Przetarg we Wrocławiu

Wasze opinie o przetargach związanych z autobusami i komunikacją miejską.

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

Barttek
 
Posty: 128
Dołączył: poniedziałek, 10 lutego 2003, 02:00
Lokalizacja: Zgorzelec

Postprzez Barttek » poniedziałek, 11 sierpnia 2003, 11:42

Ukazała się informacja o przetargu na 14 szt. autobusów "solo" czyli jak mniemam 12-metrowych. I tu informacja o kryteriach wyboru i znaczeniu. 55% to cena, czyli jeśli najniższą cenę zaoferuje Jelcz lub Solaris, powiniem teorytycznie wygrać. Jeśli przegrają, oznacza to iż przetarg ten to krętactwo (grubymi nićmi szyte) robione pod Volvo!
Jelcz PR110E #821
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1695
Dołączył: wtorek, 25 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Jelcz PR110E #821 » poniedziałek, 11 sierpnia 2003, 12:46

[quote]
On 2003-08-11 11:42, Barttek napisał:
Ukazała się informacja o przetargu na 14 szt. autobusów "solo" czyli jak mniemam 12-metrowych. I tu informacja o kryteriach wyboru i znaczeniu. 55% to cena, czyli jeśli najniższą cenę zaoferuje Jelcz lub Solaris, powiniem teorytycznie wygrać. Jeśli przegrają, oznacza to iż przetarg ten to krętactwo (grubymi nićmi szyte) robione pod Volvo!


A jakie są pozostałe? Jeśli serwis, gwarancja i zgodność z posiadanym taborem to Volvo wygrywa : ) Jak na mnei ot skoro tak lubia Volva w MPK Wrocław, to w przetargu musi być jakiś punkt decydujący o powodzeniu tego właśnie producenta.
Barttek
 
Posty: 128
Dołączył: poniedziałek, 10 lutego 2003, 02:00
Lokalizacja: Zgorzelec

Postprzez Barttek » poniedziałek, 11 sierpnia 2003, 14:33

Nie może wygrać Volvo, jeżeli zaproponuje wyższą cenę, jeśli o powodzenia przetargu decyduje cena w 55%. Więc jeśli Volvo w ocenie technicznej będzie lepszy od Solarisa (30%) to i tak powinien przegrać, gdyż Solaris jest tańszy, ato jest głównym kryterium. Jeśli Volvo wygra, a będzie droższe, to oznacza mataczenie i wieeeeeelki przekręt.
V-1
 
Posty: 169
Dołączył: niedziela, 27 lipca 2003, 02:00
Lokalizacja: Wroclawia

Postprzez V-1 » poniedziałek, 11 sierpnia 2003, 16:20

[quote]
On 2003-08-11 14:33, Barttek napisał:
Nie może wygrać Volvo, jeżeli zaproponuje wyższą cenę, jeśli o powodzenia przetargu decyduje cena w 55%. Więc jeśli Volvo w ocenie technicznej będzie lepszy od Solarisa (30%) to i tak powinien przegrać, gdyż Solaris jest tańszy, ato jest głównym kryterium. Jeśli Volvo wygra, a będzie droższe, to oznacza mataczenie i wieeeeeelki przekręt.


Mataczyc to moze Rokita, Rywin i Miller. Przepraszam za ten polityczny akcent.

Ja tam chcialbym,zeby wygralo Vecto , ale to tylko marzenia, bo wszyscy wiemy, ze wygra marka Volvo. Osobiscie nie chcialbym widziec Solarisa we WROCLAWIU , gdyz jestem za popieraniem lokalnego przemyslu, a nie nabijanbiem kasy Wielkopolsce--------- Z calym szacunkiem dla wyrobow z tamtad pochodzacych.
.....:::::Z Jelczem w nowe tysiaclecia:::::.....
Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3157
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » poniedziałek, 11 sierpnia 2003, 16:33

[quote]
On 2003-08-11 16:20, V-1 napisał:

Mataczyc to moze Rokita, Rywin i Miller.


