[Warszawa] Nowe warszawskie przetargi

Wasze opinie o przetargach związanych z autobusami i komunikacją miejską.

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

DECO
 
Posty: 182
Dołączył: piątek, 13 października 2006, 17:03
Avatar użytkownika

Re: [Waraszawa] Nowe warszawskie przetargi

Postprzez DECO » środa, 2 kwietnia 2008, 21:27

[quote]Czyżby przetarg na 150 nowych solarisów?

Dzisiaj nastąpiło otwarcie ofert.
Złożono trzy oferty o następujących cenach całkowitych:
1. Solaris Bus&Coach - 168.176.878 złotych brutto
2. Kapena SA - 176.085.040 złotych brutto
3. EvoBus Polska - 183.616.234,20 złotych brutto
POLSKIE AUTOBUSY SĄ THE BEST
Locutus
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3493
Dołączył: sobota, 28 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Avatar użytkownika

Re: [Waraszawa] Nowe warszawskie przetargi

Postprzez Locutus » piątek, 4 kwietnia 2008, 08:33

Czyli trafiłem w dziesiątkę? :-P

Pozdrawiam!
LOKI
[url=http://www.pkk.info.pl][color=blue]Platforma Komunikacyjna Krakowa[/color][/url] - najprzyjaźniejsze użytkownikowi forum o krakowskiej komunikacji miejskiej.
kulikowski
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 939
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: [Waraszawa] Nowe warszawskie przetargi

Postprzez kulikowski » czwartek, 5 marca 2009, 14:11

[quote]
02-02-2009 ?
2 lutego ZTM ogłosił kolejny przetarg na świadczenie usługi przewozowej w ramach miejskiej komunikacji autobusowej. Zamówienie realizowane będzie w latach 2009-2016 i opiewa na pulę 4 mln (+/- 10%) wozokilometrów rocznie. Zamówienie ma być realizowane przez 30 autobusów 12-metrowych oraz 20 9-metrowych. W dni powszednie będą one obsługiwały 50 brygad, w tym 35 całodziennych i 15 dodatków. Zarówno ilość wozów w ruchu jak i proporcje brygad całodziennych do dodatków będą mogły podlegać niewielkim wahaniom w zakresie opisanym w umowie.

W przetargu może wziąć udział wykonawca, który wykonał w ciągu ostatnich 3 lat przynajmniej 2 mln wozokm w ramach przewozów regularnych w komunikacji miejskiej.

Jeśli do przetargu zgłosi się więcej niż 3 wykonawców, to przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna.

Autobusy mają być niskopodłogowe i klimatyzowane. Wymagany jest silnik wysokoprężny lub silnik napędzany paliwami alternatywnymi, spełniający normę czystości spalin Euro V. O ile solówki mają być w pełni niskopodłogowe, to w wypadku midibusów dopuszczone są pojazdy posiadające już 20% niskiej podłogi. Autobusy mają mieć żółto-czerwone malowanie. Na wyposażeniu pojazdu ma być ręcznie odkładana rampa w drzwiach. Siedzenia mają być wandaloodporne z miękką wkładką. Wymagane są okna z częścią przesuwną. Informację pasażerską mają zapewniać pomarańczowe, diodowe wyświetlacze. Nowością jest, iż diodowy wyświetlacz pojawi się również z prawej strony pojazdu. Wewnątrz pojazdu znajdą się dwa wyświetlacze ciekłokrystaliczne, umieszczone pod sufitem, z numerem linii i przewijającą się trasą. Dodatkowo pojawi się nowy wyświetlacz boczny w technologii LCD. Taki komplet elektronicznych tablic informacyjnych pozwoli więc zupełnie wyeliminować dotychczasowe tablice z tworzywa sztucznego z naklejką o trasie. Autobusy mają posiadać system dźwiękowej zapowiedzi przystanków i monitoring przestrzeni pasażerskiej. Wyposażenie ma obejmować również system zliczający pasażerów, system łączności z dyspozytorem oraz nowinkę - automat biletowy, sprzedający bilety jednorazowe, który wyręczy w tym zakresie kierowcę. Zabronione będzie naklejanie reklamy na burtach bocznych pojazdu. Ostatnią nowością jest wymóg w pełni zabudowanej kabiny.

