Temperatura w silniku zasilanym CNG lub LPG.

Wszystko o CNG, LPG, wodorze i innych nietypowych paliwach autobusowych

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

rofni23
 
Posty: 1
Dołączył: środa, 2 sierpnia 2006, 22:44

Temperatura w silniku zasilanym CNG lub LPG.

Postprzez rofni23 » środa, 2 sierpnia 2006, 22:48

Witam szanownwych forumowiczów.
Czy jest ktoś z Was w stanie udzielić mi odpowiedzi na nurtujące mnie pytania:
1) Jakie są przebiegi temperatur w komorach spalania w silnikach zasilanych CNG lub LPG?
2) Czy zna ktoś jakieś publikacje na ten temat?

Pozdrawiam
Adamowski1
 
Posty: 12
Dołączył: niedziela, 21 maja 2006, 18:01
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Adamowski1 » niedziela, 20 sierpnia 2006, 19:35

Jak by na to nie patrzeć to temperatura spalania gazu czy paliwa jest podobna,jedno czy drugie paliwo jest wprowadzane do komory cylindra w trakcie suwu ssania,sprężane,następuje zapłon i tłok zasuwa w prace,jedyna różnica to ta że LPG musi zostać ze stanu ciekłego przerobione w stan gazowy i stąd się bierze w instalacji gazowej reduktor podgrzewany płynem chłodzącym silnik aby ta zamiana odbywała się w miare bezproblemowo.Wiadomo że propan-butan w butli ma temperature mocno ujemną aby mógł być w stanie gazowym trzeeba go deczko podgrzać.
Setra i tylko Setra
Locutus
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3493
Dołączył: sobota, 28 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Avatar użytkownika

Postprzez Locutus » poniedziałek, 21 sierpnia 2006, 03:12

[quote="Adamowski1"](...)Wiadomo że propan-butan w butli ma temperature mocno ujemną aby mógł być w stanie gazowym trzeeba go deczko podgrzać.


A to bardzo ciekawe. Nic mi nie wiadomo o tym, zeby do butli z gazem montowano jakies agregaty chlodnicze... ROTFL...

Gaz w butli, moj drogi, ma temperature taka jak temperatura otoczenia, tyle ze jest mocno sprezony. Ujemna temperature uzyskuje on dopiero podczas rozprezania, zgodnie z prawami fizyki opisanymi w dobrym przyblizeniu prostym przeksztalceniem rownania Clapeyrona (rownania stanu gazu doskonalego): p<sub>1</sub>V<sub>1</sub>/T<sub>1</sub>=p<sub>2</sub>V<sub>2</sub>/T<sub>2</sub>

Pozdrawiam!
LOKI
[url=http://www.pkk.info.pl][color=blue]Platforma Komunikacyjna Krakowa[/color][/url] - najprzyjaźniejsze użytkownikowi forum o krakowskiej komunikacji miejskiej.
Kojak
<i>BusForum</i>
 
Posty: 1122
Dołączył: niedziela, 14 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Kraków
Avatar użytkownika

Postprzez Kojak » niedziela, 3 września 2006, 21:00

[quote="Adamowski1"]Jak by na to nie patrzeć to temperatura spalania gazu czy paliwa jest podobna.
Temperatura spalania gazu jest wyższa niz temperatura spalania benzyny, stąd np. częste zjawisko wypalania gniazd zaworowych w silnikach.
Dokładne temperatury są podane w literaturze, trudno wymagać, by ktoś to znał na pamięć.
Polecam książkę:
"Zasilanie silników spalinowych paliwami alternatywnymi" - Wincenty Lotko
[color=#FF0000]Who loves you baby? We're all born bald, baby.[/color]
marcin.b
 
Posty: 1
Dołączył: sobota, 14 października 2006, 19:24

Postprzez marcin.b » niedziela, 15 października 2006, 17:25

Witam mam prośbe pisze prace mgr. na temat instalacji CNG w samochodach i autobusach,mam problem ze znalezieniem szczegółowej instalacji CNG,i dokładnych opisów. Jesli by ktos znał linki do stron gdzie moga byc takie schematy i informacje był bym bardzo wdzieczny za udzielona pomoc.Z gory bardzo dziekuje.Marcin
Kojak
<i>BusForum</i>
 
Posty: 1122
Dołączył: niedziela, 14 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Kraków
Avatar użytkownika

Postprzez Kojak » poniedziałek, 16 października 2006, 12:32

Od tego jest dział "Poszukuję", poza tym radzę udac się do jakiegoś przedsiębiorstwa (zakładu), które eksploatowało takie pojazdy, wzglednio samo przerabiało, w internecie mozna znaleźć wiele niedorzeczności, wiedza (ta szczegółowa) kosztuje i nikt jej za darmo nie opublikuje, to co można znaleźć to czesto mity reklamowe.
[color=#FF0000]Who loves you baby? We're all born bald, baby.[/color]
NDT
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 2475
Dołączył: czwartek, 12 października 2006, 08:42
Lokalizacja: Gdynia
Avatar użytkownika

Postprzez NDT » poniedziałek, 16 października 2006, 15:44

Tylko, że niestety mała ilość przedsiębiorstw w Polsce korzysta z takich paliw, więc trudno jechać na drugi koniec Polski tylko po to, żeby się dowiedzieć, że np. na zajezdnię Cię nie wpuszczą.
[color=#3366FF]Chronisz środowisko na piątkę z plusem, gdy podróżujesz Gdyńskim trolejbusem![/color]
Kroelewicz
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1421
Dołączył: niedziela, 25 grudnia 2005, 21:00
Lokalizacja: Lisboa
Avatar użytkownika

Postprzez Kroelewicz » poniedziałek, 16 października 2006, 18:38

[quote="NDT"]Tylko, że niestety mała ilość przedsiębiorstw w Polsce korzysta z takich paliw, więc trudno jechać na drugi koniec Polski tylko po to, żeby się dowiedzieć, że np. na zajezdnię Cię nie wpuszczą.

Dzisiaj dzwoniłem do Gdyni, na stacjonarny i na komórkowy - oba rodzaje telefonów działają. :) Także u najbliższego przewoźnika, który eksploatuje taki tabor i w miejscowej stacji CNG...
Odpowiedz