Przetarg na obsługę linii w Krakowie.

Wasze opinie o przetargach związanych z autobusami i komunikacją miejską.

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

Locutus
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3502
Dołączył: sobota, 28 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Avatar użytkownika

Przetarg na obsługę linii w Krakowie.

Postprzez Locutus » sobota, 6 czerwca 2009, 11:24

Krakowski ZIKiT właśnie ogłosił przetarg na obsługę siedmiu linii na siedem lat. Trzy linie mają być obsługiwane przegubami (105, 174 i 405), pozostałe (115, 122, 153 i 182) dwunastometrowcami. Autobusy mają być 100%LF, klimatyzowane, z automatami biletowymi, dodatkowo punktowany będzie ewentualny napęd ekologiczny (CNG, hybryda), zakazano także umieszczania reklam na szybach. Wielkim minusem jest brak wymogu odnośnie malowania taborowego (a dokładniej wymagane jest jedynie, żeby wszystkie autobusy miały jednolite malowanie taborowe, ale nie ma ani słowa odnośnie tego, jak ma ono wyglądać... więc, jeśli wygra ktoś inny niż MPK lub kanarkowo żółty Mobilis, to będzie trzeci wzór malowania i zrobi się pstrokacizna niczym w GOPie)...

Tekst ogłoszenia o przetargu i wszystkie załączniki tutaj: http://www.zikit.krakow.pl/sprawy-urzed ... wy-18v2009

Pozdrawiam!
LOKI
Platforma Komunikacyjna Krakowa - najprzyjaźniejsze użytkownikowi forum o krakowskiej komunikacji miejskiej.
Lestat
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 743
Dołączył: sobota, 10 kwietnia 2004, 00:43
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce (duchem)
Avatar użytkownika

Re: Przetarg na obsługę linii w Krakowie.

Postprzez Lestat » niedziela, 5 lipca 2009, 14:09

Spodziewaj sie Mobilisa... lub ewentualnie Meteora, bo z Nimi nigdy nic nie wiadomo.
Locutus
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3502
Dołączył: sobota, 28 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Avatar użytkownika

Re: Przetarg na obsługę linii w Krakowie.

Postprzez Locutus » sobota, 25 lipca 2009, 11:43

Przebieg przetargu okazał się być jedną wielką niespodzianką. Wystartowali MPK Łódź, Mobilis, MPK Kraków, DLA, ale czarnym koniem tego przetargu i największą niespodzianką okazał się PTS Kraków, który skądinąd złożył swoją ofertę na DWIE MINUTY przed otwarciem kopert. ;-) Wprawdzie nie jest to oferta najtańsza (najtańszą złożyło ? o dziwo ? krakowskie MPK), ale za to zgromadzi najwięcej punktów, bowiem PTS gwarantuje, że będzie obsługiwać wygrane w przetargu linie taborem w stu procentach zasilanym LNG ? zaś 10% oceny oferty przyznawane jest za zastosowanie napędu ?ekologicznego? (hybryda lub gaz). W przyszłym tygodniu przetarg powinien zostać definitywnie rozstrzygnięty i ? jeśli nie dojdzie do jego unieważnienia ? najprawdopodobniej na krakowskich ulicach zobaczymy od 2010. roku Solbusy.

Poniżej szczegóły wszystkich ofert:


1. Konsorcjum MPK Łódź sp. z o.o. i PKS Myślenice sp. z o.o
Cena brutto za pierwszy rok: 12 826 717 zł 82 gr
Cena brutto za całą ofertę 103 824 240 zł
Wzkm 18 metrów: 6,91 netto / 7,3937 brutto
Wzkm 12 metrów: 5,53 netto / 5,9171 brutto
Udział taboru zasilanego gazem lub hybrydą: 0%

2. Mobilis sp. z o.o.
Cena brutto za pierwszy rok: 13 095 484 zł 12 gr
Cena brutto za całą ofertę 104 766 789 zł 04 gr
Wzkm 18 metrów: 6,85 netto / 7,33 brutto
Wzkm 12 metrów: 5,84 netto / 6,25 brutto
Udział taboru zasilanego gazem lub hybrydą: 6,25%