Termin składania ofert upływa 16 marca. Pierwsze pojazdy mają zostać wprowadzone do ruchu 5 miesięcy od podpisania umowy, a kolejne 6 i 7 miesięcy po jej podpisaniu. Rozpoczęcie obsługi przewidziano (optymistycznie) na 1 maja 2009, zaś zakończenie realizacji zamówienia przewidziano na 30.11.2016.


Źródło: Przegubowiec

[quote]
20-02-2009 ? W dniu 13 lutego firma Veolia Transport Polska Sp. z o. o. wniosła protest dotyczący treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w ogłoszonym 2 lutego przetargu na świadczenie usług przewozowych 50 autobusami. Protestujący miał zastrzeżenia do tego, iż w umowie nie przedstawiono maksymalnych kwot, jakie zamawiający przeznaczy w danym roku na zakup usług, co miało uniemożliwić wykonawcy właściwe skalkulowanie stawki za wozokilometr. Oprotestowany został również brak zapisu o odszkodowaniu dla wykonawcy w wypadku nagłego rozwiązania umowy przez zamawiającego. ZTM w dniu 20 lutego oddalił protest. W uzasadnieniu Zarząd poinformował, iż możliwość rozwiązania umowy bez konsekwencji dla zamawiającego nie jest w jego ocenie sprzeczna z przepisami, powołując się na odpowiednie orzecznictwo. Odnośnie drugiego zarzutu odpowiedziano, że w specyfikacji określono przedmiot zamówienia na tyle dokładnie, by było możliwe skalkulowanie odpowiednich stawek.


Źródło: Przegubowiec
NIE dla ACTA!
DECO
 
Posty: 182
Dołączył: piątek, 13 października 2006, 17:03
Avatar użytkownika

Re: [Waraszawa] Nowe warszawskie przetargi

Postprzez DECO » wtorek, 31 marca 2009, 20:32

[size=200]Nowych autobusów na razie nie będzie[/size]

[quote]Nie wypalił przetarg na 50 krótkich autobusów, na które czekają mieszkańcy nowych osiedli m.in. w Wawrze. Oferty prywatnych przewoźników okazały się zbyt drogie.
Zarząd Transportu Miejskiego szukał firmy, która do 2016 r. będzie wozić warszawiaków 30 autobusami 12-metrowymi i 20 dziewięciometrowymi. Miała wygrać ta, która zaproponuje najniższą stawkę za przejazd kilometra. Przetarg był przeprowadzony w dość nietypowy sposób. Po otwarciu ofert zarządzono dogrywkę - firmy mogły obniżyć zgłoszone wcześniej stawki podczas aukcji elektronicznej.

Wydawało się, że przetarg wygra PKS Grodzisk Mazowiecki, który w czasie licytacji obniżyła stawkę za midibusy z 5 zł i 1 gr do 1 zł i 12 gr, czyli niemal pięciokrotnie. W przypadku autobusów 12-metrowych firma zaproponowała jednak stawkę niespodziewanie wysoką - 10 zł i 70 gr. I to przeważyło szalę. Okazało się, że łącznie ZTM musiałby wydać więcej niż planował.

Teraz przetarg ma być powtórzony. To może opóźnić dostawy autobusów przynajmniej o kilka tygodni. Nie wiadomo, czy urzędnikom uda się zrealizować plan, by po wakacjach utworzyć nowe linii dowozowe w Wawrze. To właśnie m.in. tam miały jeździć nowe autobusy.

Źródło: http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,9519 ... edzie.html
POLSKIE AUTOBUSY SĄ THE BEST
Kroelewicz
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1438
Dołączył: niedziela, 25 grudnia 2005, 21:00
Lokalizacja: Lisboa
Avatar użytkownika

Re: [Waraszawa] Nowe warszawskie przetargi

Postprzez Kroelewicz » wtorek, 31 marca 2009, 21:11

Czy w czasie aukcji konieczne było obniżanie obu stawek w każdym przebiciu?
Dzulikiewicz
 
Posty: 43
Dołączył: wtorek, 22 lutego 2005, 22:03
Avatar użytkownika

Re: [Warszawa] Nowe warszawskie przetargi

Postprzez Dzulikiewicz » piątek, 8 maja 2009, 21:06

Panie i Panowie
Oto [url=ftp://theta.ztm.waw.pl/17_2009_Przewozy/OGLOSZENIE.pdf]PRZETARG[/url] - uwaga - ograniczony przyspieszony :o

