Specyfikacja wykonywania przeowzów

Wasze opinie o przetargach związanych z autobusami i komunikacją miejską.

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

keydy
 
Posty: 96
Dołączył: poniedziałek, 1 kwietnia 2002, 02:00

Postprzez keydy » niedziela, 8 września 2002, 21:54

Zawsze się zastanawiałem, co tak właściwie i jak bardzo szczegółowo określa SIWZ czyli Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia, w przypadku, gdy organizator komunikacji ogłasza przetarg na obsługę jakiejś linii. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tej sprawie?
Oświęcimianin
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1479
Dołączył: sobota, 6 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Oświęcim
Avatar użytkownika

Postprzez Oświęcimianin » niedziela, 8 września 2002, 23:16

Na przykład wiek autobusu, którym będzie obsługiwana linia.
keydy
 
Posty: 96
Dołączył: poniedziałek, 1 kwietnia 2002, 02:00

Postprzez keydy » poniedziałek, 9 września 2002, 00:39

Nietrudno się domyslić :smile: Tylko ciekaw jestem, jak to wygląda w praniu, bo przecież można sobie wyobrazić, że za każdy rok odejmowany jest punkt z jakiejś puli, a mozna po prostu postawić warunek - nie starszy niż 5 lat. Zapewne stosowane jest i jedno, i drugie rozwiązanie, ale naprawdę cieakwi mnie stopień szczegółowości takich elementów jak np. stan techniczny pojazdu, warunki świadczenia umowy itp.
Oświęcimianin
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1479
Dołączył: sobota, 6 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Oświęcim
Avatar użytkownika

Postprzez Oświęcimianin » poniedziałek, 9 września 2002, 18:42

Jest właśnie tak jak piszesz, ustala się np., że autobus nie może być wyprodukowany przed 1995 rokiem (tak było ustalone w ostatnim przetargu na obsługę linii miejskich w Olkuszu, najnowszy autobus PKM Olkusz ma właśnie 7 lat - tak więc tworzy się przetargi pod przewoźników). Do tego dochodzi wielkość pojazdu, doświadczenie w przewozach itp.
keydy
 
Posty: 96
Dołączył: poniedziałek, 1 kwietnia 2002, 02:00

Postprzez keydy » poniedziałek, 9 września 2002, 21:42

I ma tego aż dwie sztuki! Ale tu akurat nie sądzę, by przetarg był "pod przewoźnika", bo przecież nie pod dwa autobusy :smile:

Natomiast o to właśnie mi chodziło - ZTCW przsetargi ogłaszane przez KZK GOP nie zawierają ograniczenia pt. tabor nie starszy niż, lecz jedynie drabinkę punktową za wiek. I w ostatecznym rozrachunku wygrać może firma najtańsza, ale jeżdżąca taborem pełnoletnim... Był też przypadek, że 100 % istotności miał koszt - IMHO paranoja...
Tomek
 
Posty: 113
Dołączył: niedziela, 18 sierpnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Radomia

Postprzez Tomek » wtorek, 10 września 2002, 18:19

A my w Radomiu możemy się pochwalić, że mamy już linię, ktora jest obsługiwana autobusami nie starszymi niż trzyletnie. Stąd więc na 1 pojawiają się 3 SU12 i 2 Neoplany N4020td. Kierowcy tych drugich bardzo narzekają, bo radomski MPK, które obsługuję tą linię, ma tylko trzy takie Neoplany.
memphis
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1095
Dołączył: poniedziałek, 15 lipca 2002, 02:00
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S
Avatar użytkownika

Postprzez memphis » wtorek, 10 września 2002, 22:07

SIWZ określa bardzo szczegółowo warunki wykonywania usług przewozowych. Konkretne punkty zależą od organizatora komunikacji, który ogłasza przetarg, ale głównie są to: wiek/typ/inna charakterystyka taboru (ilość miejsc, niska podłoga, kasowniki, tablice, a czasem i takie p*ły jak kolor poręczy), poza tym warunki obsługi linii (rozkład jazdy, łączność), warunki płatności, itd. Do SIWZ dołączany jest też wzór umowy jaka będzie podpisywana po wygraniu przetargu.

Zresztą jak ktoś jest zainteresowany taką specyfikacją to może ją bez problemu kupić w danym zarządzie - kosztują najczęściej kilkanaście złotych.
keydy
 
Posty: 96
Dołączył: poniedziałek, 1 kwietnia 2002, 02:00

Postprzez keydy » wtorek, 10 września 2002, 23:14

Problem w tym, że raczej kilkadziesiąt :sad: i chcąc porównać SIWZy różnych ZTM-ów zbankrutowałbym...
Oświęcimianin
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1479
Dołączył: sobota, 6 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Oświęcim
Avatar użytkownika

Postprzez Oświęcimianin » poniedziałek, 23 września 2002, 18:25

Meteor Jaworzno wygrał wszystkie przetargi (było ich sześć) na obsługę linii komunikacyjnych w Olkuszu. Co ciekawe wynegocjowane ceny są minimalnie niższe od tych sprzed trzech lat.
keydy
 
Posty: 96
Dołączył: poniedziałek, 1 kwietnia 2002, 02:00

Postprzez keydy » poniedziałek, 23 września 2002, 23:31

Mnie też to zastanawia. Ale - po pierwsze primo nie znam się na technikaliach, a więc nie mogę wyrokować, czy było nie było mniejszy Autosan pali mniej od standardowej solówki, po drugie primo - w przypadku wygrania wszystkiego co było Meteor rozlicza koszty stałe na więcej autobusów w ruchu, na więcej wzkm i tym samym koszty jednostkowe przejechanego km są mniejsze...
Ale konkluzja generalna - źle się dzieje w państwie duńskim :sad:
Oświęcimianin
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1479
Dołączył: sobota, 6 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Oświęcim
Avatar użytkownika

Postprzez Oświęcimianin » poniedziałek, 28 października 2002, 20:30

Prezes Urzędu Zamówień Publicznych zgodził się aby PKM Olkusz obsługiwał 70% linii autobusowych ZKKM Olkusz przez najbliższe trzy lata, bez przeprowadzaniu przetargu. Jest to bardzo dobra wiadomość. Ogłoszenie przetargów mogłoby doprowadzić przeoźnika do bankructwa (większość linii przejąłby na pewno Meteor Jaworzno).
memphis
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1095
Dołączył: poniedziałek, 15 lipca 2002, 02:00
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S
Avatar użytkownika

Postprzez memphis » poniedziałek, 28 października 2002, 21:38

[quote]
On 2002-10-28 19:30, Oświęcimianin napisał:
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych zgodził się aby PKM Olkusz obsługiwał 70% linii autobusowych ZKKM Olkusz przez najbliższe trzy lata, bez przeprowadzaniu przetargu. Jest to bardzo dobra wiadomość. Ogłoszenie przetargów mogłoby doprowadzić przeoźnika do bankructwa (większość linii przejąłby na pewno Meteor Jaworzno).


ZKGKM jak już. ZKKM jest w Chrzanowie. Ale pozwolę się niezgodzić z opinią, że Meteor zawładnąłby wszystkimi liniami w przypadku ogłoszenia przetargu - do obsługi linii trzeba mieć autobusy, a żeby znaleźć nagle kilkadziesiąt autobusów będących w przyzwoitym stanie to nie takie proste. Dlatego też myślę, że PKM jednak parę linii by obronił - pod warunkiem zaproponowania rozsądnej stawki za wozokm (w okolicach 2-2,50 zł, a nie 4-5 zł).
cron