[Warszawa] Nowe warszawskie przetargi

Wasze opinie o przetargach związanych z autobusami i komunikacją miejską.

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

bystrzak2000
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1739
Dołączył: wtorek, 9 marca 2004, 19:39
Lokalizacja: Wrocław
Avatar użytkownika

Postprzez bystrzak2000 » poniedziałek, 15 maja 2006, 22:10

[quote="seba"]Jeżeli ktoś twierdzi że Conecto, cofnięte o kilka lat w stosunku do Tantusa, jest lepsze, to niech się przejedzie np. bydgoskimi. Znajdziemy tam tak nowoczesne rozwiązania jak przegub znany ze starszych wersji M181, brak rurek na niemal całej długości, drzwi otwierające się kilkanaście sekund, bo za nim się otworzą muszą się nawyć (współczuje kierowcom), trzeszczące i tandetne wnętrze i chyba najlepsze, wieża w autobusie wysokopodłogowym, no za to powinien ktoś nagrode dostać, trzeba być zdolnym. Na koniec życzę miłych chwil spędzonych w conecto, na siedzeniach na których nie tylko poskromiono materiału, ale nawet i plastiku, bo oparcie to sięga do łopatek.

A czy te bydgosie Conecto tak samo jak Conecto z DLA ma w każdym wejściu pionową rurkę od podłogi do sufitu, że normalnie wejść nie można i można sobie guza nabić??
[url=http://www.km.wroclaw.pl/]Wrocławskie Forum Komunikacyjne[/url]
Jelcz PR110E #821
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1695
Dołączył: wtorek, 25 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Jelcz PR110E #821 » wtorek, 16 maja 2006, 12:59

[quote="Dyzma"]Jakoś w Lublinie wszystkie Jelcze m121 jeżdżą bez większych problemów.


Warto też zauważyć, że blisko połowa (ok. 20 sztuk na 41) miała już remonty o znacznym nakresie, obejmujące między innymi wymianę skorodowanych elementów podwozia oraz blacharki. Dodatkowo, w porównaniu do innych miast Polski (z wyjątkiem wiodącego prym Krakowa), tak jak zauważył kolega Artis są w miarę przyzwoicie utrzymane.
seba
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1162
Dołączył: poniedziałek, 18 sierpnia 2003, 02:00
Lokalizacja: Toruń
Avatar użytkownika

Postprzez seba » wtorek, 16 maja 2006, 13:36

[quote="bystrzak2000"]A czy te bydgosie Conecto tak samo jak Conecto z DLA ma w każdym wejściu pionową rurkę od podłogi do sufitu, że normalnie wejść nie można i można sobie guza nabić??

Przynajmniej ten, co ja nim jechałem nie miał takiego czegoś.
[url=http://hidentity.org/][img]http://hidentity.org/hid/PL348460.gif[/img][/url]
arthis
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 655
Dołączył: sobota, 10 stycznia 2004, 13:37
Avatar użytkownika

Postprzez arthis » wtorek, 16 maja 2006, 19:30

Co mi się w Connecto podoba: przestronne, estetyczne wnętrze, sprawiające wrażenie solidnie wykonanego przyjemne zawieszenie, równa podłoga na całej długości.
Co mi się w Connecto nie podoba: nieciekawa stylistyka (nie brzydka, po prostu nie ma na czym zawiesić oka), głośny silnik.
Te Connecta, którymi jeździłem nie miały pionowej rury w drzwiach.
Jak napisałem-sprawdziłyby się na liniach podmiejskich, ewentualnie ekspresowych (dokładniej linia E-4, ze względu na pojemność). To tyle względem Connecto.
Locutus
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3493
Dołączył: sobota, 28 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Avatar użytkownika

Postprzez Locutus » środa, 17 maja 2006, 15:27

Czyli wysoka podloga i tandetna jakosc Ci zupelnie nie przeszkadza, Arthis?

Heh... mimo wszystko gdybym mial do wyboru jelcza i connecto, to wybralbym jelcza... nawet jesli uwazam go za straszne dziadostwo (a uwazam, po krakowskich doswiadczeniach z ta marka)...

Pzdr.
LOKI
[url=http://www.pkk.info.pl][color=blue]Platforma Komunikacyjna Krakowa[/color][/url] - najprzyjaźniejsze użytkownikowi forum o krakowskiej komunikacji miejskiej.
arthis
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 655
Dołączył: sobota, 10 stycznia 2004, 13:37
Avatar użytkownika

Postprzez arthis » środa, 17 maja 2006, 19:10

Wygląda na to, ze w tym przetargu Connecto i tak nie będzie brane pod uwage. Odnośnie tandety w Connecto-jeździłem tymi autobusami i nie widziałem jakiś jej objawów. Odnośnie niskiej podłogi i mojej opinii o liniach podmiejskich-autobusy LE/LF nie nadają sie na warszawskie linie podmiejskie, m.in ze względu na stan nawierzchni (np. linia 712 tudzież kilka innych).
bystrzak2000
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1739
Dołączył: wtorek, 9 marca 2004, 19:39
Lokalizacja: Wrocław
Avatar użytkownika

Postprzez bystrzak2000 » środa, 17 maja 2006, 19:21

[quote="Arthis"]Wygląda na to, ze w tym przetargu Connecto i tak nie będzie brane pod uwage.