[quote="ZTM"]Pilność postępowania spowodowana jest pilnymi potrzebami przewozowymi zamawiającego, unieważnieniem poprzedniego postępowania dot. tego samego przedmiotu zamówienia oraz opóźnieniem związanym z postępowaniem protestacyjno-odwoławczym dot. poprzedniego postępowania na ten sam przedmiot zamówienia.
kulikowski
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 939
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: [Waraszawa] Nowe warszawskie przetargi

Postprzez kulikowski » poniedziałek, 5 października 2009, 00:08

Uprzejmie proszę o poprawienie tytułu wątku: "[Warszawa]?"
NIE dla ACTA!
DECO
 
Posty: 182
Dołączył: piątek, 13 października 2006, 17:03
Avatar użytkownika

Re: [Warszawa] Nowe warszawskie przetargi

Postprzez DECO » czwartek, 4 marca 2010, 15:56

[quote][size=200]MZA po raz pierwszy bierze autobusy w leasing[/size]

We wtorek Miejskie Zakłady Autobusowe ogłosiły, że po raz pierwszy chcą odmłodzić swój tabor, biorąc w leasing 70 przegubowców
O tym planie Miejskie Zakłady Autobusowe poinformowały wczoraj. Informacja o ogłoszeniu nietypowego jak na tę spółkę przetargu ukazała się w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Do tej pory MZA od razu płaciły producentom za dostawy taboru. Teraz zamierzają to robić w ratach przez pięć lat. Liczą przy tym na ekologiczne rozwiązania, np. możliwość tankowania biopaliw. W wyposażeniu na pewno będą: klimatyzacja, kamery monitorujące bezpieczeństwo pasażerów, automat do sprzedaży biletów, przyciski dla niewidomych i elektroniczna tablica wyświetlająca informacje.

70 nowych przegubowców miałoby wyjechać na ulice latem. W najbliższych miesiącach mają być ogłoszone przetargi na blisko 100 kolejnych autobusów. W zeszłym tygodniu pisaliśmy w "Gazecie", że MZA ostatnio raczej odwoływały dostawy nowego taboru. Np. w zeszłym roku spółka zamierzała sprowadzić 160 autobusów, skończyło się na 24

Źródło: http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... asing.html
POLSKIE AUTOBUSY SĄ THE BEST
kulikowski
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 939
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: [Warszawa] Nowe warszawskie przetargi

Postprzez kulikowski » czwartek, 11 marca 2010, 22:23

[url]http://www.ztm.waw.pl/informacje.php?i=140&c=98&l=1[/url]

[quote="Zarząd Transportu Miejskiego"]Licytują, a ZTM oszczędza
opublikowano 3 marca 2010r.
ostatnia aktualizacja 7 marca 2010r.

[img]http://www.ztm.waw.pl/download/informacjaZdjecie/gl_140_mn_licytacjeaukcje.jpg[/img]

Firmy ubiegające się o zamówienia, w elektronicznych aukcjach i licytacjach bardzo często gotowe są znacznie obniżyć ceny zaproponowane w ofertach przetargowych złożonych tradycyjną drogą.

Według danych za 2009 rok i dwa miesiące bieżącego roku, najniższe ceny z ?papierowej? dokumentacji ostatecznie ?spadły? średnio o 20 procent. W sumie ZTM zaoszczędził 12,25 mln zł.

Kwotowo, największe oszczędności przyniosły licytacje, które zadecydowały o rozstrzygnięciu wielkich ubiegłorocznych zamówień. Miliony złotych ZTM zaoszczędzi dzięki ?elektronicznemu? wyborowi wykonawcy usług przewozowych w komunikacji autobusowej. Ostateczna wartość rocznej stawki zamówienia zamknęła się kwotą 23,48 mln zł i była niższa od ceny wyjściowej o 968 tys. zł. Ponieważ umowę zawarto na 8 lat, oszczędności należy pomnożyć przez osiem, co daje kwotę 7,74 mln. zł. W przypadku kontraktu na budowę parkingu Parkuj i Jedź ?Aleja Krakowska? cena po aukcji (18,75 mln zł) była o 2,9 mln zł niższa od najkorzystniejszej ?papierowej? oferty.

Procentowo, rekordowymi oszczędnościami zakończyły się licytacje związane z zamówieniami na druk naklejek informacyjnych. W ubiegłym roku ZTM za wykonanie tego zadania zapłacił o 62 proc. mniej niż wynosiła cena wywoławcza, a w tegorocznej licytacji cena ?spadła? o 65 proc. W obu przypadkach oznaczało to oszczędność ok. 100 tysięcy złotych.