Ładnie powiedziane :smile: :smile:

[quote]

Ja tam chcialbym,zeby wygralo Vecto , ale to tylko marzenia, bo wszyscy wiemy, ze wygra marka Volvo. Osobiscie nie chcialbym widziec Solarisa we WROCLAWIU , gdyz jestem za popieraniem lokalnego przemyslu, a nie nabijanbiem kasy Wielkopolsce--------- Z calym szacunkiem dla wyrobow z tamtad pochodzacych.



No i dobra, przynajmniej jakiś sensowny argument podałeś.

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Misiek dnia 2003-08-11 16:34 ]</font>
V-1
 
Posty: 169
Dołączył: niedziela, 27 lipca 2003, 02:00
Lokalizacja: Wroclawia

Postprzez V-1 » poniedziałek, 11 sierpnia 2003, 16:40

[quote]
On 2003-08-11 16:33, Misiek napisał:
[quote]
On 2003-08-11 16:20, V-1 napisał:

Mataczyc to moze Rokita, Rywin i Miller.


Ładnie powiedziane :smile: :smile:

[quote]

Ja tam chcialbym,zeby wygralo Vecto , ale to tylko marzenia, bo wszyscy wiemy, ze wygra marka Volvo. Osobiscie nie chcialbym widziec Solarisa we WROCLAWIU , gdyz jestem za popieraniem lokalnego przemyslu, a nie nabijanbiem kasy Wielkopolsce--------- Z calym szacunkiem dla wyrobow z tamtad pochodzacych.



No i dobra, przynajmniej jakiś sensowny argument podałeś.

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Misiek dnia 2003-08-11 16:34 ]</font>


Dzieki.
.....:::::Z Jelczem w nowe tysiaclecia:::::.....
Barttek
 
Posty: 128
Dołączył: poniedziałek, 10 lutego 2003, 02:00
Lokalizacja: Zgorzelec

Postprzez Barttek » poniedziałek, 11 sierpnia 2003, 18:57

A ja uważam, że lepiej zasilić polskiego, ambitnego przedsiębiorcę, który prowadzi POLSKĄ firme i produkuje BARDZO DOBRE autobusy, które kupowane są i chwalone w Polsce jak i krajach EUROPY ZACHODNIEJ, jak zasilać ZAGRANICZNY koncern!
Locutus
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3493
Dołączył: sobota, 28 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Avatar użytkownika

Postprzez Locutus » wtorek, 12 sierpnia 2003, 04:14

Przetarg jest jak widzę ustawiony tak, że cena nie ma aż tak wielkiego znaczenia - 55% to naprawdę nie tak wiele... sporo jest za jakość... ja bym się nie zdziwił, jakbyście skończyli ze scaniami OmniCity :razz:

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Locutus dnia 2003-08-12 04:15 ]</font>
pms4
 
Posty: 26
Dołączył: czwartek, 7 sierpnia 2003, 02:00
Lokalizacja: Wrocławia

Postprzez pms4 » wtorek, 12 sierpnia 2003, 08:02

Ja bym tez bardzo chcial zeby wygral 125M!!On niczym nie ustepuje zachodnim konstrukcjom a wrecz jest od nich lepszy bo projektowany z mysla o polskich drogach i uzytkownikach. Poza tym do drugi tak nowoczesny autobus na swiecie, volvo bylo jeszcze w krzakach ze swoim badziewnym 7000 jak Jelcz mial juz w ofercie Danę.pozdrawiam wszystkich wroclawian męczących sie w dusznych i tandeciaerskich 7000
Barttek
 
Posty: 128
Dołączył: poniedziałek, 10 lutego 2003, 02:00
Lokalizacja: Zgorzelec

Postprzez Barttek » wtorek, 12 sierpnia 2003, 08:19

Fajnie, że mamy podobne zdanie co do Volvo:-)
Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3157
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » wtorek, 12 sierpnia 2003, 09:21

[quote]
On 2003-08-12 08:02, pms4 napisał:
Ja bym tez bardzo chcial zeby wygral 125M!!On niczym nie ustepuje zachodnim konstrukcjom a wrecz jest od nich lepszy bo projektowany z mysla o polskich drogach i uzytkownikach. [...]


