Dalsza ekspansja ŁKA

inforail
22.12.2015 07:06
0 Komentarzy

Od stycznia Łódzka Kolej Aglomeracyjna uruchomi nowepołączenie z Łodzi do Skierniewic. Rozkład zaplanowano tak, aby ułatwićmieszkańcom Skierniewic dojazd do pracy w Łodzi; czas przejazdu nie przekroczy49 minut – poinformował w poniedziałek zarząd ŁKA.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna jest ekologicznym, wygodnymi niezawodnym środkiem transportu w naszym województwie. ŁKA na pewno będziesięgała po możliwości finansowania z nowego okresu programowania, będzierozwijała siatkę połączeń, bo na Kolej Aglomeracyjną czeka jeszcze PiotrkówTrybunalski, Radomsko, Opoczno; wspólnie z PLK będzie też modernizowałaprzystanki. Pasażerowie wracają do kolei, chcemy tę tendencjępodtrzymywać” – zaznaczył na poniedziałkowej konferencji prasowejmarszałek woj. łódzkiego Witold Stępień.

Dyrektor handlowy ŁKA Anna Lenarczyk podkreśliła, że KolejAglomeracyjna jeździ już na trasach pomiędzy Łodzią a Kutnem, Koluszkami,Łowiczem, Sieradzem i Zgierzem. „Od pierwszego stycznia ruszamy dalej – doSkierniewic. Na początek zapraszamy pasażerów do dwóch par pociągów; rozkładjest tak ułożony, aby dogodnie dowieźć mieszkańców Skierniewic do Łodzi nagodz. 7:00, i po godz. 15:00 wrócić do Skierniewic. Pociągi zapewniają równieżbezpośrednie połączenie Skierniewic ze Zgierzem i będą skomunikowane zpociągami TLK do i z Warszawy. Czas przejazdu między Łodzią a Skierniewicami to44-49 minut. Z Koluszek do Skierniewic można dojechać w 30 minut” -zaznaczyła.

W ramach połączeń przewidziano pociąg ze stacji Łódź Widzew,który umożliwi dojazd do Skierniewic na godz. 6:00 i skomunikowanie z pociągiemTLK do Warszawy.

Działająca od 2012 r. ŁKA jest spółką samorządu łódzkiego.Według prezesa ŁKA Andrzeja Wasilewskiego, w mijającym roku zakończono pierwszyetap budowy ŁKA. Plany na kolejne pięć lat zakładają – obok utrzymaniauruchomionych wcześniej linii ŁKA – uruchomienie przy wykorzystaniu środków UEpociągów relacji Łódź – Piotrków Trybunalski/Radomsko, Łódź – TomaszówMazowiecki/Opoczno oraz połączenie Skierniewice – Łowicz – Kutno.

„W nowym rozkładzie uruchamiamy 162 pociągi dobowo – wstarym było ich 138. Pociągi zatrzymują się na 54 przystankach ŁKA; wiele znich zostało wyremontowanych za pieniądze ze środków UE” – podkreśliłprezes ŁKA.

Na tabor spółki składa się 20 nowoczesnych pociągów FLIRT 3,wyposażonych m.in. w biletomaty, miejsca na wózki dziecięce i inwalidzkie zzabezpieczeniem, wieszaki na rowery (można je przewozić bezpłatnie), internet igniazdka elektryczne. ŁKA można podróżować w ramach wspólnego biletuaglomeracyjnego obejmującego – obok połączeń kolejowych ŁKA i PrzewozówRegionalnych – także środki komunikacji miejskiej w Łodzi, Pabianicach,Zgierzu, Łasku, Zduńskiej Woli, Sieradzu i Łowiczu.

„Będziemy namawiać samorządy lokalne dointermodalności, czyli tworzenia przystanków, na których są parkingi, gdziemożna zostawić rower, dojeżdża lokalna komunikacja i bez problemu można sięprzesiadać na pociąg” – zaznaczył Stępień.

Wartość projektu budowy systemu ŁKA to ponad 457 mln zł, zczego 220 mln zł pochodziło ze środków europejskich. W drugim etapie rozwojuŁKA – w ramach nowej perspektywy UE – planuje się wydanie 510 mln zł.


Komentarze