Polem ?bitwy? pomiędzy oferentami jest ekran komputera w siedzibie ZTM, na którym w rzeczywistym czasie pojawiają się propozycje cenowe firm uczestniczących w aukcji lub licytacji. Rywalizacja bywa bardzo zacięta. W najbardziej spektakularnej pod tym względem licytacji w 2009 roku (na dostawę druków) cena zmieniała się 221 razy. W tym roku firma, która wydrukuje i dostarczy schematy komunikacyjne, została wybrana po 216 tzw. postąpieniach.

Z elektronicznych form rozstrzygania postępowań o zamówienia publiczne ZTM będzie korzystał także w tym roku. W ciągu kilku najbliższych tygodni, poprzez aukcję elektroniczną, ma zostać rozstrzygnięty przetarg na usługę przewozową 50 autobusami 18-metrowymi. Drogą licytacji wyłaniani będą m.in. dostawcy materiałów oraz wykonawcy usług. Od początku roku przeprowadzone zostały już trzy licytacje, które przyniosły (średnio) 46-procentowe oszczędności.

Aukcje elektroniczne to tzw. dogrywki w przetargach. Chętni składają oferty w tradycyjny sposób i jeśli wpłyną trzy ważne oferty, odbywa się aukcja, w której każdy oferent ma okazję obniżyć swoją cenę. Tą drogą rozstrzygane mogą być wszystkie zamówienia, w przeciwieństwie do licytacji elektronicznych, które są odrębnym trybem postępowania i które mogą być stosowane, gdy wartość zamówienia nie przekracza tzw. progów unijnych.

źródło: Zarząd Transportu Miejskiego
NIE dla ACTA!
kulikowski
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 939
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: [Warszawa] Nowe warszawskie przetargi

Postprzez kulikowski » poniedziałek, 15 marca 2010, 03:39

ZTM ogłasza nowy przetarg na obsługę linii turystycznych. Zdrożeją rejsy po Wiśle (z 14 zł w sezonie ubiegłym do 18 zł), stanieją rejsy po Kanale Żerańskim. Statek "Generał Kutrzeba" (110 miejsc) nie będzie pływał dla ZTM (zmienione warunki kontraktu). Pływać będą statki "Wars" i "Zefir" oraz promy.

[url]http://www.ztm.waw.pl/informacje.php?i=146&c=98&l=1[/url]

[quote="Zarząd Transportu Miejskiego"]Spotkajmy się na trasie
Potrzebne promy i statki

opublikowano 12 marca 2010r.
ostatnia aktualizacja 12 marca 2010r.

[img]http://www.ztm.waw.pl/download/informacjaZdjecie/gl_146wlt__logo_podstawowe_rgb.jpg[/img]

ZTM ogłosił przetargi dla przewoźników, którzy obsłużą Warszawskie Linie Turystyczne. Firmy zajmujące się żeglugą śródlądową mogą składać swoje oferty do 19 marca.

Tegoroczny sezon turystyczny na Wiśle potrwa od początku maja do 12 września. Po Wiśle będą kursowały promy i tramwaj wodny. W weekendy będzie można również popłynąć statkiem do Serocka.

ZTM, tak jak w poprzednim roku planuje uruchomienie trzech przepraw promowych: na wysokości Łomianek, Podzamcza oraz Cypla Czerniakowskiego. Przewoźnik, wyłoniony w przetargu, będzie musiał zrealizować około 6800 rejsów pomiędzy brzegami Wisły.

Po Wiśle będzie pływał również tramwaj wodny, który wykona ponad 500 rejsów. Na jego trasie znajdą się następujące przystanki ? Podzamcze, Most Poniatowskiego, Cypel Czerniakowski. Statek musi zabierać przynajmniej 100 pasażerów, a jego zanurzenie nie może przekraczać 90 cm.

ZTM poszukuje także operatora, który w weekendy przewiezie pasażerów na trasie: Warszawa (Podzamcze) ? Kanał Żerański ? Serock. Tutaj przewidziano 2-godzinną przerwę, po której statek wróci do Warszawy. Zaplanowano 41 rejsów.

