Jako uzupełnienie dotyczące numeracji dodam, że linie autobusowe miejskie są pogrupowane według dzielnic, do których kursują - grupy linii 2x, 3x, 4x itp aż do 8x obsługują konkretne dzielnice miasta. Niektóre z nich zresztą wyjeżdżają poza granice miasta, podobnie zresztą jak linia metra 2 i tramwajowa 13. Linie podmiejskie o numeracji trzycyfrowej są to linie bardziej dalekobieżne, jednak należące do komunikacji miejskiej.

PS. Już dopisałem brakujące informacje do poprzedniego posta.
"Dwoje ludzi na przystanku na rozstaju życia dróg,Autobus dla kochanków do ich stacji nie podjedzie nigdy już..." (Mamzel)
Locutus
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3493
Dołączył: sobota, 28 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Avatar użytkownika

Postprzez Locutus » wtorek, 13 marca 2007, 20:07

Masakra... w życiu nie pomyślałbym, że np. Kraków ze swoją komunikacją nocną, która nie należy wcale do najlepszych w kraju (chociaż po ostatniej reformie nocek i tak się poprawiło) może być lepszy od jakiejś europejskiej stolicy...

Hehe... pamiętam, jak niedawno, mając odlot samolotu o siódmej rano, musiałem na lotnisku stawić się na piątą – z krakowską KM było to dość proste zadanie (603 do Dworca Głównego i dalej 602 – oczekiwania na przesiadkę było coś koło dziesięciu-piętnastu minut)... a w takim Oslo byłbym najwyraźniej skazany na taksówkę...

Pozdrawiam!
LOKI
[url=http://www.pkk.info.pl][color=blue]Platforma Komunikacyjna Krakowa[/color][/url] - najprzyjaźniejsze użytkownikowi forum o krakowskiej komunikacji miejskiej.
Jakub K.
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1118
Dołączył: wtorek, 15 kwietnia 2003, 02:00
Lokalizacja: z Krakowa
Avatar użytkownika

Postprzez Jakub K. » wtorek, 13 marca 2007, 20:40

[quote="Locutus"]Masakra... w życiu nie pomyślałbym, że np. Kraków ze swoją komunikacją nocną, która nie należy wcale do najlepszych w kraju (chociaż po ostatniej reformie nocek i tak się poprawiło) może być lepszy od jakiejś europejskiej stolicy...

Co chcesz, w dni robocze jest przerwa tylko 3 godziny (1:00-4:00). Nie wszystkie miasta świata prowadzą tak intensywne nocne życie jak Kraków czy Paryż.
[quote="Locutus"]Hehe... pamiętam, jak niedawno, mając odlot samolotu o siódmej rano, musiałem na lotnisku stawić się na piątą – z krakowską KM było to dość proste zadanie (603 do Dworca Głównego i dalej 602 – oczekiwania na przesiadkę było coś koło dziesięciu-piętnastu minut)... a w takim Oslo byłbym najwyraźniej skazany na taksówkę...

W Oslo są dwa lotniska, brat (notabene absolwent V LO :wink: ) lata do Polski z tego dalszego, Oslo-Torp, z którego odlatują tanie linie i które jest odległe od miasta o ok. 70 km. Kursuje tam autobus (nie należący do komunikacji miejskiej), który ma rozkład dostosowany do rozkładu lotów. Więc akurat zdążenie na samolot tam nie jest problemem.
"Dwoje ludzi na przystanku na rozstaju życia dróg,Autobus dla kochanków do ich stacji nie podjedzie nigdy już..." (Mamzel)
NDT
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 2475
Dołączył: czwartek, 12 października 2006, 08:42
Lokalizacja: Gdynia
Avatar użytkownika

Postprzez NDT » wtorek, 13 marca 2007, 20:46

[quote="Jakub K."]Kursuje tam autobus (nie należący do komunikacji miejskiej)


No to tylko "pogratulować" tamtejszym władzom inteligencji. Jak można nie stworzyć żadnej linii na lotnisko. To tak, jakby w Krakowie nie było żadnej linii, które przejeżdżała by obok lotniska Balice. :/
[color=#3366FF]Chronisz środowisko na piątkę z plusem, gdy podróżujesz Gdyńskim trolejbusem![/color]
Jakub K.
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1118
Dołączył: wtorek, 15 kwietnia 2003, 02:00
Lokalizacja: z Krakowa
Avatar użytkownika

Postprzez Jakub K. » wtorek, 13 marca 2007, 21:22

Zapewne wynika to z odległości - 70 km to nie odległość na komunikację miejską, więc obsługuje linię przewoźnik międzymiastowy. Nie ma co porównywać z Krakowem i Balicami, bo to rząd odległości bardziej taki, jak np. między Szczecinem a lotniskiem w Goleniowie (też nie ma tam komunikacji miejskiej). Natomiast na lotnisko Oslo-Gardemoen, które jest dużo bliżej miasta, można dojechać jedną z linii kolei miejskiej.
"Dwoje ludzi na przystanku na rozstaju życia dróg,Autobus dla kochanków do ich stacji nie podjedzie nigdy już..." (Mamzel)
Locutus
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3493
Dołączył: sobota, 28 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Avatar użytkownika

Postprzez Locutus » środa, 14 marca 2007, 11:29

[quote="Jakub K."] Co chcesz, w dni robocze jest przerwa tylko 3 godziny (1:00-4:00). Nie wszystkie miasta świata prowadzą tak intensywne nocne życie jak Kraków czy Paryż.

