Przetarg w Krakowie

Wasze opinie o przetargach związanych z autobusami i komunikacją miejską.

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

Locutus
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3493
Dołączył: sobota, 28 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Avatar użytkownika

Postprzez Locutus » sobota, 27 września 2003, 23:11

Biuletyn Zamówień Publicznych Nr 143 z dnia 26.09.2003
POZYCJA 61850

<b>OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM </b>

o szacunkowej wartości powyżej 30 000 euro

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A., 30-347 Kraków, ul. Jana
Brożka 3, woj. małopolskie, pow. Kraków, tel. (012) 254 10 00, fax
(012) 266 75 13, http://www.mpk.krakow.pl, e-mail: giermek@mpk.krakow.pl,
ogłasza przetarg nieograniczony na dostawy nowych autobusów miejskich
niskopodłogowych klasy 12m dla Miejskiego Przedsiębiorstwa
Komunikacyjnego SA w Krakowie.(PKWiU: 34.10.3)

Miejsce realizacji: Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne SA w
Krakowie.

Nie dopuszcza się składania oferty wariantowej.

Termin realizacji (wymagany) - sukcesywnie, do 15 grudnia 2004, przy
czym wymagana jest dostawa piętnastu autobusów nie później niż do 30
czerwca 2004.

Wadium - 150 000 zł.

Kryteria wyboru ofert i ich znaczenie:
* cena (koszt) - 65%
* wartość kontrolnego zużycia paliwa podanego w homologacji w l/100 km
w cyklu miejskim dla dopuszczalnej masy całkowitej oferowanego
autobusu - 15%
* wartość prac montażowych, ktore zostaną zlecone MPK SA w Krakowie -
10%
* wskażnik oceny niskiej podłogi autobusu - 10% [...]


_________________
NISKOPODŁOGOWE SZYBKOBIEŻNE TRAMY TO PODSTAWA!!!

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Locutus dnia 2003-09-27 23:12 ]</font>
adam86
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 970
Dołączył: poniedziałek, 2 czerwca 2003, 02:00
Lokalizacja: chorzów
Avatar użytkownika

Postprzez adam86 » niedziela, 28 września 2003, 23:11

[quote]
On 2003-09-27 23:11, Locutus napisał:
Biuletyn Zamówień Publicznych Nr 143 z dnia 26.09.2003
POZYCJA 61850

<b>OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM </b>

o szacunkowej wartości powyżej 30 000 euro

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A., 30-347 Kraków, ul. Jana
Brożka 3, woj. małopolskie, pow. Kraków, tel. (012) 254 10 00, fax
(012) 266 75 13, http://www.mpk.krakow.pl, e-mail: giermek@mpk.krakow.pl,
ogłasza przetarg nieograniczony na dostawy nowych autobusów miejskich
niskopodłogowych klasy 12m dla Miejskiego Przedsiębiorstwa
Komunikacyjnego SA w Krakowie.(PKWiU: 34.10.3)

Miejsce realizacji: Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne SA w
Krakowie.

Nie dopuszcza się składania oferty wariantowej.

Termin realizacji (wymagany) - sukcesywnie, do 15 grudnia 2004, przy
czym wymagana jest dostawa piętnastu autobusów nie później niż do 30
czerwca 2004.

Wadium - 150 000 zł.

Kryteria wyboru ofert i ich znaczenie:
* cena (koszt) - 65%
* wartość kontrolnego zużycia paliwa podanego w homologacji w l/100 km
w cyklu miejskim dla dopuszczalnej masy całkowitej oferowanego
autobusu - 15%
* wartość prac montażowych, ktore zostaną zlecone MPK SA w Krakowie -
10%
* wskażnik oceny niskiej podłogi autobusu - 10% [...]


_________________
NISKOPODŁOGOWE SZYBKOBIEŻNE TRAMY TO PODSTAWA!!!

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Locutus dnia 2003-09-27 23:12 ]</font>

A nic o zgodności z taborem nie ma, czyżby nie chcieli Jelcza ?
Locutus
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3493
Dołączył: sobota, 28 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Avatar użytkownika

Postprzez Locutus » poniedziałek, 29 września 2003, 00:05

Po raz pierwszy od dłuższego czasu mamy w Krakowie przetarg, na końcu którego czai się wielka niewiadoma :razz:

Nie wiem czemu, ale mam takie dziwne przeczucie, że solniczki spróbują swoich sił :razz:

Pzdr.
LOKI
[url=http://www.pkk.info.pl][color=blue]Platforma Komunikacyjna Krakowa[/color][/url] - najprzyjaźniejsze użytkownikowi forum o krakowskiej komunikacji miejskiej.
Leszek Matula
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 1675
Dołączył: czwartek, 15 sierpnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Oświęcimia
Avatar użytkownika

Postprzez Leszek Matula » poniedziałek, 29 września 2003, 07:59

[quote]
On 2003-09-29 00:05, Locutus napisał:
Po raz pierwszy od dłuższego czasu mamy w Krakowie przetarg, na końcu którego czai się wielka niewiadoma :razz:

Nie wiem czemu, ale mam takie dziwne przeczucie, że solniczki spróbują swoich sił :razz:

Pzdr.
LOKI


Nie drażnij mnie.

Z moich niepotwierdzonych i nieoficjalnych źródeł słyszałem ze w sumie ma byc kupionych ponad 100 autobusów do konca 2005 roku i ma tym sie podzielic Jelcz ze Scania. Ale ile w tym prawdy to nie wiem.

Zdrooofffka. :smile:
Leszek
zbyrus
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1529
Dołączył: wtorek, 24 września 2002, 02:00
Lokalizacja: Krakowa
Avatar użytkownika

Postprzez zbyrus » poniedziałek, 29 września 2003, 15:34

[quote]
On 2003-09-29 07:59, Leszek Matula napisał:
[quote]
On 2003-09-29 00:05, Locutus napisał:
Po raz pierwszy od dłuższego czasu mamy w Krakowie przetarg, na końcu którego czai się wielka niewiadoma :razz:

Nie wiem czemu, ale mam takie dziwne przeczucie, że solniczki spróbują swoich sił :razz:

Pzdr.
LOKI


Nie drażnij mnie.

Z moich niepotwierdzonych i nieoficjalnych źródeł słyszałem ze w sumie ma byc kupionych ponad 100 autobusów do konca 2005 roku i ma tym sie podzielic Jelcz ze Scania. Ale ile w tym prawdy to nie wiem.

Zdrooofffka. :smile:
Leszek


Cieszy to, że docelowo ma to być ponad 100 autobusów, w tym Scanie, ale smuci to, że pierwsze pojawią się dopiero w czerwcu 2004 r. A może by przyśpieszono dostawę tak, by pierwsze autobusy (choćby 10 sztuk) zjawiły się w Krakowie w styczniu (jeśli absolutnie nie da się w tym roku). Co do Jelczy, to ja osobiście uważam, iż lepiej byłoby gdyby zamiast nich były MAN-y - szczególnie zakup M121MB uważam za nonsens (autobus mało pojemny, spartańsko wyposażony a do tego nieekonomiczny). Lepszą opinię mam o M181MB - te są przynajmniej bardzo pojemne a ich zuzycie paliwa (biorąc pod uwagę dużą pojemność) nie jest rażąco duże. "Solniczki" w ogole nie powinny kandydować. Ja dałbym priorytet Scaniom Omnicity (pojedyncza oraz Artic), przy czym możnaby dopracować mocowanie osłon pod sufitem i zwiększyć efektywność sztucznej wentylacji (lepiej usytuować kanały) a ogrzewanie sufitowe w ogóle nie jest potrzebne (rezygnacja z niego obnizyłaby cenę autobusu) oraz MAN-om - szczególnie NL-223 (MPK jeszcze ich nie ma).
Scania i MAN podstawą komunikacji miejskiej!
seba
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1162
Dołączył: poniedziałek, 18 sierpnia 2003, 02:00
Lokalizacja: Toruń
Avatar użytkownika

Postprzez seba » poniedziałek, 29 września 2003, 16:53

[quote]
On 2003-09-29 15:34, zbyrus napisał:
[quote]
On 2003-09-29 07:59, Leszek Matula napisał:
[quote]
On 2003-09-29 00:05, Locutus napisał:
Po raz pierwszy od dłuższego czasu mamy w Krakowie przetarg, na końcu którego czai się wielka niewiadoma :razz:

Nie wiem czemu, ale mam takie dziwne przeczucie, że solniczki spróbują swoich sił :razz:

Pzdr.
LOKI


Nie drażnij mnie.

Z moich niepotwierdzonych i nieoficjalnych źródeł słyszałem ze w sumie ma byc kupionych ponad 100 autobusów do konca 2005 roku i ma tym sie podzielic Jelcz ze Scania. Ale ile w tym prawdy to nie wiem.