A dlaczego?? To w takim wypadku w najgorszym przyapdku będzie Citelis, a poza tym same niskacze...
[url=http://www.km.wroclaw.pl/]Wrocławskie Forum Komunikacyjne[/url]
michal liszewski
 
Posty: 184
Dołączył: sobota, 28 maja 2005, 09:19
Lokalizacja: lodz
Avatar użytkownika

Postprzez michal liszewski » środa, 17 maja 2006, 20:20

Mam tylko jedno marzenie tylko nie conecto Łódź niestety wybrała je i nie był to dobry pomysł.
arthis
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 655
Dołączył: sobota, 10 stycznia 2004, 13:37
Avatar użytkownika

Postprzez arthis » środa, 17 maja 2006, 22:00

[quote="bystrzak2000"]A dlaczego?? To w takim wypadku w najgorszym przyapdku będzie Citelis, a poza tym same niskacze...

Otworzą oferty-będzie można dyskutować. Teraz to poza wymogami nic nie wiadomo.
Locutus
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3493
Dołączył: sobota, 28 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Avatar użytkownika

Postprzez Locutus » piątek, 19 maja 2006, 13:51

A wymogi niestety dopuszczaja connecto jak najbardziej...

Pzdr.
LOKI
[url=http://www.pkk.info.pl][color=blue]Platforma Komunikacyjna Krakowa[/color][/url] - najprzyjaźniejsze użytkownikowi forum o krakowskiej komunikacji miejskiej.
arthis
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 655
Dołączył: sobota, 10 stycznia 2004, 13:37
Avatar użytkownika

Postprzez arthis » piątek, 19 maja 2006, 20:13

[quote="Locutus"]A wymogi niestety dopuszczaja connecto jak najbardziej

Powiem Ci tak-przychodzi taki moment, że zaczyna mi zwisać i powiewiać co kupią. Mogą kupić nawet wozy drabiniaste-kij z nimi. Mam nadzieje jedynie, że za obecną sytuacje winny Roman P.-szef MZA w końcu wyleci na morde.
arthis
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 655
Dołączył: sobota, 10 stycznia 2004, 13:37
Avatar użytkownika

Postprzez arthis » piątek, 26 maja 2006, 16:30

Przetargów ciąg dalszy. Tym razem najważniejsza część, dotycząca przedmiotu zamówienia wygląda tak:

[quote]
II.1.6) Opis/ przedmiot zamówienia (w razie potrzeby wykorzystać dodatkową stronę)
Autobusy pojedyncze, trzydrzwiowe, klasy MAXI, o długości całkowitej 11,8 ÷ 12,0 m, identyczne pod względem parametrów technicznych i kompletacji (z wyjątkiem silnika, który może być zastosowany w dwóch wykonaniach, spełniających odpowiednio wymagania czystości spalin EURO-3 lub EURO-4), całkowicie niskopodłogowe - bez stopni pośrednich na podłodze, w przejściu środkowym oraz drzwiach (jeden stopień w każdych drzwiach, wysokość podłogi na progu drzwi do 360 mm).


[url=http://www.mza.waw.pl/t1/jelcz_naprawa.doc]Oraz drugi przetarg na remont zdezelowanych Jelczów.[/url]
bystrzak2000
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1739
Dołączył: wtorek, 9 marca 2004, 19:39
Lokalizacja: Wrocław
Avatar użytkownika

Postprzez bystrzak2000 » piątek, 26 maja 2006, 20:55

Kolega Arthis zapomniał napisać, że autobusów ma być 50. Poza tym mają być dostarczone 7,5 miesiąca po zawarciu umowy. No i kryteria oceny ofert: cena oferty – 69%, zużycie paliwa – 14%, kwota udziału własnego w kosztach części zmiennych i napraw zewnętrznych w okresie gwarancji dodatkowej – 12%, parametry użytkowe autobusu – 5%. No i kto wygra?? :)
[url=http://www.km.wroclaw.pl/]Wrocławskie Forum Komunikacyjne[/url]
Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3157
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » piątek, 26 maja 2006, 23:37

Solaris?


Na czym ma polegać modernizacja Jelcza M121M?
arthis
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 655
Dołączył: sobota, 10 stycznia 2004, 13:37
Avatar użytkownika

Postprzez arthis » sobota, 27 maja 2006, 10:52

Solaris U12 dla "Woronicza" i "Ostrobramskiej", wszystkie strucle z Jelcza trafią na "Redutową". Należy nadmienić, że ta zajezdnia ma być zlikwidowana do 2008r. Ten sam los ma spotkać także zajezdnie przy Kleszczowej i Stalowej. To ciekawe, bo kupowany w drugim przetargu tabor przegubowy-przypuszczalnie Jelcze, które trafią właśnie do wolskiej zajezdni (zgodnie z przydziałem danych marek na dane zajezdnie), a w momencie likwidacji "Redutowej" nie ma gdzie przesunąć tego taboru. Docelowo MZA ma mieć tylko dwie zajezdnie (na Woronicza i Ostrobramskiej), a reszta operatorów sieci ZTM ma pozostać prywatna. Dawno wszyscy już zapomnieli o lokalizacjach zastępczych dla tych zajezdni (zlikwidowane zakłady przy Inflanckiej i Chełmskiej miały mieć lokalizacje zastępcze kolejno przy Hucie Luccini i na Zawadach na dalekim Wilanowie).
Modernizacja pewnie będzie zbliżona do dotychczasowych odbudów Jelczy-4348 i 4876. Słusznie MZA szuka oferenta z zewnątrz, CWS na Włościańskiej nie jest w stanie wykonać dobrze kompleksowej odbudowy we własnm zakresie.
Poprzednia stronaNastępna strona
Odpowiedz