No ale stolica i coś takiego... no mimo wszystko mi się to w pale nie mieści...
[quote="Jakub K."]
W Oslo są dwa lotniska, brat (notabene absolwent V LO :wink: )

Najlepsze liceum w Polsce! :D
[quote="Jakub K."]
lata do Polski z tego dalszego, Oslo-Torp, z którego odlatują tanie linie i które jest odległe od miasta o ok. 70 km. Kursuje tam autobus (nie należący do komunikacji miejskiej), który ma rozkład dostosowany do rozkładu lotów. Więc akurat zdążenie na samolot tam nie jest problemem.

Tylko jak dojechać do tego specjalnego autobusu, jak się np. mieszka na przedmieściach? Poza tym: jak często jeździ ten autobus? Bo to może być problem... pamiętam jak w Krakowie całkiem niedawno, po tych idiotycznych cięciach 192, musiałem na lotnisko jechać taksówką – bo 173 spóźnił mi się aż o 15 minut, nie zdążyłem na przesiadkę pod Cracovią, a na czekanie 40 minut na następny autobus niestety nie mogłem sobie pozwolić...
[quote="NDT"]No to tylko "pogratulować" tamtejszym władzom inteligencji. Jak można nie stworzyć żadnej linii na lotnisko. To tak, jakby w Krakowie nie było żadnej linii, które przejeżdżała by obok lotniska Balice. :/
Można, można, wystarczy spojrzeć chociażby na Katowice i dojazd na lotnisko Pyrzowice... a w Krakowie, który chciałbyś widzieć jako przykład, też nie jest różowo – do wyboru jest albo autobus linii 192, który jeździ raz na CZTERDZIEŚCI minut (dawniej jeździł co dwadzieścia, no ale cóż, mądre głowy urzędasów wszystko potrafią spieprzyć), zaprany po dach, oraz nieszczęsny szynobus, który jeździ raz na pół godziny, ma same niedogodności i w dodatku nie jest zintegrowany taryfowo z krakowską komunikacją miejską (i właśnie odkąd wprowadzili ten nieszczęsny, niedorobiony szynobus, pocięli 192, która dawniej jeździła i tak za rzadko, no ale przecież lepsza już f=1/20 niż f=1/40...).
[quote="Jakub K."]Zapewne wynika to z odległości - 70 km to nie odległość na komunikację miejską, więc obsługuje linię przewoźnik międzymiastowy. Nie ma co porównywać z Krakowem i Balicami, bo to rząd odległości bardziej taki, jak np. między Szczecinem a lotniskiem w Goleniowie (też nie ma tam komunikacji miejskiej). Natomiast na lotnisko Oslo-Gardemoen, które jest dużo bliżej miasta, można dojechać jedną z linii kolei miejskiej.
Czy ja wiem? Patrząc np. na Paryż, widzę, że jednak się da obsłużyć dwa lotniska regularnym transportem miejskim... zarówno do Orly jak i do Roissy dojedziemy szybką koleją miejską (RER), odpowiednio liniami C i B. Do tego oczywiście mamy jeszcze kilka opcji dojazdu z taryfikacją specjalną dla co bardziej wymagających (i co zamożniejszych). Poza szczytem na Orly RER dociera średnio raz na 15 minut (misje MONA i ROMI), a na Roissy raz na 7,5 (misje EKLI/EKIL oraz EFLA/EFOC)...

Pozdrawiam!
LOKI
[url=http://www.pkk.info.pl][color=blue]Platforma Komunikacyjna Krakowa[/color][/url] - najprzyjaźniejsze użytkownikowi forum o krakowskiej komunikacji miejskiej.
Unkel
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 697
Dołączył: sobota, 18 grudnia 2004, 22:52
Lokalizacja: Wrocław/Stargard
Avatar użytkownika

Postprzez Unkel » środa, 14 marca 2007, 17:04

Nie porownujmy ledwie polmilionowego Oslo z dwumilionowym Paryzem i jego jedenastomilionowa aglomeracja. Czy warunkiem istnienia komunikacji nocnej jest jej odrebna numeracja? Skoro jezdza linie dzienne przez prawie cala noc to chyba wszystko jest w porzadku i bardziej przejrzyste.
Locutus
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3493
Dołączył: sobota, 28 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Avatar użytkownika

Postprzez Locutus » środa, 14 marca 2007, 20:18

[quote="Unkel"]Nie porownujmy ledwie polmilionowego Oslo z dwumilionowym Paryzem i jego jedenastomilionowa aglomeracja.

Ale z siedemsettysięcznym Krakowem to już chyba można? ]:->
[quote="Unkel"]
Czy warunkiem istnienia komunikacji nocnej jest jej odrebna numeracja? Skoro jezdza linie dzienne przez prawie cala noc to chyba wszystko jest w porzadku i bardziej przejrzyste.

„Prawie” robi wielką różnicę. ]:->

Pozdrawiam!
LOKI
[url=http://www.pkk.info.pl][color=blue]Platforma Komunikacyjna Krakowa[/color][/url] - najprzyjaźniejsze użytkownikowi forum o krakowskiej komunikacji miejskiej.
NDT
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 2475
Dołączył: czwartek, 12 października 2006, 08:42
Lokalizacja: Gdynia
Avatar użytkownika

Postprzez NDT » środa, 14 marca 2007, 20:37

Tak się dziwię, dlaczego KM w Oslo nie ma porządnej strony internetowej. Jest jedynie parę odnośników do informacji i tyle. Żadnych rozkładów jazdy (dzięki którym moglibyśmy sprawdzić kursowanie linii), remontów itp.
[color=#3366FF]Chronisz środowisko na piątkę z plusem, gdy podróżujesz Gdyńskim trolejbusem![/color]
Poprzednia stronaNastępna strona
Odpowiedz