3. Konsorcjum MPK Serwis sp. z o.o. i MPK Kraków S.A.
Cena brutto za pierwszy rok: 12 458 459 zł 12 gr
Cena brutto za całą ofertę 99 667 672 zł 96 gr
Wzkm 18 metrów: 6,65 netto / 7,12 brutto
Wzkm 12 metrów: 5,43 netto / 5,81 brutto
Udział taboru zasilanego gazem lub hybrydą: 0%

4. Dolnośląskie Linie Autobusowe
Cena brutto za pierwszy rok: 13 945 791 zł 82 gr
Cena brutto za całą ofertę 111 566 334 zł 56 gr
Wzkm 18 metrów: 7,67 netto / 8,21 brutto
Wzkm 12 metrów: 5,89 netto / 6,30 brutto
Udział taboru zasilanego gazem lub hybrydą: 10%

5. PTS Kraków
Cena brutto za pierwszy rok: 13 600 992 zł 63 gr
Cena brutto za całą ofertę 108 807 941 zł 08 gr
Wzkm 18 metrów: 7,09 netto / 7,59 brutto
Wzkm 12 metrów: 6,09 netto / 6,52 brutto
Udział taboru zasilanego gazem lub hybrydą: 100% (LNG)


Pozdrawiam!
LOKI
Platforma Komunikacyjna Krakowa - najprzyjaźniejsze użytkownikowi forum o krakowskiej komunikacji miejskiej.
Lestat
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 743
Dołączył: sobota, 10 kwietnia 2004, 00:43
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce (duchem)
Avatar użytkownika

Re: Przetarg na obsługę linii w Krakowie.

Postprzez Lestat » poniedziałek, 27 lipca 2009, 12:08

Teraz widać, jak to Miasto ogłasza przetargi, by obniżyć koszty.

Kpina ]:->
Locutus
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3502
Dołączył: sobota, 28 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Avatar użytkownika

Re: Przetarg na obsługę linii w Krakowie.

Postprzez Locutus » środa, 29 lipca 2009, 15:54

A ja dodam, że przetarg został już definitywnie rozstrzygnięty i wygrał PTS. Dodam także, że ponoć Mobilis będzie pisał protesty ? bo nie podoba im się to, że wygrała oferta przekraczająca kwotę, którą ZIKiT początkowo przeznaczał na zamówienie. ZIKiT już zapowiedział, że protest oddali (raz, że przecież ustawa dopuszcza, by zwiększono środki finansowe; unieważnienie przetargu w takiej sytuacji jest tylko OPCJĄ, a nie OBOWIĄZKIEM, a dwa, że ZIKiT cośtam mętnie tłumaczy, że w związku z rewaloryzacjami stawek i nie wiem czym tam jeszcze, owa oferta wcale nie przekracza przewidywanej kwoty ? szczerze mówiąc nie bardzo zrozumiałem, o co im chodzi), ale pewnie skończy się na jakimś ciąganiu po sądach i znów wszystko się opóźni...

Pozdrawiam!
LOKI
Platforma Komunikacyjna Krakowa - najprzyjaźniejsze użytkownikowi forum o krakowskiej komunikacji miejskiej.
Lestat
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 743
Dołączył: sobota, 10 kwietnia 2004, 00:43
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce (duchem)
Avatar użytkownika

Re: Przetarg na obsługę linii w Krakowie.

Postprzez Lestat » czwartek, 15 października 2009, 14:31

Protest złożony przez Mobilisa do KIO został odrzucony, tak więc ja czekam z niecierpliwością na podpisanie umowy ZIKiT-PTS.
Kroelewicz
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1399
Dołączył: niedziela, 25 grudnia 2005, 21:00
Lokalizacja: Lisboa
Avatar użytkownika

Re: Przetarg na obsługę linii w Krakowie.

Postprzez Kroelewicz » czwartek, 15 października 2009, 20:19

Uprzejmie informuję, że na orzeczenie KIO przysługuje skarga do sądu powszechnego. Mobilis może jeszcze chwilę się pobawić, choć to kosztowna zabawa...
Lestat
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 743
Dołączył: sobota, 10 kwietnia 2004, 00:43
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce (duchem)
Avatar użytkownika

Re: Przetarg na obsługę linii w Krakowie.

Postprzez Lestat » piątek, 16 października 2009, 10:38

Kroelewicz napisał(a):Uprzejmie informuję, że na orzeczenie KIO przysługuje skarga do sądu powszechnego. Mobilis może jeszcze chwilę się pobawić, choć to kosztowna zabawa...



