Przetarg w Krakowie

Wasze opinie o przetargach związanych z autobusami i komunikacją miejską.

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

seba
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1162
Dołączył: poniedziałek, 18 sierpnia 2003, 02:00
Lokalizacja: Toruń
Avatar użytkownika

Postprzez seba » poniedziałek, 8 grudnia 2003, 17:59

[quote="Locutus"]1. Dalnlod - ja, szczerze mówiąc, o manach też nie mam rewelacyjnej opinii - w końcu firma dostarczyła Krakowowi wszystkie zamówione dziesięć autobusów z... wadą konstrukcyjną w elektronice :P A i teraz są dużo bardziej awaryjne, niż scanie. Ale przynajmniej są komfortowe, mają wydajną wentylację, nic w środku się nie telepie, są niskopodłogowe, a zbyrus twierdzi, że także oszczędne. Ogólnie oceniam je bardzo na plus mimo wysokiej jak na autobus takiej klasy awaryjności.
2. Seba - wszystko się zgadza. MPK Kraków ma pustą halę montażową po NGT6 oraz przeszkolonych pracowników i chce wykonać część (jak największą) prac samodzielnie. I było to jedno z decydujących kryteriów przetargu (Bodajże 15% wagi punktowej).
3. Jelcz PR110#821 - prawdopodobnie podzieli się nimi zajezdnia Bieńczyce oraz zajezdnia Wola - więc polityka ujednolicenia taboru weźmie w łeb :-?

Pzdr.
LOKI

Dzięki za potwierdzenie informacji. Co do Solarisów to ciekawe czy te składane u was w Krakowie będą gożej wykonane od tych które są wyprodukowane w Bolechowie. Czy NGT6 zostały dobrze wykonane czy raczej nie?
adam86
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 970
Dołączył: poniedziałek, 2 czerwca 2003, 02:00
Lokalizacja: chorzów
Avatar użytkownika

Postprzez adam86 » poniedziałek, 8 grudnia 2003, 22:42

[quote="2to"]Nie przepadam za gniotami i odkurzaczami, jednak narzekac na wymiane nadkoli i mostow po 8 latach to lekka przesada. W polskich warunkach (NB zima, sol, przeladowanie) to jest calkiem niezle. Pewnie, ze moje ulubione Ikary trzymaja sie lepiej, ale one maja podwozie jeszcze prawie z ciezarowek. Ja jestem bardzo ciekawy jak beda wygladaly Solniczki po osmiu latach. Oraz inne MAN-y i Scanie. Prowadzilem w Caen testowa Omnicity. Miala 12.000km i wszystko sie w niej telepalo. A szkoda bo to byl bardzo fajny autobus. Mercedes jest solidny, ale Citaro L ma tendencje do samopalenia (nie pamietam gdzie to sie stalo, jednak podobny wypadek jak w Gdyni zdarzyl sie w Niemczech i jeszcze w innym kraju). Za sytuacje Jelcza (oraz Ikarusa) nalezy winic przewoznikow, ktorzy jak idioci rzucili sie na zachdnie wozy ze wgledu na mit zachdu zamiast kontynuowac z Ikarusem (412 i 417 sa na pewno rownie dobre jak Mercole i MAN-y) i z Jelczem. Na pewno Jelcz by robil cos lepszego gdyby mial srodki na rozwoj. A i przewoznicy wydaliby mniej pieniedzy. Na przyklad do Krakowa kupuje sie M181 oraz Omnicity zamiast zestandardowac tabor na M183. Na pewno za ta sama cene ogolna mieliby tyle samo autobusow.


Tak sie składa że M183 to był tylko prototyp i raczej taki super to on nie był. A tak swoją drogą czy kiedys w PKM Katowice będzie jakiś inny przegub oprócz Ikara?
Locutus
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3493
Dołączył: sobota, 28 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Avatar użytkownika

Postprzez Locutus » wtorek, 9 grudnia 2003, 05:44

NGT6 generalnie wykonano porównywalnie do tych pierwszych niemieckich. Chociaż w jednym z wagonów (bodajże 2024) krzywo wsadzono panel LCD do obudowy - no ale cóż - Polak potrafi :P Na szczęście na moją interwencję niedociągnięcie naprawiono.

Myślę, że solniczki będą wykonane podobnie do tych bolechowskich. A gdybyśmy składali jelczydła, to pewnie byłyby lepsze od oryginału, hehehe... jednak trzeba przyznać, że w dawnych MZNT mamy naprawdę wykwalifikowaną obsługę.

Pzdr.
LOKI
[url=http://www.pkk.info.pl][color=blue]Platforma Komunikacyjna Krakowa[/color][/url] - najprzyjaźniejsze użytkownikowi forum o krakowskiej komunikacji miejskiej.
Poprzednia strona
Odpowiedz
cron