Zdrooofffka. :smile:
Leszek


Cieszy to, że docelowo ma to być ponad 100 autobusów, w tym Scanie, ale smuci to, że pierwsze pojawią się dopiero w czerwcu 2004 r. A może by przyśpieszono dostawę tak, by pierwsze autobusy (choćby 10 sztuk) zjawiły się w Krakowie w styczniu (jeśli absolutnie nie da się w tym roku). Co do Jelczy, to ja osobiście uważam, iż lepiej byłoby gdyby zamiast nich były MAN-y - szczególnie zakup M121MB uważam za nonsens (autobus mało pojemny, spartańsko wyposażony a do tego nieekonomiczny). Lepszą opinię mam o M181MB - te są przynajmniej bardzo pojemne a ich zuzycie paliwa (biorąc pod uwagę dużą pojemność) nie jest rażąco duże. "Solniczki" w ogole nie powinny kandydować. Ja dałbym priorytet Scaniom Omnicity (pojedyncza oraz Artic), przy czym możnaby dopracować mocowanie osłon pod sufitem i zwiększyć efektywność sztucznej wentylacji (lepiej usytuować kanały) a ogrzewanie sufitowe w ogóle nie jest potrzebne (rezygnacja z niego obnizyłaby cenę autobusu) oraz MAN-om - szczególnie NL-223 (MPK jeszcze ich nie ma).


Jest jeszcze Vecto, nie musi być to M121MB
seba
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1162
Dołączył: poniedziałek, 18 sierpnia 2003, 02:00
Lokalizacja: Toruń
Avatar użytkownika

Postprzez seba » poniedziałek, 29 września 2003, 17:29

Jak znam Jelcz do dla Krakowa włożyli by silnik Mercedesa do Vecto :roll:
zbyrus
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1529
Dołączył: wtorek, 24 września 2002, 02:00
Lokalizacja: Krakowa
Avatar użytkownika

Postprzez zbyrus » poniedziałek, 29 września 2003, 17:42

[quote]
On 2003-09-29 17:29, seba napisał:
Jak znam Jelcz do dla Krakowa włożyli by silnik Mercedesa do Vecto :roll:


Byłoby może dobrze, ale jaki silnik Mercedesa by tam włożono. Wątpię, by zmieścił się tam 12-litrowy silnik OM447HLA. Ale Mercedes robi też silniki do autobusów o małej pojemności (6,4 l.) a jednocześnie całkiem niemałej mocy. <b><font color=red>Gniotów już absolutnie nie powinni kupować!!!</b></font>
Scania i MAN podstawą komunikacji miejskiej!
Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3157
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » poniedziałek, 29 września 2003, 22:23

[quote]
On 2003-09-29 17:29, seba napisał:
Jak znam Jelcz do dla Krakowa włożyli by silnik Mercedesa do Vecto :roll:



Nie zrobili tego podczas ostatniego przetrgu, więc pewnie teraz też tego nie zrobią :razz:
Locutus
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3493
Dołączył: sobota, 28 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Avatar użytkownika

Postprzez Locutus » wtorek, 30 września 2003, 05:19

No ja wiem z (w miarę) potwierdzonych źródeł, że do końca 2004 ma być 50 krótkich busów... martwię się tylko co z przegubami oraz tramwajami - w tych dziedzinach sytuacja też wygląda niewesoło...

<font color=red>GNIOTOM MÓWIMY NIE!
SOLNICZKOM TEŻ MÓWIMY NIE!</font>

Pzdr.
LOKI
[url=http://www.pkk.info.pl][color=blue]Platforma Komunikacyjna Krakowa[/color][/url] - najprzyjaźniejsze użytkownikowi forum o krakowskiej komunikacji miejskiej.
seba
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1162
Dołączył: poniedziałek, 18 sierpnia 2003, 02:00
Lokalizacja: Toruń
Avatar użytkownika

Postprzez seba » wtorek, 30 września 2003, 12:56

No ale Vectem chyba byście nie pogardzili
zbyrus
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1529
Dołączył: wtorek, 24 września 2002, 02:00
Lokalizacja: Krakowa
Avatar użytkownika

Postprzez zbyrus » wtorek, 30 września 2003, 15:40

[quote]
On 2003-09-30 05:19, Locutus napisał:
No ja wiem z (w miarę) potwierdzonych źródeł, że do końca 2004 ma być 50 krótkich busów... martwię się tylko co z przegubami oraz tramwajami - w tych dziedzinach sytuacja też wygląda niewesoło...