Z wypowiedzi rzecznika Mobilisa dla Dziennika Polskiego wynika, że nie będą podejmowali dalszych kroków.
Locutus
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3502
Dołączył: sobota, 28 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Avatar użytkownika

Re: Przetarg na obsługę linii w Krakowie.

Postprzez Locutus » sobota, 17 października 2009, 08:34

W ogóle takie pieniactwo moim zdaniem powinno się jakoś represjonować? Z góry było wiadomo, że protest jest bezzasadny, ale musieli wszystkim zrobić na złość ? tak zamawiającemu jak i zwycięzcy ? i opóźnić całą procedurę o prawie trzy miesiące... No i już wiadomo, że Solbus nie wyrobi się na 1. stycznia z produkcją autobusów, co mnie zupełnie nie dziwi... Gdyby za nieuzasadnione protesty groziły jakieś kary, to może taki Mobilis czy Cegielski (bo oni też potrafią) zastanowiliby się dziesięć razy, zanim by złożyli protest.

Pozdrawiam!
LOKI
Platforma Komunikacyjna Krakowa - najprzyjaźniejsze użytkownikowi forum o krakowskiej komunikacji miejskiej.
Kroelewicz
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1399
Dołączył: niedziela, 25 grudnia 2005, 21:00
Lokalizacja: Lisboa
Avatar użytkownika

Re: Przetarg na obsługę linii w Krakowie.

Postprzez Kroelewicz » poniedziałek, 19 października 2009, 21:49

Locutus napisał(a):W ogóle takie pieniactwo moim zdaniem powinno się jakoś represjonować?

I dzięki takiemu podejściu w Sejmie wyląduje niedługo kolejna nowela Pzp, z której wylecieć ma instytucja protestu (pierwszym krokiem będzie złożenie odwołania do Zespołu Arbitrów/KIO), a koszty niezasadnego odwołania mają zaczynać się od 50 000 czy 100 000 zł (maks. 5 baniek). Kto jak kto, ale Ty chyba powinieneś rozumieć, że to zaproszenie do ustawiania przetargów pod swoich, bo pozostali wykonawcy po prostu będą bali się wchodzić w niepewny interes z taką kwotą.

Z góry było wiadomo, że protest jest bezzasadny, ale musieli wszystkim zrobić na złość ? tak zamawiającemu jak i zwycięzcy ? i opóźnić całą procedurę o prawie trzy miesiące...

KIO ma termin instrukcyjny - jeden miesiąc - na rozpatrzenie sprawy. Gdyby urlopy były skoordynowane to pewnie nie byłoby takich sytuacji, jak teraz.

No i już wiadomo, że Solbus nie wyrobi się na 1. stycznia z produkcją autobusów, co mnie zupełnie nie dziwi...

A to już wina zamawiającego. Wiedział, w jakim otoczeniu prawnym działa, wiedział, że zamówienie jest atrakcyjne i nie będzie proste, bo wprowadził dodatkwe prócz ceny kryterium. Wykonawcy to akurat na rękę, bo Solbus miał więcej czasu na testy.
Locutus
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3502
Dołączył: sobota, 28 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Avatar użytkownika

Re: Przetarg na obsługę linii w Krakowie.

Postprzez Locutus » wtorek, 20 października 2009, 17:40

Kroelewicz napisał(a):I dzięki takiemu podejściu w Sejmie wyląduje niedługo kolejna nowela Pzp, z której wylecieć ma instytucja protestu (pierwszym krokiem będzie złożenie odwołania do Zespołu Arbitrów/KIO), a koszty niezasadnego odwołania mają zaczynać się od 50 000 czy 100 000 zł (maks. 5 baniek).

I chwała bogom! Mam nadzieję, że nowela ta przejdzie jak najszybciej i że skutecznie ukróci wszelkie pieniactwo... Dość już ta bezkarność protestujących bezzasadnie namąciła... Ileż umów zostałoby podpisanych dużo wcześniej, gdyby nie uparte tłuczenie głową w ścianę przegranych, którzy ? niczym trzylatek, który, gdy przegra w jakąś grę, płacze, wrzeszczy i tupie nóżkami ? nie potrafili się pogodzić z tym, że przerżnęli w otwartym przetargu o jasno ustalonych kryteriach... Ileż autobusów czy tramwajów pojawiłoby się o wiele miesięcy wcześniej na ulicach polskich miast... Ta nowelizacja to konieczność!
Kroelewicz napisał(a):Kto jak kto, ale Ty chyba powinieneś rozumieć, że to zaproszenie do ustawiania przetargów pod swoich, bo pozostali wykonawcy po prostu będą bali się wchodzić w niepewny interes z taką kwotą.

