Autobusy z napędem wodorowym

Wszystko o CNG, LPG, wodorze i innych nietypowych paliwach autobusowych

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

Locutus
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3502
Dołączył: sobota, 28 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Avatar użytkownika

Postprzez Locutus » niedziela, 12 lutego 2006, 00:07

Adam ma 100% racji - reakcja spalania całkowitego metanu (najprostszego węglowodoru, podstawowego składnika gazu ziemnego, którym palimy w naszych kuchenkach - bardziej skomplikowane mamy właśnie w benzynie czy oleju napędowym - ale zasada spalania jest identyczna) wygląda następująco:

CH<sub>4</sub> + 2O<sub>2</sub> → CO<sub>2</sub> + 2H<sub>2</sub>O

Pzdr.
LOKI
[url=http://www.pkk.info.pl][color=blue]Platforma Komunikacyjna Krakowa[/color][/url] - najprzyjaźniejsze użytkownikowi forum o krakowskiej komunikacji miejskiej.
adam86
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 971
Dołączył: poniedziałek, 2 czerwca 2003, 02:00
Lokalizacja: chorzów
Avatar użytkownika

Postprzez adam86 » niedziela, 12 lutego 2006, 22:05

Istnieje także ogniwo metanowe. Główne produkty są takie same, jak w przypadku spalania węglowodorów, jendka nie powstaje ani sadza, ani szkodliwy dla ludzi tlenek węgla. Ogniwo zbudowane jest z elektrod, umieszczonych w komorach z porowatego węgla, do kótrych doprowadzane są gazy. Całość zanurzona jest w elektrolicie (zazwyczaj KOH).Niestety część powstającej pary wodnej rozpuszcza elektrolit. Stąd właśnie ich mała żywotność oraz spadająca wraz z upływłem czasu sprawność.
Poprzednia strona