[Warszawa] Nowe warszawskie przetargi

Wasze opinie o przetargach związanych z autobusami i komunikacją miejską.

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

kulikowski
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 894
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: [Warszawa] Nowe warszawskie przetargi

Postprzez kulikowski » wtorek, 24 sierpnia 2010, 21:17

Przetarg na obsługę linii lokalnych w gminie Wieliszew:
http://ztm.waw.pl/zamowieniapubliczne.php?c=92&i=92&l=1

Unieważnienie przetargu na obsługę linii w gminie Wieliszew:
http://ztm.waw.pl/download.php?z=1210&i=89&l=1&m=5
NIE dla ACTA!
kulikowski
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 894
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: [Warszawa] Nowe warszawskie przetargi

Postprzez kulikowski » piątek, 13 maja 2011, 03:29

Mercedes odwołał się do KIO, KIO wydała wyrok unieważniający przetarg
KIO napisał(a):W O K A N D A
na dzień : Środa, 13.04.2011

godz. 15:00

Ogłoszenie orzeczenia

Sygn. akt: KIO/ 701/11
Strony:
Odwołujący: EvoBus Polska Sp. z o.o. Wolica
Zamawiający: Miejskie Zakłady Autobusowe Sp. z o.o. Warszawa

MZA napisał(a):W wykonaniu orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej, wyrok z dnia 13 kwietnia 2011, sygn. akt: KIO 701/11,

Zamawiający unieważnia czynności wyboru najkorzystniejszych ofert dokonane w dniu 24 marca 2011 roku, na część I, II oraz III zamówienia, w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: Dostawę 168 sztuk fabrycznie nowych autobusów miejskich - sprawa nr 152/NT/BP/10,

i przystępuje do ponownego badania i oceny ofert na część I, II oraz III zamówienia.

źródło: Wawkom.waw.pl

i z ostatniej chwili:
ponowne rozstrzygnięcie przetargu - zwycięzcy ci sami:
http://www.mza.waw.pl/logistyka/autobusy/wynik_II.pdf
źródło: Wawkom.waw.pl
NIE dla ACTA!
kulikowski
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 894
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: [Warszawa] Nowe warszawskie przetargi

Postprzez kulikowski » czwartek, 5 czerwca 2014, 01:43

Forbes.com napisał(a):Solaris wraca do gry
Filip Kowalik
03.06.2014 17:06 , ostatnia aktualizacja 03.06.2014 17:22

Unieważnienie przetargu na autobusy elektryczne dla Warszawy oznacza, że Solaris znów ma szansę, aby dopracować własną technologię, którą zdystansuje Volvo i Mercedesa

Krajowa Izba Odwoławcza uznała, że chiński BYD Auto nie dowiódł, iż cena, jaką zaoferował za dostawę elektrycznych autobusów dla Warszawy, nie jest rażąco niska - jego oferta opiewała na 15,6 mln zł, podczas gdy konkurujący Solaris dawał 21,9 mln zł za każdy pojazd. Uzasadnienie brzmi dość podejrzanie - coś jak konieczność wykazania, że nie jest się hochsztaplerem. Ważna jest jednak zasadnicza konsekwencja.

Poznański Solaris wraca do gry o dostawę elektrycznych autobusów dla stolicy. Oczywiście Chińczycy pewnie zaskarżą tę decyzję i wszystkie scenariusze są jeszcze możliwe (nie wspominając o przeciągnięciu całej procedury). Ważne jednak, aby sprawę szybko wyjaśnić i żeby to właśnie Solaris miał możliwość przetarcia się na warszawskich ulicach.

Gra nie idzie tylko o 10 autobusów, ale o wypracowanie sobie pozycji na europejskim rynku autobusów elektrycznych. W rozmowie z "Forbesem" Solange Olszewska, prezes Solaris Bus and Coach, przekonywała, że jej firma w pracach nad pojazdem tego typu zdystansowała już swoich głównych rywali, takich jak Volvo czy Mercedes. Aby utrwalić przewagę, potrzebne jest referencyjne zlecenie, którym Solaris udowodni jakość swoich produktów. A z tym w Europie dość krucho.

Jedyny duży przetarg w zeszłym roku zorganizowało amsterdamskie lotnisko Schiphol, które zamówiło 35 pojazdów. Wówczas wygrał właśnie chiński BYD. W tym wypadku specyficzny charakter autobusów jeżdżących ma relatywnie małym terenie lotniska nie był do końca miarodajny. Stąd tak ważne jest zdobycie kontraktu dla Warszawy.

Jeśli to się nie uda, mimo bardzo przychylnej postawy KIO, polska spółka nie tylko nie zdobędzie koniecznego doświadczenia, ale w dodatku Chińczycy staną się głównym rozgrywającym na europejskim rynku.


źródło: Forbes.com
NIE dla ACTA!
Poprzednia strona