Primo ? Mimo obecnych prodecur odwoławczych, przetargi ustawiane są już dziś i to w taki sposób, że nie można zamawiającym tego wytknąć czarno na białym, bo nie jest to ustawianie ?na chama?, ale sprawne żonglowanie wymogami SIWZ i ocenami przyznawanymi za poszczególne kryteria, w taki sposób, że choć startować może wielu, to niemalże zawsze wygrywa ten, kto ma wygrać. Nowelizacja ustawy więc NIC tu nie zmieni.

Secundo ? Takie ustawianie przetargów w większości przypadków w branży komunikacyjnej jest zwyczajnie uzasadnione ekonomicznie, bo posiadanie pojazdów jednej marki na zajezdni pozwala przewoźnikowi na wymierne oszczędności w porównaniu do sytuacji, gdyby każde zamówienie kończyło się dostawami innej marki, zwłaszcza w momencie, gdy pojedyncze zamówienia nigdy nie opiewają na zbyt dużą liczbę pojazdów. Nie mamy więc do czynienia ze złą wolą czy korupcją, lecz z godną pochwały dbałością o interes ekonomiczny firmy.

Tertio ? Pozostałym wykonawcom nikt nie zabroni udziału w przetargu, sam start nie narazi ich na żadne ryzyko finansowe. Natomiast zastanowią się dziesięć razy, zanim zaczną blokować procedurę na wiele miesięcy licznymi odwołaniami, które w dzisiejszych czasach stały się już prawdziwą plagą paraliżującą każdą większą inwestycję.

Quarto ? Jeżeli jednak w procedurze przetargowej zostanie popełnione oczywiste nadużycie, to poszkodowany będzie się mógł spokojnie odwołać, wiedząc, że racja jest po jego stronie i że jego odwołanie nie zostanie uznane za bezzasadne.

Quinto ? Nowelizacja ta pozwoli więc na dalsze zapobieganie nadużyciom, ale jednocześnie wyeliminuje paraliżowanie ważnych inwestycji przez pieniaczy niepotrafiących się pogodzić z własną przegraną... Zbyt często protesty, o których z góry wiadomo, że są bezzasadne, blokują inwestycję miesiącami... No weźmy chociażby liczne przetargi, w których Cegielski się rzucał, szafując oskarżeniami o nieuczciwym ograniczaniu konkurencji i nie potrafiąc zrozumieć, że wymaganie doświadczenia po pierwsze wcale konkurencji nie ogranicza (bo jak pokazały liczne przetargi, ciągle od pięciu do dziesięciu wykonawców je spełnia i konkurencja jest duża), po drugie oszczędza kupującemu użerania się z niedorobionym prototypem (jak się takie użeranie może skończyć, widać chociażby po poznańskich Tatrach RT6N, zresztą kupno produktu samego Cegielskiego, o gotowości do służby na poziomie 35%, co wykazują testy w MPK Poznań, byłoby też samobójstwem), po trzecie doświadczenie zawsze można nabyć, pracując w konsorcjum z doświadczoną firmą (tak jak zrobił to Solaris przy dostawie ostatnich bombardierów dla Krakowa i Gdańska, dzięki czemu teraz spełnia stawiane wymagania), po czwarte wszędzie do tej pory UZP odrzucało taką argumentację (więc zapewne odrzuci ją i po raz enty)...
Kroelewicz napisał(a):KIO ma termin instrukcyjny - jeden miesiąc - na rozpatrzenie sprawy. Gdyby urlopy były skoordynowane to pewnie nie byłoby takich sytuacji, jak teraz.

