Krakowskie pomysły...

Wasze opinie o przetargach związanych z autobusami i komunikacją miejską.

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

122#8047
 
Posty: 58
Dołączył: środa, 18 czerwca 2003, 02:00
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez 122#8047 » środa, 27 sierpnia 2003, 10:12

[quote]
Komunikacja miejsca powinna się składać z następujących rodzajów pojzdów:
1. autobus
2. metro (prawdziwe) - tam, gdzie konieczny jest przewóz dużych potoków pasażerów.


Bądźmy szczerzy. Skąd władze jakiegokolwiek dużego miasta czy aglomeracji mają wziąść pieniądze na metro? Nie bujajmy w chmurach.
zbyrus
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1529
Dołączył: wtorek, 24 września 2002, 02:00
Lokalizacja: Krakowa
Avatar użytkownika

Postprzez zbyrus » środa, 27 sierpnia 2003, 13:08

[quote]
On 2003-08-27 10:12, 122#8047 napisał:
[quote]
Komunikacja miejsca powinna się składać z następujących rodzajów pojzdów:
1. autobus
2. metro (prawdziwe) - tam, gdzie konieczny jest przewóz dużych potoków pasażerów.


Bądźmy szczerzy. Skąd władze jakiegokolwiek dużego miasta czy aglomeracji mają wziąść pieniądze na metro? Nie bujajmy w chmurach.

To niech tyle nie łożą w tramwaje i kiedyś się na metro uzbiera. Poza tym marnuje się pieniądze na wysokie pensje dla osób na stanowiskach kierowniczych. Sprzedzliby tramwaje to byłyby pieniądze na autobusy i może na metro. A naprawdę zamiast robić tunelu dla tramwajów lepiej zrobić prawdziwe metro, z prawdziwym taborem (znacznie wygodniejszym i szybszym od tramwajowego).
Ale uważam, iż Kraków <b><font color=red> powinien pilnie (jeszcze w tym roku) kupić 50 autobusów a w przyszłym nastepne 50 a od 2005 r. po 30 rocznie</b></font color=red>. To, co robią z rozkładami (potworne cięcia w komunikacji autobusowej przy jednoczesnym dowalaniu tramwajów) świadczy właśnie o niedoborze taboru autobusowego. Niech nas nie "uszczęśliwiają" komunikacją tramwajową.
122#8047
 
Posty: 58
Dołączył: środa, 18 czerwca 2003, 02:00
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez 122#8047 » środa, 27 sierpnia 2003, 21:25

Po części rozumiem kol. Zbyrusa, bo we Wrocławiu pełno linii tramwajowych wozi powietrze w godzinach szczytu, ale to jeszcze nie jest powód, ażeby je całkowicie zlikwidować. Budowa metra jest znacznie droższa od kupna nowych tramwajów, a czymś ludzi trzeba wozić. Tramwaj wydaje się dobrym rozwiązaniem w centrum miasta. Gderanie, żeby wyznaczyć buspasy nic nie da, gdyż opór społeczeństwa zmotoryzowanego mógłby być zbyt duży. Pozostaje więc tramwaj.
Locutus
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3493
Dołączył: sobota, 28 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Avatar użytkownika

Postprzez Locutus » środa, 27 sierpnia 2003, 23:32

Towarzyszu Zbyrus - komunikację tramwajową w powakacyjnych rozkładach objęto DUŻO WIĘKSZYMI CIĘCIAMI, niż autobusową... w autobusowej pocięto tylko kilka linii (drastycznie i głupio zrobiono to w przypadku #128 i #511, resztę chyba da się przeżyć). W komunikacji tramwajowej pocięto absolutnie WSZYSTKIE linie.

Pzdr.
LOKI
Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3157
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » czwartek, 28 sierpnia 2003, 08:57

[quote]
On 2003-08-27 21:25, 122#8047 napisał:
Po części rozumiem kol. Zbyrusa, bo we Wrocławiu pełno linii tramwajowych wozi powietrze w godzinach szczytu, ale to jeszcze nie jest powód, ażeby je całkowicie zlikwidować. Budowa metra jest znacznie droższa od kupna nowych tramwajów, a czymś ludzi trzeba wozić. Tramwaj wydaje się dobrym rozwiązaniem w centrum miasta. Gderanie, żeby wyznaczyć buspasy nic nie da, gdyż opór społeczeństwa zmotoryzowanego mógłby być zbyt duży. Pozostaje więc tramwaj.


Gdy się namaluje bus pasy, to trzeba egzekwować od zmotoryzowanych ich przestrzeganie. A zapewniam cię, że bus pasy są tańsze od budowy trakcji tramwajowej, no i oczywiście metra.
122#8047
 
Posty: 58
Dołączył: środa, 18 czerwca 2003, 02:00
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez 122#8047 » czwartek, 28 sierpnia 2003, 09:53

No właśnie, chodzi też o egzekwowanie buspasów. W Polsce przy obecnej kulturze kierowców i opieszałości straży miejskiej buspasy byłyby również pełne samochodów.
Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3157
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » czwartek, 28 sierpnia 2003, 12:02

Zwykły tramwaj to nie jest nic nadzwyczajnego, bo i tak na skrzyżowaniach stoi. Co innego, gdyby był szybki tramwaj...
zbyrus
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1529
Dołączył: wtorek, 24 września 2002, 02:00
Lokalizacja: Krakowa
Avatar użytkownika

Postprzez zbyrus » czwartek, 28 sierpnia 2003, 13:05

[quote]
On 2003-08-28 12:02, Misiek napisał:
Zwykły tramwaj to nie jest nic nadzwyczajnego, bo i tak na skrzyżowaniach stoi. Co innego, gdyby był szybki tramwaj...