Problem w tym, że system który jest odpowiedzialny za sterowanie zawieszeniem szwankuje podczas jazdy na bardzo wyboistych (<b>polskich</b> drogach. To jest tylko dowód na to że M125 nie został zaprojektowany z myślą o polskich drogach jak ty powiedziałeś i że nie jest lepszy od zachodnich konstrukcji.
Jelcz PR110E #821
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1695
Dołączył: wtorek, 25 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Jelcz PR110E #821 » wtorek, 12 sierpnia 2003, 09:39

[quote]
On 2003-08-12 09:21, Misiek napisał:
Problem w tym, że system który jest odpowiedzialny za sterowanie zawieszeniem szwankuje podczas jazdy na bardzo wyboistych (<b>polskich</b> drogach. To jest tylko dowód na to że M125 nie został zaprojektowany z myślą o polskich drogach jak ty powiedziałeś i że nie jest lepszy od zachodnich konstrukcji.


Wygląda na to, iż za duzo razy to powtartzałem ; ] Ale takie zawieszenie były w pierwszych egzemplarzach, jechaleś zapewne 2247 - zapewne w Vecto jest montowane takie sterowanie jak w 2247.

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Jelcz PR110E #821 dnia 2003-08-12 09:41 ]</font>
Oświęcimianin
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1479
Dołączył: sobota, 6 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Oświęcim
Avatar użytkownika

Postprzez Oświęcimianin » wtorek, 12 sierpnia 2003, 10:56

To co piszecie to tylko teoria. Nie jest problemem, żeby to właśnie Volvo wygrało. Wystarczy w SIWZ napisać, że w autobusie silnik musi byś w zabudowie wierzowej (odpada Vecto oraz MAN NL2x3, ponieważ wersja 283CR z Towerem nie jest jeszcze sprzedawana w Polsce). Pozstaje Solaris, Scania i Volvo. Dodajemy jeszcze, że musi być ten sam producent podwozia i silnika, czyli odpada nam Solar, a Scania jest droższa niż Volvo i mamy prosty przepis na autobus, który chcemy. Oczywiście nie twierdzę, że MPK Wrocław tak postąpi, ale jest to jedna z możliwości.
V-1
 
Posty: 169
Dołączył: niedziela, 27 lipca 2003, 02:00
Lokalizacja: Wroclawia

Postprzez V-1 » wtorek, 12 sierpnia 2003, 15:18

Ja bym chcial aby wygralo Vecto, a w ostatecznosci Volvo 7000. Dlaczego? Bo obydwa sa montowane lub produkowane (jak kto woli) na Dolnym Slasku.
POZDRAWIAM.
.....:::::Z Jelczem w nowe tysiaclecia:::::.....
Jelcz PR110E #821
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1695
Dołączył: wtorek, 25 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Jelcz PR110E #821 » wtorek, 12 sierpnia 2003, 17:26

[quote]
On 2003-08-12 10:56, Oświęcimianin napisał:
To co piszecie to tylko teoria. Nie jest problemem, żeby to właśnie Volvo wygrało. Wystarczy w SIWZ napisać, że w autobusie silnik musi byś w zabudowie wierzowej (odpada Vecto oraz MAN NL2x3, ponieważ wersja 283CR z Towerem nie jest jeszcze sprzedawana w Polsce). Pozstaje Solaris, Scania i Volvo. Dodajemy jeszcze, że musi być ten sam producent podwozia i silnika, czyli odpada nam Solar, a Scania jest droższa niż Volvo i mamy prosty przepis na autobus, który chcemy. Oczywiście nie twierdzę, że MPK Wrocław tak postąpi, ale jest to jedna z możliwości.


Szczerze mówiac nie dziwiłbym sie, by w tej dokładnej specyfikacji były takie właśnie "szczegóły" które przesądzają o wyniku.
Następna strona
Odpowiedz