To nie jest tylko kwestia urlopów, ale przede wszystkim faktu, że w dobie kryzysu, o którym trąbi się na każdym kroku, firmy za wszelką cenę chcą wyrwać intratne konktrakty i są gotowe walczyć o nie do ostatniego tchu?
Kroelewicz napisał(a):A to już wina zamawiającego. Wiedział, w jakim otoczeniu prawnym działa, wiedział, że zamówienie jest atrakcyjne i nie będzie proste, bo wprowadził dodatkwe prócz ceny kryterium. Wykonawcy to akurat na rękę, bo Solbus miał więcej czasu na testy.

Myślę, że zamawiający nie mógł przewidzieć, że po pierwsze Mobilis wykaże się złą wolą (bo trudno inaczej nazwać składanie protestu w momencie, gdy jego uzasadnienie nie ma zbyt wielu punktów stycznych z rzeczywistością), a po drugie KIO UZP niemalże trzykrotnie przekroczy przewidziane przepisami terminy...

Pozdrawiam!
LOKI
Platforma Komunikacyjna Krakowa - najprzyjaźniejsze użytkownikowi forum o krakowskiej komunikacji miejskiej.
Dzulikiewicz
 
Posty: 43
Dołączył: wtorek, 22 lutego 2005, 22:03
Avatar użytkownika

Re: Przetarg na obsługę linii w Krakowie.

Postprzez Dzulikiewicz » piątek, 1 października 2010, 23:15

Artykuł z Dziennika Polskiego:
http://news.komunikacja.krakow.pl/lokal ... kacji.html

Prawnicy rozstrzygną sprawę kontraktu gminy z PTS dotyczącego komunikacji


KRAKÓW. 10 mln zł wynosi kara dla Przedsiębiorstwa Transportu Samochodowego, które nie uruchomiło w kwietniu komunikacji autobusowej na 7 liniach. Dwa miliony już ściągnięto, ale nic jeszcze nie jest przesądzone, w tym także zerwanie kontraktu. - Będzie w tej sprawie jeszcze spotkanie z prawnikami - zapowiada Michał Pyclik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.


Autobusy na gaz Przedsiębiorstwa Transportu Samochodowego miały jeździć na liniach 174, 105, 405, 122, 153, 115, 182, a firma miała je obsługiwać przez 8 lat. Ponieważ autobusy PTS nie wyjechały 1 kwietnia - zgodnie z umową naliczona została kara, która według umowy wynosi 10 procent ceny ofertowej, czyli około 10,9 miliona złotych. Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu zapowiedział też, że, niezależnie od kary, jeśli ostatecznie 1 czerwca autobusy PTS nie ruszą - umowa z firmą zostanie rozwiązana. Sam PTS zwracał się już do ZIKiT z prośbą o rozwiązanie umowy za porozumieniem stron, ale do tego nie doszło. PTS argumentował, że przyczyną problemów są gównie kwestie związane z taborem; zwolnienie z homologacji autobusów zasilanych gazem LNG (gdyż w Polsce nie ma przepisów dotyczących takich pojazdów, czyli na gaz ziemny skroplony) zostało zawieszone do czasu dokładnego wyjaśnienia przyczyn pożaru takiego autobusu, do którego doszło w kwietniu. Co jednak ważniejsze - nie było wiadomo, czy i kiedy takie autobusy zostaną wyprodukowane, a właśnie deklaracja, że autobusy będą na gaz LNG dały PTS-owi wygraną w przetargu na obsługę linii.

Firma "Solbus" miała dostarczyć PTS-owi 31 autobusów, których nikt inny nie produkuje (zamówiono je w listopadzie ubiegłego roku). Latem problemy stały się jednak poważne, gdyż Sąd Gospodarczy w Bydgoszczy ogłosił upadłość fabryki autobusów z Solca Kujawskiego. Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu zapowiedział, że przewidziana w umowie kara będzie egzekwowana i wystąpił ze stosowną notą do Przedsiębiorstwa Transportu Samochodowego, które jednak ją odrzuciło. Wystąpiono więc do ubezpieczyciela kontraktu o ściągnięcie kaucji gwarancyjnej, która wynosiła około 2 miliony złotych i zapowiedziano, że jeśli zajdzie taka konieczność, reszty miasto będzie dochodzić sądownie.