Taryfa biletowa jest już gotowa. Przejazd promem będzie bezpłatny. Za rejs tramwajem wodnym trzeba będzie zapłacić 18 zł. a za statek do Serocka ? 36 zł. Prawo do 50 proc. ulgi będą mieli uczniowie (szkół podstawowych, gimnazjalnych, ponadgimnazjalnych) do ukończenia 21. roku życia ? na podstawie ważnej legitymacji szkolnej oraz osoby, których uprawnienia wynikają z ustaw szczególnych (m.in. studenci). Bezpłatnie mogą podróżować dzieci do czasu objęcia obowiązkiem szkolnym (w przypadku dzieci sześcioletnich spełniających obowiązek szkolny nie dłużej niż do końca roku szkolnego, w którym kończą 7 lat), osoby które ukończyły 70 lat oraz osoby, których uprawnienia wynikają z ustaw szczególnych. Pasażerowie podróżujący z Warszawską Kartą Turysty otrzymają 10 proc. zniżkę. Wprowadzono także tzw. bilet rodzinny.


źródło: Zarząd Transportu Miejskiego
NIE dla ACTA!
Dzulikiewicz
 
Posty: 43
Dołączył: wtorek, 22 lutego 2005, 22:03
Avatar użytkownika

Re: [Warszawa] Nowe warszawskie przetargi

Postprzez Dzulikiewicz » niedziela, 21 marca 2010, 21:56

Scania zaprotestowała w przetargu na 70 przegubów: [url=http://www.mza.waw.pl/logistyka/ue_70_leasing/odwolanie_scania.pdf]link[/url]
Dzulikiewicz
 
Posty: 43
Dołączył: wtorek, 22 lutego 2005, 22:03
Avatar użytkownika

Re: [Warszawa] Nowe warszawskie przetargi

Postprzez Dzulikiewicz » piątek, 16 kwietnia 2010, 19:57

Dzulikiewicz
 
Posty: 43
Dołączył: wtorek, 22 lutego 2005, 22:03
Avatar użytkownika

Re: [Warszawa] Nowe warszawskie przetargi

Postprzez Dzulikiewicz » środa, 28 kwietnia 2010, 18:12

Oferty w przetargu na 50 brygad:
Mobilis - 7,56 zł/km
Veolia - 9,51 zł/km
ITS - 9,60 zł/km

Trwa badanie ofert, jeśli wszystkie będą poprawne, to odbędzie się aukcja elektroniczna.
Dzulikiewicz
 
Posty: 43
Dołączył: wtorek, 22 lutego 2005, 22:03
Avatar użytkownika

Re: [Warszawa] Nowe warszawskie przetargi

Postprzez Dzulikiewicz » poniedziałek, 10 maja 2010, 19:21

kulikowski
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 939
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: [Warszawa] Nowe warszawskie przetargi

Postprzez kulikowski » wtorek, 29 czerwca 2010, 15:51

70 przegubowych MAN-ów w leasingu MZA:

[url]http://www.przegubowiec.com/component/content/article/537-beda-many-w-mza[/url]


[quote="Przegubowiec"] wtorek, 22 czerwca 2010 19:13
Jacek Pudło

Ogłoszono wynik w przetargu MZA na leasing operacyjny 70 autobusów przegubowych. Zwycięzcą zostało konsorcjum ING Lease oraz MAN Truck & Bus. Wartość oferty wyniosła 118 mln zł. Na drugiej pozycji znalazła się oferta konsorcjum firm Bankowy Leasing oraz Solaris Bus & Coach. Z punktacji, jaką uzyskała oferta wynika, iż MAN wraz z ING zaoferował kilkanaście procent niższą cenę, gwarancję na 300 000 km, a zapewne również 360-konny silnik. Nie zaoferowano zaś silnika dostosowanego do biopaliwa B100, przyspieszenia terminu dostaw poniżej 16 tygodni ani kabiny wyprowadzonej do pierwszego skrzydła drzwi. Solaris z Bankowym Leasingiem oferował zaś wozy z pełnymi kabinami i dostosowane do paliwa B100.

Jeżeli wybór nie zostanie oprotestowany, to umowa z MAN i ING Lease będzie mogła być zawarta po 10 dniach od ogłoszenia wyniku przetargu. Pierwszych dostaw należy się więc spodziewać na początku listopada.

[url=http://www.mza.waw.pl/logistyka/ue_70_leasing/wynik.pdf]Link do informacji na stronie MZA (format PDF)[/url]


źródło: Przegubowiec.com
NIE dla ACTA!
Poprzednia stronaNastępna strona
Odpowiedz