Przetarg na minibusy w MPK Lublin

Wasze opinie o przetargach związanych z autobusami i komunikacją miejską.

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

Jelcz PR110E #821
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1695
Dołączył: wtorek, 25 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Jelcz PR110E #821 » piątek, 6 września 2002, 19:51

Na stronie lubelskiego MPK pojawiłasie inforamcja o przetargu na kupno 10-15 autobusów małopojemnych (ok30 osób), czas realizacji do 12.2002, wadium 150.000 zł.
Jelcz PR110E #821
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1695
Dołączył: wtorek, 25 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Jelcz PR110E #821 » piątek, 6 września 2002, 19:52

Czy ktoœ wie coœ jeszcze?
miker0
 
Posty: 266
Dołączył: środa, 12 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: MOSINA K/POZNANIA

Postprzez miker0 » sobota, 7 września 2002, 09:20

W sumie to ja nie wiem nic na ten temat, ale sprawdziłem oferty wszystkich producentów.
Nie wiem jakie są specyfikacje zamówienia, ale jeśli ma być to pojazd ok. 30-sto miejscowy to chyba najbardziej pasuje Kapena Thesi City, która kosztuje netto od 200 tyś. Coś mi się wydaje, że ten przetarg został zrobiony pod ofertę Kapeny, ale to tylko moje spekulacje.
Inne małe autobusy to Vero 40-sto miejscowy 280 tyś. netto, Koliber 46-cio miejscowy ceny niestety nie znam ( na forum mówi się że poniżej 300 tyś więc można ją uznać ponieważ źródło jest pewne) I jeszcze inne H7-20.02 Trafic 40 miejsc 203 tyś. netto, Otoyol M29 w wersji miejskiej z ceną ok.190 tyś. i luksus MB Sprinter NF, ale on ma tylko 24 miejsca, jedną parę drzwi i kosztuje aż 64 tyś. EURO netto.
P.S. Mam nadzieję, że wygra Jelczyk Vero, Może ta kasa choć trochę mu pomoże, chociaż to i tak kropla w morzu. Lublin powinien pójść w ślady Włocławka!!!!!!!
Leszek Matula
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 1675
Dołączył: czwartek, 15 sierpnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Oświęcimia
Avatar użytkownika

Postprzez Leszek Matula » sobota, 7 września 2002, 09:50

Vero jest zdecydowanie lepszy od H7-20.02 czy Otoyola albo Kapeny. Do MB Sprintera nie ma co porównywać bo to zupełnie różne pojazdy a Kolibra na rynku jeszcze nie ma. Dobrze byłoby jeżeli Jelcz by wygrał.
Tomek
 
Posty: 113
Dołączył: niedziela, 18 sierpnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Radomia

Postprzez Tomek » sobota, 7 września 2002, 17:30

niedługo będzie przetarg na 8-10 metrowe autobusy w Radomiu. Pierwszeb tej długości.
empi
 
Posty: 82
Dołączył: piątek, 31 maja 2002, 02:00
Lokalizacja: Radom

Postprzez empi » sobota, 7 września 2002, 18:59

No i ciekawe kto wygra? Moim zdaniem szanse ma Jelcz. :smile:
Tomek
 
Posty: 113
Dołączył: niedziela, 18 sierpnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Radomia

Postprzez Tomek » sobota, 7 września 2002, 19:20

Ale w Radomiu czy Lublinie?
Jelcz mo.że być, ale nie M081
dalnlod
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 933
Dołączył: sobota, 16 marca 2002, 02:00
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez dalnlod » niedziela, 8 września 2002, 10:42

Nie , nie , tylko nie kapeny. Miałem okazję jeżdzić ostatnio tym "cudem". Tragedia , : siedzenia twarde jak skała , amortyzacja prawie żadna , obskurne wykończenie , niczym ...ech już sam nie wiem co. Tragedia.
Leszek Matula
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 1675
Dołączył: czwartek, 15 sierpnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Oświęcimia
Avatar użytkownika