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu pozyskał już dwa miliony złotych z kaucji gwarancyjnej (przeznaczono je na łatanie dziur w drogach). - Nie zgadzamy się z tym stanowiskiem - mówi Karol Koneczny, prezes PTS. - Nic nie jest jeszcze przesądzone; cały czas kontaktujemy się z ZIKiT, który ma zając stanowisko w sprawie realizacji kontraktu. Prezes dodaje, że wprawdzie Solbus jest w stanie upadłości układowej, ale może dokończyć produkcję zamówionych autobusów; jest także pozwolenie na budowę stacji gazu LNG w Krakowie.

- PTS przysłał do nas pismo, że jest gotów świadczyć usługi przewidziane kontraktem. Będzie w tej sprawie spotkanie z prawnikami - zapowiada Michał Pyclik z ZIKiT.
Locutus
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3502
Dołączył: sobota, 28 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Avatar użytkownika

Re: Przetarg na obsługę linii w Krakowie.

Postprzez Locutus » sobota, 2 października 2010, 13:00

Oni są naprawdę żałośni... Podjęli duże ryzyko, przeliczyli się i teraz powinni ponieść pełne konsekwencje swoich decyzji. Tak to już jest, gdy podejmuje się decyzje ryzykowne. Mogą przynieść duży zysk, ale również i duże straty. I nikt mi nie wmówi, że PTS o tym nie wiedział.

Pozdrawiam!
LOKI
Platforma Komunikacyjna Krakowa - najprzyjaźniejsze użytkownikowi forum o krakowskiej komunikacji miejskiej.
Lestat
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 743
Dołączył: sobota, 10 kwietnia 2004, 00:43
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce (duchem)
Avatar użytkownika

Re: Przetarg na obsługę linii w Krakowie.

Postprzez Lestat » niedziela, 3 października 2010, 11:11

Locutus napisał(a):Oni są naprawdę żałośni... Podjęli duże ryzyko, przeliczyli się i teraz powinni ponieść pełne konsekwencje swoich decyzji. Tak to już jest, gdy podejmuje się decyzje ryzykowne. Mogą przynieść duży zysk, ale również i duże straty. I nikt mi nie wmówi, że PTS o tym nie wiedział.



Nikt nie mówił głośno jak to się może skończyć dla Solbusa, zresztą - nie widzę tu winy PTS, w całej tej sytuacji. Większość tego typu przedsięwzięć ma duże ryzyko, a gdyby nikt ich nie podejmował, wozilibyśmy się autobusami na węgiel.
Locutus
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3502
Dołączył: sobota, 28 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Avatar użytkownika

Re: Przetarg na obsługę linii w Krakowie.

Postprzez Locutus » niedziela, 3 października 2010, 12:18

Z całym szacunkiem, Lestat, ale startowanie w przetargu o tak krótkich terminach realizacji z autobusem, który istnieje tylko i wyłącznie na desce kreślarskiej jest naprawdę nieodpowiedzialnym zachowaniem. Jak widać, inni oferenci uznali takie ryzyko za zbyt wielkie i wystartowali ze sprawdzonymi modelami. PTS podjął ryzyko, miał wiele do wygrania, ale niestety przegrał ? i przy tak wielkim ryzyku przegrana powinna być możliwością braną pod uwagę, z góry wkalkulowaną w koszta ? czego, jak widać, dyrekcja PTS nie zrobiła, wykazując się graniczącym z lekkomyślnością hurraoptymizmem. Mimo że szanse na to, że cała operacja zakończy się fiaskiem były duże, PTS jakoś zupełnie nie wziął takiej opcji pod uwagę... I teraz, jeśli tylko ZIKiT wyegzekwuje całość kary (co ? mam nadzieję ? zrobi, bo inaczej pokazałby jednoznacznie, że można sobie z nim w kulki lecieć i traktować go całkowicie niepoważnie), to PTS pójdzie pod młotek.

Pozdrawiam!
LOKI

PS.: Do Tadeusza Franciszka Zielińskiego: otrzymałem dotyczącego niniejszego wątku priva od Kroelewicza. Chciałem mu odpowiedzieć, ale mechanizm forum mi na to nie pozwala. W końcu w jego profilu przeczytałem informację, że jego konto zostało zablokowane. Chciałbym niniejszym PUBLICZNIE zapytać: ZA CO? I domagam się PUBLICZNEJ odpowiedzi.
Platforma Komunikacyjna Krakowa - najprzyjaźniejsze użytkownikowi forum o krakowskiej komunikacji miejskiej.
Następna strona