<font color=red>GNIOTOM MÓWIMY NIE!
SOLNICZKOM TEŻ MÓWIMY NIE!</font>

Pzdr.
LOKI


Owszem, potrzebny jest zakup przede wszystkim przegubowców (Ikarusy 280 są wyeksploatowane), natomiast tramwajów jest w Krakowie nadmiar (chociaż przeważa dziadostwo) i jeżdżą pustawe i uważam, iż MPK powinno posprzedawać trochę "akwariów" by uzyskać pieniądze na autobusy. Nie należy nikogo zmuszać do jazdy tramwajem.
Ja uważam, iż w ciągu roku MPK powinno koniecznie kupić 100 autobusów (z czego 50 przegubowych).
Dziwne, że w tych kryteraich do zuzycia paliwa przywiązuje się tylko 15% (ja uważam, iż powinno być 60%). Przecież zużycie paliwa ma główny wpływ na koszty eksploatacji. A tymczasem kupuje się "gnioty" bo tańsze, ale są stosunkowo drogie w eksploatacji (z uwagi na duże zużycie paliwa oraz awaryjność).
Scania i MAN podstawą komunikacji miejskiej!
seba
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1162
Dołączył: poniedziałek, 18 sierpnia 2003, 02:00
Lokalizacja: Toruń
Avatar użytkownika

Postprzez seba » wtorek, 30 września 2003, 22:20

[/quote]
Owszem, potrzebny jest zakup przede wszystkim przegubowców (Ikarusy 280 są wyeksploatowane), natomiast tramwajów jest w Krakowie nadmiar (chociaż przeważa dziadostwo) i jeżdżą pustawe i uważam, iż MPK powinno posprzedawać trochę "akwariów" by uzyskać pieniądze na autobusy. Nie należy nikogo zmuszać do jazdy tramwajem.
Ja uważam, iż w ciągu roku MPK powinno koniecznie kupić 100 autobusów (z czego 50 przegubowych).
Dziwne, że w tych kryteraich do zuzycia paliwa przywiązuje się tylko 15% (ja uważam, iż powinno być 60%). Przecież zużycie paliwa ma główny wpływ na koszty eksploatacji. A tymczasem kupuje się "gnioty" bo tańsze, ale są stosunkowo drogie w eksploatacji (z uwagi na duże zużycie paliwa oraz awaryjność).

[/quote]
Jak będą kupować przeguby to Jelcz znajdzie kupca na swoje M185 (którego nikt jeszcze nie widział :razz:) no i dobrze.
Locutus
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3493
Dołączył: sobota, 28 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Avatar użytkownika

Postprzez Locutus » wtorek, 30 września 2003, 23:18

1. W tramwajach sytuacja w Krakowie jest bardzo niewesoła... MPK nie wie, co ma robić... chwilowo wyremontowane stopiątki wystarczają, ale do kłopotów niedaleko - norymberskie gieteszóstki, które ratują nam sytuację są w katastrofalnym stanie - a jak one się sypną, to na ulicę tramwaje po prostu nie wyjadą...
2. Podobna sytuacja jest z autobusami krótkimi - jelcze 120M nadają się już praktycznie tylko pod palnik, albo do remontu generalnego... a więc potrzebne są natychmiast krótkie autobusy.
3. Z przegubowcami nie jest najgorzej... paradoksalnie ikarusy są ponoć w lepszym stanie niż pierwsze jelcze M181MB...

Po tym, co się dzieje z naszymi jelczami wolałbym już nie widzieć więcej produktów tej marki na krakowskich ulicach!

Pzdr.
LOKI
[url=http://www.pkk.info.pl][color=blue]Platforma Komunikacyjna Krakowa[/color][/url] - najprzyjaźniejsze użytkownikowi forum o krakowskiej komunikacji miejskiej.
Egon
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 769
Dołączył: czwartek, 5 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Katowice-Ligota
Avatar użytkownika

Postprzez Egon » wtorek, 30 września 2003, 23:32

[quote]
On 2003-09-30 23:18, Locutus napisał:
Po tym, co się dzieje z naszymi jelczami wolałbym już nie widzieć więcej produktów tej marki na krakowskich ulicach!

Nie bój nic, Świerklaniec Was wybawi z tych problemów :smile:
Następna strona
Odpowiedz