"Szybki" tramwaj to fikcja, gdyż Vmax. tramwaju jest bardzo umiarkowana. A naprawdę wolę autobus.
mistral
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 900
Dołączył: wtorek, 30 lipca 2002, 02:00
Lokalizacja: Poznań

Postprzez mistral » czwartek, 28 sierpnia 2003, 13:23

Helo ZBYRUS.
Może Vmax tramwaju nie jest jego najsilniejszą stroną, ale tak jak w Poznaniu, gdzie jedzie on wydzielonym torowiskiem, powoduje to, że jego prędkość eksploatacyjna jest wyższa od autobusu.
Miałem na myśli PESTkę (Poznański Szybki Tramwaj)
Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3157
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » czwartek, 28 sierpnia 2003, 16:14

[quote]
On 2003-08-28 13:23, mistral napisał:
Helo ZBYRUS.
Może Vmax tramwaju nie jest jego najsilniejszą stroną, ale tak jak w Poznaniu, gdzie jedzie on wydzielonym torowiskiem, powoduje to, że jego prędkość eksploatacyjna jest wyższa od autobusu.
Miałem na myśli PESTkę (Poznański Szybki Tramwaj)


Czy staje na światłach?
zbyrus
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1529
Dołączył: wtorek, 24 września 2002, 02:00
Lokalizacja: Krakowa
Avatar użytkownika

Postprzez zbyrus » czwartek, 28 sierpnia 2003, 18:06

[quote]
On 2003-08-28 16:14, Misiek napisał:
[quote]
On 2003-08-28 13:23, mistral napisał:
Helo ZBYRUS.
Może Vmax tramwaju nie jest jego najsilniejszą stroną, ale tak jak w Poznaniu, gdzie jedzie on wydzielonym torowiskiem, powoduje to, że jego prędkość eksploatacyjna jest wyższa od autobusu.
Miałem na myśli PESTkę (Poznański Szybki Tramwaj)


Czy staje na światłach?

Miśku, sam przyznałeś, że Vmax. nie jest zbyt mocną stroną tramwaju. A czy wiecie może o czymś takim jak <font color=red><b>metrobus</b></font>. Ja wiem, ale na razie czekam, czy wy zgadniecie, o co chodzi (nie ma - wbrew nazwie - nic wspólnego z metrem).
mistral
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 900
Dołączył: wtorek, 30 lipca 2002, 02:00
Lokalizacja: Poznań

Postprzez mistral » czwartek, 28 sierpnia 2003, 18:19

[quote]
On 2003-08-28 16:14, Misiek napisał:
[quote]
On 2003-08-28 13:23, mistral napisał:
Helo ZBYRUS.
Może Vmax tramwaju nie jest jego najsilniejszą stroną, ale tak jak w Poznaniu, gdzie jedzie on wydzielonym torowiskiem, powoduje to, że jego prędkość eksploatacyjna jest wyższa od autobusu.
Miałem na myśli PESTkę (Poznański Szybki Tramwaj)


Czy staje na światłach?
Nie PESTKA nie ma nigdzie skrzyżowań. Jedzie cały czas oddzielnym torem, po specjalnych wiaduktach lub pod wiaduktami wybudowanymi specjalnie dla PESTKI. Dopiero w centrum, gdy włącza się do pozostałej sieci tramwajowej są skrzyzowania, ale to już jest centrum. Jeździ przez największe osiedla mieszkaniowe.
POZDROWIENIA

Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3157
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » czwartek, 28 sierpnia 2003, 19:51

[quote]
On 2003-08-28 18:06, zbyrus napisał:
Miśku, sam przyznałeś, że Vmax. nie jest zbyt mocną stroną tramwaju. [...]


Ciekawe kiedy ja to przyznałem... Coś ci się chyba ZBYRUSIE pokopało.

Metrobus.... może coś takiego jak szynobus?
122#8047
 
Posty: 58
Dołączył: środa, 18 czerwca 2003, 02:00
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez 122#8047 » czwartek, 28 sierpnia 2003, 21:39

Podziemny autobus?
adam86
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 970
Dołączył: poniedziałek, 2 czerwca 2003, 02:00
Lokalizacja: chorzów
Avatar użytkownika

Postprzez adam86 » czwartek, 28 sierpnia 2003, 22:36

[quote]
On 2003-08-28 13:05, zbyrus napisał:
[quote]
On 2003-08-28 12:02, Misiek napisał:
Zwykły tramwaj to nie jest nic nadzwyczajnego, bo i tak na skrzyżowaniach stoi. Co innego, gdyby był szybki tramwaj...

"Szybki" tramwaj to fikcja, gdyż Vmax. tramwaju jest bardzo umiarkowana. A naprawdę wolę autobus.

Tylko, że nie najważniejsza jest V max, a V średnia!
Poprzednia stronaNastępna strona
Odpowiedz