Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

EN95 znowu czeka na naprawę

inforail
17.04.2020 10:45
0 Komentarzy

Jednostka EN95,należąca do Warszawskiej Kolei Dojazdowej, jest jedną z tych, które częściej stojąniż jeżdżą.

Obecnie skład ponownie oczekuje na naprawę.

Aktualnie pojazdEN95-01 oczekuje na przeprowadzenie naprawy na poziomie utrzymania P5 (naprawagłówna). Przygotowywana jest dokumentacja Specyfikacji Istotnych WarunkówZamówienia dla postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, któregoogłoszenie zostało zaplanowane w bieżącym roku – poinformował nas KrzysztofKulesza, rzecznik prasowy WKD.

Wyprodukowany przez PESĘ skład EN95, popularnie zwany Mazovią, powrócił doprzewoźnika po trwającej ponad rok naprawie i modernizacji w 2016 roku. Po czymmusiał zjechać do producenta na naprawę gwarancyjną. Wrócił po niej w 2017roku, ale na trasach pojawiał się sporadycznie. Teraz ponownie jest wyłączony zruchu i czeka na kolejną naprawę. Z punktu widzenia przewoźnika EN95 to raczejobciążenie, z którym nie za bardzo wiadomo co zrobić niż wzmocnienie taborowe.

EN95 został wyprodukowany przez bydgoską PESĘ dla WKD wjednym egzemplarzu. Pociąg kursuje od 2004 roku. Mimo, że kolejny przetarg nadostawę składów wygrał ten sam producent to zaproponował on przewoźnikowijednostki EN97. EN95 był pierwszym nowym pociągiem, dostarczonym WKD od czasówEN94. W 2007 roku pojazd został doposażony w klimatyzację, jako pierwszajednostka przewoźnika.

Kolejne składy EN100 dla WKD dostarczył już NEWAG. 

Całkiem podobna jest historia łódzkiego ED59, który teżczęściej stał niż jeździł. Od kliku lat czeka na dalsze decyzje, skończyprawdopodobnie na złomie.

Komentarze