Postprzez Leszek Matula » niedziela, 8 września 2002, 10:47

Okropnie trzeszczące i nie pasujące do siebie elementy wykończenia wnętrza + potworna ciasnota w Kapenie to dla mnie (z punktu widzenia pasażera) największy mankament tych pojazdów. Choć uczciwie trzeba przyznać, że jechałem fabrycznie nową Kapeną z PKS Wadowice i nie trzeszczało tak strasznie jak w pierwszych pojazdach dostarczonych dla tego PKSu.
Oświęcimianin
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1479
Dołączył: sobota, 6 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Oświęcim
Avatar użytkownika

Postprzez Oświęcimianin » niedziela, 8 września 2002, 13:32

Na stoisku Kapeny w Łodzi stał autobus Thesi Intercity (taki jak ma PKS Wadowice, tylko z trochę innymi lampami i układem drzwi 0-1-1). Ten pojazd to dla mnie totalna porażka, aż dziwię się jak może się tak dobrze sprzedawać. Ma strasznie ciasne wnętrze. Przy szerokości 2320mm ustawiono we wnętrzu dwa rzędy foteli. Idąc przez autobus zachaczałem raz o oparcie z jednej strony, raz z drugiej (co dopiero ludzie o sporych wymiarach). We wnętrzu jest na tyle nisko, że zachaczałem o podsufitkę, nie mówiąc już o innych przeszkodach jak górne oświetlenie, czy głośniki. Z przodu wyświetlacz, którego niewielką część zasłania rozwinięta roleta przeciwsłoneczna kierowcy (nie widać dwóch ostatnich liter). Boczny wyświetlacz na wysokości dolnej linii okien przeszkadza pasażerowi sidzącemu obok niego. Tylne drzwi otwierane ręcznie, nie pneumatycznie z miejsca kierowcy. Oczywiście do tego można jeszcze dorzucić twarde siedzenia. Nie rozumiem dlaczego MZK Ostrów Wielkopolski kupiło 6 sztuk, tych autobusów, a nie Jelcze L081MB, które też walczyły o ten kontrakt.
Tomek
 
Posty: 113
Dołączył: niedziela, 18 sierpnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Radomia

Postprzez Tomek » niedziela, 8 września 2002, 13:39

<b>........</b>
Ten post i następujące po nim odpowiedzi zostały usunięte.<br>
<a href="../sprostowanie.htm" target="blank">Proszę przeczytać wyjaśnienie</a>


<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Michal Kisiel dnia 2002-10-16 15:31 ]</font>
Argurio
 
Posty: 154
Dołączył: sobota, 20 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Argurio » czwartek, 12 września 2002, 13:24

Ja też oglądnąłem sobie Kapeny na wystawie w Łodzi (wreszcie miałem okazję!) i powiem tak - Thesi Intercity, jak na mój gust, może być. Thesi City - beznadzieja! Jelcz jest dużo lepszy, ale ma bardzo istotną wadę: jest cholernie drogi. Może rzeczywiście Jelcz powinien zacząć robić Vero także na podwoziach IVECO Daily?
empi
 
Posty: 82
Dołączył: piątek, 31 maja 2002, 02:00
Lokalizacja: Radom

Postprzez empi » czwartek, 12 września 2002, 20:22

Mam znajomego kierowcę w PKSie. Jeździ właśnie Kapeną Thesi IC. Wg niego jest to najgorszy autobus w całym PKS. Ciągle są jakieś awarie. Nie wiem dokładnie o jakiego typu usterki mu chodziło, ale bardzo się skarżył. Podobno włoskie silniki nie są rewelacyjne... A widzieliście broszurkę Solarisa U10? On ma silnik właśnie IVECO...
Daniel
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 571
Dołączył: środa, 6 marca 2002, 02:00
Lokalizacja: Piotrków
Avatar użytkownika

Postprzez Daniel » piątek, 13 września 2002, 12:41

Niestety kielecka Lapena Thesi IC też nie szczyci się dobrą opinią, a uwag na jej temat nie będe nawet cytował.
Jelcz PR110E #821
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1695
Dołączył: wtorek, 25 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Jelcz PR110E #821 » środa, 18 września 2002, 17:26

Njalepiej pasuje pod ten przetarg M081MB.
Następna strona